خانه » سر تیتر خبرها » نایب‌رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران: اشتون پشت‌ گوشش را ببیند که به ایران برگردد

نایب‌رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران: اشتون پشت‌ گوشش را ببیند که به ایران برگردد

منصور حقیقت‌پور، نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران در واکنش به قطعنامه اتحادیه اروپا و نیز سفر چندی قبل کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران گفت: «کاترین اشتون پشت گوشش را ببیند که دوباره به ایران بیاید.»

پیش‌نویس قعطنامه اتحادیه اروپا بر لزوم صدور ویزای ایران برای احمد شهید، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل و امکان ورود بدون قید و شرط او به این کشور نیز تاکید کرده است.

این قطعنامه ضمن تاکید بر حقوق بشر و پشتیبانی از حقوق اقلیت‌ها، از کاترین اشتون خواسته که مقدمات تاسیس دفتر نمایندگی در تهران را تا پایان سال ۲۰۱۴ فراهم سازد.

منصور حقیقت‌پور، نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران در گفتگو با خبرگزاری فارس، همچنین این قطعنامه را «دخالت جدی در امور داخلی» ایران دانسته است.

وی با اشاره به بخش دیگری از این قطعنامه که در خصوص رهبران جنبش سبز است گفت: «شیرمردان جمهوری اسلامی، اجازه کوچکترین تحرکی به اروپا برای فتنه‌گری در ایران را نخواهند داد.»

حقیقت‌پور پیش از این و در ۱۹ اسفند هم در واکنش به دیدار اشتون با فعالان مدنی و دیدار تاریا کرونبرگ و هیات پارلمانی اتحادیه اروپا با نسرین ستوده و جعفر پناهی گفته بود: «آنها در دو سفر قبلی خود در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران فضولی کردند و در چنین شرایطی اجازه تاسیس دفتر به آنها نخواهیم داد زیرا این اقدام به مصلحت نیست.»

وی همچنین در ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ نیز گفته بود: «اشتون و کرونبرگ خیلی نکبت هستند و لیاقت این دو شخص نفرین است.»

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*