خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس

ضمیمه ورزشی خلیج فارس

رده بندی برترین‌های فوتسال دنیا، ایران در رده ششم قرار گرفت/ امیر خسروجردی

تیم ملی فوتسال ایران در رده ششم دنیا و نخست قاره آسیا قرار دارد.

رده بندی برترین تیم‌های ملی فوتسال دنیا اعلام شد که براین اساس، تیم ملی ایران با کسب ۱۶۵۴ امتیاز در رده ششم دنیا و نخست قاره آسیا جای دارد. تیم ملی ایران در این رده بندی با اختلافی ۳۰۰ نسبت به تیم ملی ژاپن در صدر قاره آسیا ایستاده است. در این فهرست، تیم ملی فوتسال برزیل با ۱۹۴۲ امتیاز در صدر قرار دارد و تیم‌های اسپانیا و پرتغال با ۱۸۰۷ و ۱۶۹۶ امتیاز دوم وسوم هستند.

دو نشان طلا در کشتی فرنگی و تکواندو برای ایران دربازی‌های آسیایی/ امیر خسروجردی

بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا با درخشش ورزشکاران ایرانی پیگیری شد.

درادامه این دوره از بازی‌ها، امروز چهارشنبه، سی و یکم مرداد در پیکارهای کشتی فرنگی و در وزن ۷۷ کیلوگرم، محمد علی گرایی پس از پیروزی برابر حریفانش راهی دیدار فینال شد که دراین مسابقه با پیروزی ۷-۳ برابر محمود کاژول از قرقیزستان مقتدرانه به مقام قهرمانی و مدال طلا دست یافت و ششمین نشان زرین این دوره را برای ایران به ارمغان آورد.
در تکواندو نیز میرهاشم حسینی، عضو تیم ملی ایران با شکست تمامی حریفانش به دیدار نهایی صعود کرد. حسینی در مسابقه فینال نیز شوای ژائو را ۱۷-۱۱ از پیش رو برداشت و گردن آویز طلا را از آن خود کرد.

تیام: به خاطر خانواده‌ام به امارات آمده ام / امیر خسروجردی

مامه تیام، مهاجم سنگالی و سابق تیم فوتبال استقلال تهران دلیل ترک ایران و حضور در فوتبال امارات را خواسته خانواده‌اش عنوان کرد.

مامه تیام در مصاحبه با خبرنگاران اماراتی در خصوص انتخاب تیم عجمان امارات اظهارداشت:«بعد از آنکه فصل گذشته به‌همراه خانواده‌ام برای انجام مسابقه استقلال مقابل العین در لیگ قهرمانان آسیا به امارات سفر کردیم همسرم علاقمند شد تا در این کشور زندگی کنیم. من هم با توجه به خواست همسرم تصمیم گرفتم به یک باشگاه اماراتی بپیوندم».
وی افزود:«حضور در فوتبال امارات برای من دوران تازه‌ای را آغاز می‌کند و با توجه به قرارداد دوساله‌ای که با باشگاه عجمان امضا کرده‌ام امیدوارم به تمام اهداف و خواسته‌های خودم برسم. در استقلال موفق به زدن ۱۲ گل در ۱۳ مسابقه شدم که آمار بسیار خوبی است. می‌خواهم این روند موفق را در امارات دنبال کنم. از اعتماد مسئولان باشگاه عجمان متشکرم و می‌خواهم یک فصل موفق و خوب را کنار هم سپری کنیم».

شکست غافلگیرکننده تیم فوتبال امید ایران برابر میانمار/ امیر خسروجردی

تیم فوتبال امید ایران با وجود باخت مقابل تیم میانمار به عنوان تیم نخست گروه راهی مرحله حذفی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ شد.
درادامه مرحله مقدماتی رقابت‌های فوتبال بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ «جاکارتا»، اندونزی، امروز دوشنبه، بیست و دوم مرداد در گروه ششم تیم زیر ۲۱ سال ایران در سومین و آخرین بازی خود به مصاف میانمار رفت و در عین ناباوری ۲ به صفر مغلوب این تیم شد تا یکی از شگفتی‌های این دوره از مسابقات رقم بخورد.
کادر فنی تیم ایران برای اینکه در مرحله دوم به کره جنوبی برخورد نکند با تیم دوم خود به مصاف حریف رفت و در پایان ۲ به صفر بازی را به حریف واگذار کرد. دردیگر دیدار این گروه نیز عربستان در مصاف با کره شمالی ۳ به صفر تن به شکست داد و به همراه ایران و کره شمالی ۴ امتیازی شد و با عنوان تیم سوم به جدول شانس مجدد رفت.
بدین ترتیب در جدول رده بندی گروه ششم، تیم ایران با ۴ امتیاز و به خاطر تفاضل گل بهتر نسبت به حریفان درصدر قرار گرفت و تیم‌های کره شمالی و عربستان نیز با همین تعداد امتیاز دوم و سوم شدند.

سلطانی فر: کی روش در تیم ملی ماندنی است امیر خسروجری

وزیر ورزش و جوانان از ادامه حضور کارلوس کی روش در تیم ملی فوتبال ایران تا پایان جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، مسعود سلطانی فر، روز چهارشنبه، بیست و چهارم مرداد در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که برای حل مشکل کی‌روش با فدراسیون فوتبال اقدامی انجام شده یا نه، گفت: مشکل کی‌روش با فدراسیون فوتبال در حال حل شدن است و این مربی تا پایان رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات هدایت تیم ملی را برعهده خواهد داشت.
وی همچنین در پاسخ به این سئوال که پیگیری انتشار لیست هایی درباره بدهی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به کجا رسیده است، اظهارداشت: ما از سال گذشته با سامان دهی دقیقی که درباره پرسپولیس و استقلال انجام دادیم هم در زمینه تامین منابع مالی اسپانسرینگ و هم سازمان دهی و پرداخت بدهی آنان، در حدود بیش از هشتاد درصد بدهی قطعی آنان پرداخت شد و لیست هایی که متاسفانه مطرح می شود ادعاهایی از سوی افراد حقوقی و حقیقی است که باید این ادعا یا به تایید AFC برسد یا به تایید کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال و هیچ مشکلی هم وجود ندارد. آن مقدار محدود باقی مانده هم هرکدام به تصویب دو نهاد اشاره شده برسد بلافاصله توسط این دو باشگاه پرداخت می شوند.

اکیپ: زیدان به دنبال سرمربیگری در یونایتد است /امیر خسروجردی

روزنامه اکیپ فرانسه مدعی شد: زین الدین زیدان، سرمربی سابق رئال مادرید رویای هدایت شیاطین سرخ منچستر را در سر دارد.

روزنامه معتبر اکیب، روز چهارشنبه، بیست و چهارم مرداد (۱۵ آگوست) در مطلبی درباره زین الدین نوشت:در حالی که او نیم نگاهی به حضور روی نیمکت تیم ملی فرانسه دارد، اما حالا شایعه شده که منچستریونایتد باشگاهی است که نظر زیزو را به خود جلب کرده است. در حال حاضر مورینیو هدایت یونایتد را برعهده دارد، اما بالا گرفتن اختلاف بین او و کادر مدیریتی باعث شده تا شایعات در مورد جدایی و یا اخراج او در رسانه‌ها شنیده می‌شود.

اکیب ادامه داد: زیزو تمایل بسیاری به حضور در الدترافورد و شروع همکاری با شیاطین سرخ دارد و می خواهد جانشین ژوزه مورینیو در این تیم شود.

مجید حسینی به طور رسمی به ترابوزان اسپور ترکیه پیوست امیر خسروجردی

مدافع ملی پوش تیم استقلال تهران رسما راهی سوپر لیگ ترکیه شد.

وب‌سایت رسمی باشگاه «ترابوزان اسپور»، ترکیه، روز دوشنبه، هشتم مرداد (۳۰ جولای) درخبری اعلام کرد:«سید مجید حسینی، مدافع ملی پوش تیم استقلال تهران پس از توافق مسئوولان دوباشگاه ترابوزان و استقلال با قراردادی ۶۰۰ هزار دلاری رسما به این تیم حاضر در سوپر لیگ ترکیه پیوست و شماره ۵ ترابوزان را برتن خواهد کرد. کنفرانس خبری و مراسم معارفه حسینی هم ظهر امروز برگزار و این بازیکن به طور رسمی به هواداران ترابوزان معرفی شد».
مجید حسینی پس از امضا قراردادش با باشگاه ترابوزان اسپور ترکیه در کنفرانس خبری که با حضور خبرنگاران برگزار شد درباره حضورش دراین تیم گفت:«افتخار می کنم که حالا اینجا هستم و عضوی از باشگاه ترابوزان به حساب می آیم. برای رسیدن به اینجا و این تیم سختی های زیادی کشیدم».
وی افزود:«هر کاری برای موفقیت باشگاه انجام می دهم. اینجا هواداران فوق العاده ای حضور دارند که مانند تیم قبلی و قدیمی من یعنی استقلال هستند. خیلی از این انتقال خوشحالم. پیشنهادهای مختلفی از نقاط گوناگون اروپا داشتم، اما گزینه و انتخاب اول من ترابوزان بود».

شعار کاروان ایران دربازی‌های آسیایی «یک ایران، یک صدا»/ امیر خسروجردی

شعار کاروان ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ مشخص شد.

روابط عمومی کمیته ملی المپیک، روز دوشنبه، هشتم مرداد درباره انتخاب شعار کاروان ایران دربازی‌های آسیایی۲۰۱۸ «جاکارتا»، اندونزی اعلام کرد:«در آخرین جلسه ستاد عالی بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی که بین مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان و سید رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک برگزار شد پس از بررسی پیشنهادات رسیده درنهایت شعار کاروان ایران در این دوره از بازی‌های آسیایی انتخاب شد که براین اساس، ٬٬یک ایران یک صدا، به عنوان شعار ایران در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی ۲۰۱۸ مورد تصویب اعضا قرار گرفت.

فغانی داور بازی تیم‌های ملی ژاپن و شیلی شد /امیر خسروجردی

فدراسیون فوتبال ژاپن از «علیرضا فغانی»، داور بین المللی ایران دعوت کرد تا بازی تیم ملی این کشور و شیلی را قضاوت کند.

وب‌سایت رسمی فدراسیون فوتبال ژاپن، روز سه شنبه، نهم مرداد (۳۱ جولای) در خبری اعلام کرد:«مسئوولان این فدراسیون برای برگزاری دیدار دوستانه تیم‌های ملی ژاپن و شیلی از علیرضا فغانی، داوربین المللی و موفق فوتبال ایران دعوت کرد تا به همراه تیم داوری خود قضاوت این مسابقه را برعهده گیرد».
به این ترتیب، فغانی را دراین دیدار، «رضا سخندان» و «محمدرضا منصوری» به عنوان دو کمک همراهی خواهند کرد. بازی تدارکاتی تیم‌های ملی فوتبال ژاپن و شیلی روز جمعه، شانزدهم شهریور (۷ سپتامبر) در شهر هوکایدو ژاپن برگزار خواهد شد.

پرسپولیس بهترین تیم ایرانی دررده بندی برترین باشگاه‌های جهان/ امیر خسروجردی

سرخپوشان پایتخت در رده ۱۶۵ برترین باشگاه‌های جهان قرار گرفتند.

رده بندی برترین تیم‌های باشگاهی فوتبال جهان، روز سه شنبه، نهم مرداد (۳۱ جولای) توسط وب‌سایت (Club World Ranking) اعلام شد که براین اساس، تیم پرسپولیس تهران، قهرمان دو دوره گذشته لیگ برتر فوتبال ایران با کسب ۳۲۳۷ امتیاز در مکان ۱۶۵ دنیا و بهترین ایران قرار گرفت. دراین رده بندی، استقلال تهران، قهرمان فصل گذشته جام حذفی با ۲۹۱۲ امتیاز در رده ۱۹۶ جهان و دوم ایران جای گرفته است و ذوب آهن اصفهان نیز با ۲۲۶۸ امتیاز در جایگاه ۲۸۸ دنیا و سوم ایران ایستاده است.
در رده بندی برترین تیم‌های باشگاهی جهان، رئال مادرید اسپانیا، قهرمان سه دوره گذشته لیگ قهرمانان اروپا با ۱۶۳۷۸ امتیاز در صدر قرار دارد و دو تیم اسپانیایی دیگر یعنی بارسلونا و اتلتیکومادرید با ۱۵۴۸۵ و ۱۲۸۹۱ امتیاز دوم و سوم هستند.

تیم تکواندو ایران به مقام سوم «گرند اسلم»، چین رسید/ امیر خسروجردی

تکواندوکارانی ایرانی به مدال برنز رقابت‌های گرند اسم چین دست یافتند.

در آخرین روز دومین دوره این دوره از مسابقات که در شهر «ووشی»، چین برگزار می شود، روز یکشنبه، هفتم مرداد (۲۹جولای) تیم ملی تکواندو ایران، مدافع عنوان قهرمانی دوره گذشته در دیدار رده بندی به مصاف قزاقستان رفت و حریف را در پایان با نتیجه نزدیک ۲۸-۲۶ از پیش رو برداشت و ضمن کسب مقام سوم به مدال برنز نیز دست یافت. تیم ایران در مرحله نیمه نهایی مقابل چین تن به شکست داد و از راه یابی به دیدار فینال بازماند.
ترکیب تیم پنج نفره ایران را در پیکارهای تکواندو گرند اسم چین را سیدحسین احسانی، مهدی جلالی، رامین حسین‌قلی‌زاده، پوریا عرفانیان و عرفان ناظمی تشکیل می دادند. هدایت این تیم هم برعهده سید نعمت خلیفه بود.

تیم والیبال جوانان ایران مقتدرانه قهرمان آسیا شد /امیر خسروجردی

رقابت‌های والیبال جوانان آسیا با قهرمانی تیم ایران خاتمه یافت.

دیدار فینال این دوره از مسابقات شامگاه شنبه، هفتم مرداد (۲۸ جولای) بین تیم‌های والیبال جوانان ایران و کره جنوبی در «منامه»، پایتخت بحرین برگزار شد که درنهایت تیم ایران، حریفش را ۳ به صفر و با نتایج (۲۵-۲۲، ۲۵-۱۴ و ۲۵-۱۸) از پیش رو برداشت و با اقتدار برسکوی قهرمانی قرار گرفت.
گیم اول این دیدار با برتری تیم ایران آغاز شد و شاگردان بهروز عطایی با سرویس‌های سرعتی و دفاع خوب روی تور موفق به کسب برتری ۲۵-۲۲ برابر کره جنوبی شدند. درادامه، تیم ایران نبض مسابقه را در دست گرفت و در ست‌های دوم و سوم برتری خود را به حریف کاملا دیکته کرد و در پایان با پیروزی ۲۵-۱۴ و ۲۵-۱۸ برابر رقیب قدرتمندش این دیدار را ۳ به صفر به سود خود خاتمه داد و برای ششمین بار به مقام قهرمانی جوانان آسیا رسید. تیم والیبال جوانان ایران در مرحله مقدماتی نیز کره جنوبی را مغلوب کرده بود. شاگردان بهروز عطایی همچنین در این دوره از رقابت‌های والیبال قهرمانی جوانان آسیا در شش مسابقه ای که برگزار کردند تنها یک ست را به حریفان واگذار کردند.

نشان برنز دوومیدانی جایزه بزرگ انگلستان برای «تفتیان»/ امیر خسروجردی

حسن تفتیان، دونده ایرانی مدال برنز رقابت‌های جایزه بزرگ انگلستان را کسب کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوومیدانی در ادامه رقابت‌های دوومیدانی جایزه بزرگ انگلستان که در ورزشگاه «المپیک»، لندن برگزار می شود، شامگاه چهارشنبه، سوم مرداد (۲۵ جولای) در پیکارهای ماده ۲۰۰متر مردان، «حسن تفتیان»، دونده ایرانی در رقابت با حریفانش با زمان ۲۰ ثانیه و ۷۴ صدم ثانیه به مقام سوم رسید و به مدال برنز دست یافت. دراین ماده، دوندگان کانادا و انگلستان مدال‌های طلا و نقره را از آن خود کردند.
تفتیان که خود را برای حضوری قدرتمند در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ «جاکارتا»، اندونزی آماده می کند از چندی قبل تمریناتش را زیر نظر مربی فرانسوی دراین کشور انجام می دهد.

جهانبخش به طور رسمی به برایتون پیوست /امیر خسروجردی

علیرضا جهانبخش، بازیکن تیم ملی ایران با قراردادی ۵ ساله رسما راهی تیم «برایتون»، انگلیس شد.

به گزارش وب‌سایت رسمی باشگاه برایتون، علیرضا جهانبخش، ملی پوش ایرانی تیم آزد آلکمار و آقای فصل قبل لیگ هلند با، عصر روز چهارشنبه، سوم مرداد (۲۵ جولای) پس از پشت سرگذاشتن موفقیت آمیز آزمایشات پزشکی با قراردادی ۵ ساله و به مبلغ ۱۷ میلیون پوند که در تاریخ این باشگاه لیگ برتر انگلستان محسوب می شود به طور رسمی به برایتون پیوست. به این ترتیب، وینگر تیم ملی ایران فصل آینده در ترکیب تیم برایتون در رقابت‌های لیگ برتر انگلستان حضور خواهد داشت.
علیرضا جهانبخش یکی از بازیکنان تاثیرگذار تیم آزد آلکمار هلند بود و در فصل قبل با زدن ۲۱ گل عنوان آقای گلی این رقابت‌ها موسوم به «اردیویژه» را از آن خود کرد. این بازیکن تیم ملی ایران پس از درخشش در ترکیب آلکمار پیشنهادات زیادی از تیم‌های مختلف اروپایی داشت که درنهایت امروز به تیم برایتون پیوست و عنوان گرانترین بازیکن تاریخ این باشگاه را نیز از آن خود کرد.

۴داور بانوی کشتی ایران درجه بین المللی داوری گرفتند/ امیر خسروجردی

برای نخستین بار در تاریخ کشتی، ۴ داور بانوی ایرانی موفق به دریافت درجه بین المللی کشتی کلاسیک شدند.

روابط عمومی فدراسیون کشتی، روز سه شنبه، دوم مرداد در مطلبی دراین باره گزارش داد:«مریم ارم آبادی، فاطمه کدخدازاده، لیلا امانی بنی و سمیه خانی بختیاری، چهار داور زن کشتی ایران پس از شرکت درکلاس «استاژ» بین المللی کشتی که در همزمان با رقابت‌های قهرمانی کشتی نونهالان اروپا در مجارستان برگزار شد با عملکرد مثبت دراین دوره و انجام آزمون های عملی و تئوری، موفق شدند برای نخستین بار در تاریخ کشتی ایران درجه ۳ بین المللی داوری را از اتحادیه جهانی کشتی کسب کنند».
روابط عمومی فدراسیون کشتی افزود:«اتحادیه جهانی کشتی پس از موفقیت داوران کشتی ایران در کلاس «استاژ» بین المللی به فدراسیون کشتی اعلام کرد که به زودی نام ۴ داور بانوی ایران در سیستم «آتنا» وارد می‌شود و این داوران می‌توانند مدرک خود را دریافت نمایند و بنابراین قضاوت این چهار داور زن کشتی ایران در رقابت های آسیایی نونهالان نیز امکان پذیر خواهد بود».