خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » سعیده علی: زنانه و مردانه کردن ورزش ایران کاری خنده دار است /امیر خسروجردی

سعیده علی: زنانه و مردانه کردن ورزش ایران کاری خنده دار است /امیر خسروجردی

سعیده علی، کاپیتان تیم بسکتبال سه نفره ایران از عدم توجه مسئوولان به ورزش بانوان به شدت انتقاد کرد.

درحاشیه نشست تخصصی “چالش‌های ورزش زنان در ایران” که با حضور کارشناسان و برخی از مسئوولان ورزش در تهران برگزارشد، «سعیده علی»، کاپیتان تیم ملی بسکتبال سه نفره بانوان ایران به انتقاد از نگاه مسئوولان به ورزش بانوان درایران پرداخت و گفت:«چند وقت پیش در رسانه‌ای پیام‌ها را می‌خواندم که می‌گفتند اصلا چه معنی دارد زنان ورزش می‌کنند؟ در واقع در میان مردان هم لازم است این فرهنگ جا بیفتد و شاید یکی از دلایلی که این حق از زنان گرفته شده این است که مسئولان ورزش مردان هستند. بر اساس تجربه‌ام می‌گویم که واقعا گاهی به دلیل اینکه مسئولان فدراسیون‌مان مرد بوده است اهمیتی به ورزش زنان نداند».
وی افزود:«زنانه و مردانه کردن ورزش واقعا خنده‌دار است چون زنان و مردان نسبت به خودشان سنجیده می‌شوند و نباید چنین موضوعی وجود داشته باشد. زن و ورزشکار بودن در این کشور سخت است، چون دائم باید تلاش کنیم و انرژی بگذاریم تا ثابت کنیم که نه تنها ضعیف نیستیم بلکه گاهی قوی‌تر از مردان هستیم».
عضو تیم ملی بسکتبال سه نفره بانوان ایران درادامه درباره عدم پوشش خبری ورزش زنان در رسانه‌ها را دلیلی برای حمایت کم اسپانسرها دانست و تصریح کرد:«عدم پوشش خبری جذابیتی برای اسپانسرها نمی‌گذارد که زنان را حمایت کنند. زنان گاهی نسبت به مردان در رنکینگ ورزشی جایگاه بالاتری دارند مثلا رنکینگ تیمی که فعلا در آن بازی می‌کنم ۱۱ جهان است در حالی که مردان در رتبه ۷۳ جهان قرار دارند. عدم پوشش خبری وعدم توجه مسئولان و اسپانسرها است که باعث شده کسی از جایگاه بسکتبال زنان در جهان خبر نداشته باشد. حتی در دور مقدماتی جام جهانی فیلیپین جزء ۱۰ بازیکن امتیازآور قرار گرفتم اما کسی خبردار نشد در حالی که اگر ورزشکار مرد بود اینگونه با این موضوع برخورد نمی‌کردند».

سعیده علی درپایان با بیان این موضوع که چهل سال پشت درهای بسته بودیم و نمی توانستیم به صورت حرفه ای در بسکتبال سه نفره حضور داشته باشیم، گفت:«حدود ۱۲ سال تمرین می‌کردیم، اما هیچ بازی رسمی‌ در سطح جهانی نداشتیم. حتی خودم از ۱۲ سالگی در تیم بودم و در کل دوبار مسابقه دادم، ولی وقتی عشق باشد آنقدر می‌جنگیم و فشار می‌آوریم تا به نتیجه برسی».

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*