خانه » سر تیتر خبرها » کوثری: تیم مذاکره کننده دیگر اختیار کامل ندارد

کوثری: تیم مذاکره کننده دیگر اختیار کامل ندارد

16059_orig
اسماعیل کوثری٬ نماینده مجلس می‌گوید اختیارات تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات ژنو نسبت به دور قبل کاهش یافته و آنها باید براساس مبنایی که برای‌شان تعریف شده مذاکرات را پیش ببرند. کوثری به خبرگزاری «بسیج» گفته تیم مذاکره کننده همانند دور اول، «اختیارات کامل» ندارد و نباید «اشتباهات» دور اول مذاکرات را تکرار کند.
وی افزوده «تیم مذاکره کننده باید حساس و دقیق تمامی بندهای توافقات را مورد بررسی قرار دهد تا اشتباهات قبل تکرار نشود» در غیر این صورت مجلس «قاطعانه» با این تیم برخورد خواهد کرد.
این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اضافه کرده «ما نگران آن هستیم که تیم مذاکره کننده ایران با تصمیم اشتباه و عجولانه دستاوردهای ملت را به باد دهد.»
علاء‌الدین بروجردی٬ رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس هم گفته «شورای عالی امنیت ملی تمام محدوده تصمیم‌‎گیری‌ها را مشخص کرده و خارج از آن هیچ تصمیمی در مذاکرات نمی‌تواند اتخاذ شود.»

بروجردی همچنین گفته برنامه موشکی جمهوری اسلامی از خطوط قرمز است و «تیم مذاکره کننده این دستورالعمل را دارند که در این عرصه ورود نکنند.»
دور جدید مذاکرات ایران با گروه ۱+۵ در وین در حال برگزاری است و طرفین نیز گفته‌اند برای رسیدن به توافق جامع راه سختی پیش‌رو دارند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*