خانه » مقاله » مجری تلویزیون جمهوری اسلامی نماینده مجلس بریتانیا شد
مجری تلویزیون جمهوری اسلامی نماینده مجلس بریتانیا شد

مجری تلویزیون جمهوری اسلامی نماینده مجلس بریتانیا شد

در یک اتفاق تعجب برانگیز جورج گالووی سیاستمدار چپ و پیشین بریتانیا در انتخابات میان‌دوره ‌ای شهر “روچدیل” انگلیس به پیروزی دست یافت و بعنوان نماینده حزب رادیکال و چپ کارگران بریتانیا به مجلس عوام بریتانیا راه یافت. جورج گالووی حمایت از غزه را به محور اصلی تبلیغات انتخاباتی خود در این شهر مسلمان نشین تبدیل کرده بود.

جورج گالووی که مجری برنامه شبکه پرس تی ‌وی (شبکه انگلیسی زبان جمهوری اسلامی) می باشد با قریب به چهل درصد آرا بعنوان نماینده این شهر انتخاب شد. این انتخابات میان دوره ای بعد از مرگ ناگهانی نماینده حزب کارگر (حزب اصلی مخالف دولت) برگزار شد. کاندید حزب کارگر در این انتخابات که از مردم فلسطین دفاع و علیه اسرائیل سخن گفته بود, توسط حزب کارگر طرد شد. لذا حزب کارگر در این انتخابات هیچ کاندیدی نداشت. جورج گالووی قبلا نیز نماینده مجلس بوده است. وی علاوه بر کارمند رسمی بودن و مجری گری در تلویزیون انگلیسی زبان جمهوری اسلامی (پرس تی وی), در سالهای اخیر مجری تلویزیون انگلیسی زبان روسیه (Russia Today TV) نیز بوده است. اما بعد از تحریم های شدید و گسترده در سال ٢٠٢٢ میلادی علیه روسیه وی ناچار شد از تلویزیون روسیه کناره گیری کند.

جورج گالووی که اصالتا زاده اسکاتلند است در نطق پیروزی خود به رهبر حزب کارگر و نخست وزیر (رهبر حزب محافظه کار) حمله کرد و گفت: “کی‌ یر استارمر و ریشی سوناک دو روی یک سکه هستند و هر دوی آنها امشب در اینجا در روچدیل یک سیلی خوب و واقعی خوردند”. رسانه های جمهوری اسلامی این پیروزی را تحت پوشش گسترده خود قرار داده اند. سی سال پیش (در سال ١٩٩۴) وی بعد از سفر به نوار غزه به دیدار صدام حسین در بغداد رفت و از وی حمایت کرد. علاوه بر صدام حسین, وی از خامنه ای و بشار اسد و چاوز نیز حمایت و تمجید کرده است. ظاهرا وی توانسته بود مسلمانان شهر “روچدیل” انگلیس را به طرز بی سابقه ای بسیج کند که حضور حداکثری در انتخابات داشتند. در حالی که بقیه مردم نسبت به این انتخابات بی تفاوت بودند.

عبدالستار دوشوکی

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*