خانه » سر تیتر خبرها » کری: انتخابات ریاست جمهوری سوریه اقدامی بیهوده است

کری: انتخابات ریاست جمهوری سوریه اقدامی بیهوده است

جان کری، وزیر امورخارجه آمریکا انتخابات ریاست جمهوری آینده در سوریه را یک «توهین» و اقدامی «بیهوده» خواند.
آقای کری این اظهارات را پس از شرکت در نشست دوستان سوریه بیان کرد.
وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت که اطلاعات اولیه نشان می‌دهد که دولت سوریه از گاز کلر در تعدادی از حملاتش علیه مخالفان در سه سال گذشته استفاده کرده است.
به گفته آقای کری در نشست دوستان سوریه، کشورهای غربی و حاشیه خلیج فارس، با افزایش حمایت از گروه‌های مخالفی که آنها را «میانه رو» خواند، موافقت کردند.
انتخابات ریاست جمهوری سوریه قرار است کمتر از ۳ هفته دیگر برگزار ‌شود.

o-JOHN-KERRY-900
در خبری دیگر مرتبط با سوریه، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که که کمک‌‌های این کشور به مخالفان اسد در چارچوب اهداف کلی آن در جهت تغییر محاسبات اسد و کمک به مبارزه ضد القاعده است.
این وزارتخانه همچنین با بیان اینکه لازم نیست جنگ علیه سوریه بیش از این میلیتاریزه شود و خونریزی بس است؛ اما گفته است «ما به طور دائم به دنبال راه‌هایی برای کمک به مخالفان هستیم.»
مقامات وزارت خارجه آمریکا گفته‌اند: «هیچ کسی نیست که از موانعی که طی سال گذشته بر سر راه پایان بحران سوریه پیش آمده است خبر نداشته باشد. طی این مدت خیلی چیزها در عرصه میدانی تغییر یافته است، حزب الله وارد نبرد شده است. سپاه پایداران انقلاب اسلامی و نیروهای ایرانی نیز در عرصه میدانی درگیر نبرد شده‌اند؛ و تروریست‌های بیشتری برای جنگ علیه اسد به این کشور جذب شده‌اند، درنتیجه شرایط، چارچوبی را به وجود آورده آست که برخی مخالفان نه علیه اسد که ضد تروریست‌ها وارد مبارزه شدند.»

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*