خانه » اقتصاد هفته » اعتراضها به اسیدپاشی و دردسرهای تازه شهرآورد «استقلال – پرسپولیس»– فریدون شیبانی

اعتراضها به اسیدپاشی و دردسرهای تازه شهرآورد «استقلال – پرسپولیس»– فریدون شیبانی

444s

به گزارش خبرگزاریهای ایران شهرآورد فوتبال «استقلال – پرسپولیس» در لیگ برتر ایران به تعویق خواهد افتاد و قرار است به جای سی ام آبان، در بعد از ظهر هفتم آذر انجام خواهد شود.
در سالهای نخست پس از انقلاب به دلیل مخالفت با مسابقه های فوتبال پرتماشاگر، ضمن ممنوعیت پخش مسابقه های تلویزیونی، پیکارهای این دو تیم پرهوادار در برابر هر تیمی بسیار پرتماشاگر بود و به بهانه های مختلف به تعویق می افتاد. انتقادهای رسانه ها و اهالی فوتبال تا به آن جا ادامه یافت که تیم ملی ایران به طور حماسی به جام جهانی راه یافت و اهمیت فوتبال در عرصه بین المللی انکار ناپذیر شد. وقتی سردمداری فوتبال هم مدعی یافت و فوتبال حرفه ای عاملی برای حضور هرچه بیشتر و پررنگتر شد، پخش زنده رقابتهای فوتبال در تلویزیون، تا به آن جا پیش رفت که نه تنها مسابقه های پرسپولیس و استقلال، بل مسابقه های مهم اروپایی و جهانی را هم اصلی تغییرناپذیر کرد.
اما با پیش آمدن موضوع حق پخش و سرانجام قطع پخش زنده مسابقه های فوتبال از هفته دوازدهم لیگ برتر، همراه با کاهش آشکار شمار تماشاگران فوتبال به ویژه در تهران، حالا هم پیشنهاد تعویق یک هفته ای داربی دو رقیب دیرین ایران از سوی سازمان لیگ مطرح شده است.
این مساله همراه با تلاش برای حل مشکل مالی باشگاههای پرخرج فوتبال لیگ برتر از طریق پخش زنده تلویزیونی و همزمانی با اعتراضهای نهان و آشکار مردمی به بی تفاوتی در برابر پدیده شوم اسیدپاشی به صورت بانوان و حتی حمایت آشکار تندروها از عوامل این حرکت جنایتکارانه، بوده است و رژیم تاب تحمل هر تجمعی و دردسری را ندارد.
روز شنبه بهروان در خبرگزاری فارس به عنوان رییس سازمان لیگ، زمان اعلام قطعی آن را «امروز و فردا» وعده داد. او گفت: “اکنون نمی ‌توانم قطعی بگویم چون خودمان درخواست کننده بودیم ولی امروز و فردا این خبر رسما اعلام می ‌شود.”
در همین روز مهدی تاج به عنوان نایب رییس دوم فدراسیون فوتبال در گفت و گو با خبرگزاری مهر ضمن اعلام خبر تاخیر داربی، به این نکته هم اشاره کرد که: “اگر بازی را به هر روزی غیر از روز جمعه می‌انداختیم شواری تامین استان با آن موافقت نمی ‌کرد. باشگاه استقلال نامه‌ای را به سازمان لیگ زده بود و با توجه به در اختیار نداشتن ملی پوشانش برای مدت زمان زیادی، خواستار تعویض زمان بازی داربی شد.”
تاج افزود: “اگر ما قصد داشتیم داربی را به جای جمعه ۳۰ آبان ماه در روز دیگری غیر از جمعه هفته بعدش (۷ آذر) برگزار کنیم، با مخالفت شواری تامین استان مواجه می ‌شدیم، چرا که آنها می‌ گویند این مصاف می‌بایست در روز تعطیل برگزار شود.”
گفتنی است که به این تصمیم پرسپولیس اعتراض کرده است و مهدی تاج هم توضیحی در مورد ممنوعیت بازی در روز کاری نداده و اشاره نکرده است که مخالفت شورای تامین به انجام بازی در روز غیرتعطیل به این دلیل مخالف است که تماشاگران را درروزهای جمعه بهتر می تواند کنترل و سرکوب کند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*