خانه » آن سوی خبر » علی سعیدی: خامنه‌ای همچون حضرت علی تنها شد، یاران خمینی مثل دوران پیامبر رفتار کردند

علی سعیدی: خامنه‌ای همچون حضرت علی تنها شد، یاران خمینی مثل دوران پیامبر رفتار کردند

dsfds552

نماینده‌ی منصوب علی خامنه‌ای در سپاه در سخنانی با تمجید فراوان از رهبر جمهوری اسلامی وی را همانند حضرت علی نامید که تنها شده است. وی با اشاره‌ای تلویحی به کسانی چون هاشمی رفسنجانی، دوران فعلی را با دوران زمان پیامبر مقایسه کرد و گفت همان‌طور که بعد از فوت پیامبر، «صحابه حضرت علی را تنها گذاشتند خواص هم» خامنه‌ای را تنها گذاشتند. سال‌هاست که در جمهوری اسلامی نزدیکان و منصوبان رهبر جمهوری اسلامی، خامنه‌ای را همچون امام اول شیعیان معرفی می‌کنند.


به گزارش سایت «بصیرت»٬ علی سعیدی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه در بیستمین همایش «هادیان سیاسی سپاه» گفت: حکومت «مرد‌م‌سالار سکولار» در تاریخ جمهوری اسلامی همواره در مقابل «حکومت دینی» قرار داشته است.
سعیدی جریان «خط امام» را به «صحابه پیامبر» تشبیه و اظهار کرده حامیان روح‌الله خمینی در برخورد با علی خامنه‌ای همان‌طور برخورد کردند که صحابه پیامبر با حضرت علی برخورد کرد.
نماینده ولی‌فقیه در سپاه گفته «خواص» جمهوری اسلامی پس از مرگ روح‌الله خمینی مرتکب‌‌ همان «اشتباهی» شدند که «خواص» صدر اسلام پس از مرگ پیامبر مرتکب شده بودند.
وی در سخنرانی خود به هشت شباهت دوران رهبری امام اول شیعیان با دوران علی خامنه‌ای اشاره کرده و گفته «تفاوت و مرزبندی بین جایگاه و اختیارات رهبران» یکی از همین شباهت‌ها است.
سعیدی افزوده که در دوران رهبری علی خامنه‌ای هم‌چون دوران حضرت علی٬ «مطلق‌گرایی» صحابه پیامبر تکرار شده است.
وی بی‌آنکه به نام جریان «خط امام» اشاره کند٬ افزوده «اگر فرد در یک دوره‌ای پیرو رهبری است در دوره بعد و در زمان رهبری بعدی هم باید پیرو و یاور رهبر باشد.»
نماینده ولی فقیه در سپاه از «تنزل اختلاف علی با جبهه مقابل به اختلاف سلیقه و تکرار آن در امروز» به عنوان یکی دیگر از شباهت‌ها نام برده است.
«تفاوت در برداشت از حکومت دینی»٬ «سکوت خواص در برابر عوامل فتنه» و «عدم توجه به عوامل پشت‌صحنه فتنه» سه شباهت دیگر دوران رهبری حضرت علی و علی خامنه‌ای از نظر سعیدی است.
این روحانی محافظه‌کار همچنین گفته «عدم توجه به تفاوت‌ها و متغیرهای دو عصر» هشتمین شباهت دوران رهبری خامنه‌ای با حضرت علی در صدر اسلام است.
سعیدی در این زمینه اظهار کرده «قیاس عصر علی با عصر پیامبر غلط است. صحابه می‌گفتند پیامبر با اهل قبله نجنگید، چرا علی با اهل قبله می‌جنگد. در عصر امام خامنه‌ای با عصر امام نیز تفاوت وجود دارد.»

نماینده ولی‌فقیه در سپاه در بخش دیگری از سخنان خود برای حکومت «مردم‌سالاری سکولار» که برخی در جمهوری اسلامی به دنبال تحقق آن هستند٬ ۲۰ شاخص برشمرده است.
وی گفته در چنین حکومتی «خواست مردم برخواست خدا و دین» ترجیح داده شده و مشروعیت رهبر از جانب مردم بوده و اعتقاد بر این است که رهبر باید «سلطنت» کند و رییس‌جمهور «حکومت».
سعیدی از «ترویج روحیه اشرافیگری و تجمل‌گرایی»٬ «تسامح در مرزبندی بین هنر ارزشی و غیرارزشی»٬ «پذیرش قواعد بین‌المللی» و «سازش با جبهه نظام سلطه» به عنوان شاخص‌های دیگر چنین حکومتی نام برده است.
نماینده ولی‌فقیه همچنین اضافه کرده که در حکومت «مردم‌سالار سکولار» دیپلماسی «تمکین و سازش» جای دیپلماسی «مبارزه» را می‌گیرد و در برابر تحریم‌ها «ضعف» نشان داده می‌شود.

تقدیس علی خامنه‌ای از زمان آغاز رهبری او بلافاصله پس از مرگ خمینی شروع شد. از خامنه‌ای (که پس از رهبری یک شبه از حجت‌الاسلامی به آیت‌اللهی ارتقاء یافته بود) در آغاز تنها تمجید می‌شد و تلویزیون حکومتی گهگاه در مدح او سخن می‌گفت. به‌تدریج بر شدت تمجید از خامنه‌ای افزوده شد و مسئولان و مقامات جمهوری اسلامی و نیز منصوبان او برای ریا و تزویر و نگه داشتن مقام خود روبه اغراق گذاشته و بر تمجیدهای و مدح‌های خود افزودند تا جایی که وی را شبیه حضرت علی معرفی می‌کردند. زمانی نیز امام جمعه یکی از شهرستان‌ها گفته بود که خامنه‌ای هنگام تولد «یا علی» گفته است که این مساله باعث طنز در فضای ایران شد. بعد از انتخابات خونین ۸۸ و با سرکوب گسترده مردم، حامیان و نزدیکان خامنه‌ای از آنجا که شکست وی را در خیابان دیده بودند بر شدت تعریف و تمجید خود و تشبیه وی به امام اول شیعیان افزودند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*