خانه » آن سوی خبر » حمله‌ی تند شاگرد مصباح به وزیر خارجه: ظریف و وندی شرمن رابطه خصوصی دارند

حمله‌ی تند شاگرد مصباح به وزیر خارجه: ظریف و وندی شرمن رابطه خصوصی دارند

zarifvasherman

حمید رسایی در نطق میان دستور بار دیگر به مذاکرات هسته‌ای حمله کرد. او از بن‌بست در توافق ژنو گفت و با حمله‌ی به دولت روحانی برای آنچه او «پنهانکاری مذاکرات» می‌نامید ادعا کرد وزیر خارجه ایران و معاون وزیر خارجه آمریکا «رابطه‌ی خصوصی» دارند. پس از توافق ژنو که سوم آذرماه سال گذشته میان ایران و گروه ۱+۵ به امضاء رسید محافظه‌کاران حملات تندی را متوجه دولت روحانی می‌کنند و می‌گویند جمهوری اسلامی در این توافقنامه «باج‌های کلانی» به غرب داده است. دولت روحانی اگرچه این موضوع را رد می‌کند اما تاکنون حاضر نشده جزییات مذاکرات را فاش کند.


حمله‌های محافظه کاران به توافق اولیه ایران و گروه ۱+۵ موسوم به «توافق ژنو» همچنان ادامه دارد.
این حملات توسط نمایندگان عضو جبهه پایداری که شاگردان محمد تقی مصباح یزدی، روحانی تندرو هستند صورت می‌گیرد. گروهی که یا درحال جمع کردن امضا در صحن مجلس علیه مذاکرات هسته‌ای هستند یا در سخنرانی ها و گفتگو‌هایشان به تیم مذاکره کننده می تازند.
در آخرین اقدام این گروه، حمید رسایی که در روزهای پایانی سال هفته نامه اش به دلیل عدم رعایت مصوبات شورای عالی امنیت ملی درباره مذاکرات توقیف شد در نطق میان دستور بار دیگر به مذاکرات هسته‌ای حمله کرد.
او از اعلام بن بست در توافق ژنو آغاز کرد و با ادعای روابط خصوصی وزیر خارجه ایران و معاون وزیر خارجه امریکا نطقش را به پایان رساند.
به گزارش سایت شخصی این نماینده مجلس، رسایی در نطق خود گفت دولت «با امتیازهای متعددی که داده و امتیازات حداقلی ای که ستانده، سبب جری شدن دشمنان دیرینه انقلاب اسلامی شده تا جایی که جبهه استکبار هر روز با ادعایی تازه نه تنها توهینی جدید می کند که در مقابل انفعال مدیران سیاست خارجی، یک گام به پیش می نهد.»
او همچنین دولت را متهم کرد «با انفعال در برابر این زیاده خواهی ها تلاش می کند تا توافقنامه ژنو را به سرانجام برساند و به زعم خود تحریم ها را بردارد و گشایشی در زندگی مردم ایجاد کند. همین نکته سبب شده تا جبهه استکبار، سیاست تحقیر و تحمیل را در پیش بگیرد.»
این روحانی تندرو در ادامه افزود: «در حالی که توافقنامه ژنو به بن بست رسیده و بدون تردید به دلیل برخورداری این متن از واژه های کش دار و مبهم و به دلیل متناقض بودن آن با برخی معاهدات بین المللی از جمله معاهده NPT که استفاده صلح آمیز و غنی سازی در مصارف صلح آمیز را حق تمامی اعضا از جمله ایران می داند و به دلیل زیاده طلبی های آنها بدون شک به مرحله نهایی نخواهد رسید.»
رسایی همچنین دولت را متهم کرد که تلاش می کند در «قالب تبلیغات و هیاهو و بستن دهان منتقدان و توقیف نشریات منتقد از جمله هفته نامه ۹ دی القا کند که توافق ژنو پیروزی بزرگی است.
وی همچنین مدعی شد دولت در توافقنامه ژنو ۲۸ امتیاز داده و ۸ امتیاز گرفته که این امتیازات از نظر کیفیت نیز با هم قابل مقایسه نیست.
رسایی در ادمه ضمن متهم کردن ظریف به داشتن رابطه خصوصی با وندی شرمن، معاون وزیر خارجه امریکا افزود: «ما تردید نداریم تا ابر رهبری همچون خامنه ای پرچمدار این کشتی است، قطعا ۱+۵ نخواهد توانست به خواسته های شوم خود برسد هر چند نماینده آمریکا وندی شرمن ادعا کند که ظریفانه به آقای ظریف نزدیک شده و آنها در مذاکرات همدیگر را به نام کوچک صدا می کنند و گاهی درباره مسائل خصوصی با یکدیگر سخن می گویند.»
رسایی همچنین رسلانه های اصلاح طلب را متهم کرد که دشمنی غربی ها را «بزک» می کنند.

حملات جدید رسایی به تیم مذاکره کننده هسته‌ای و شخص وزیر خارجه و متهم کردن او به داشتن رابطه خصوصی با وندی شرمن در حالی صورت می گیرد که پیشتر برخی منابع آگاه خبر داده بودند که مجلس بنا دارد با دستمایه قرار دادن مذاکرات هسته‌ای و آن چه «رابطه خصوصی ظریف و مقام های آمریکایی» می‌خواند، وزیر خارجه را به مجلس احضار کنند. البته این خبر روز شنبه از سوی نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس تکذیب شد. در هر حال براساس گزارش‌های غیررسمی مجلس و به‌خصوص اعضای جبهه پایداری به‌شدت درصدد استیضاح محمد جواد ظریف، وزیر خارجه بوده‌اند که با مخالفت علی خامنه‌ای روبرو شده و ظاهرا رهبر جمهوری اسلامی طی پیامی به مجلس گفته است دست نگهدارند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*