خانه » آن سوی خبر » اصلاح‌طلبان: مجلس آینده برای ماست

اصلاح‌طلبان: مجلس آینده برای ماست

gdf2514

محمدرضا خاتمی و عبدالواحد موسوی لاری٬ از اعضای ارشد اصلاح‌طلبان در اظهارات جداگانه‌ای گفته‌اند که مجلس آینده برای اصلاح‌طلبان است. اظهارات این افراد در حالی است که پیشتر بسیاری از محافظه‌کاران از جمله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان در خصوص «تصرف» مجالس خبرگان و شورای اسلامی هشدار داده بودند. انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اسفندماه ۱۳۹۴ برگزار خواهد شد.


محمدرضا خاتمی٬ از چهره‌های اصلاح‌طلب می‌گوید در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی اصلاح‌طلبان پیروز خواهند شد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران٬ محمدرضا خاتمی٬ نایب رییس دوره ششم مجلس با تاکید بر پیروزی اصلاح‌طلبان در دهمین دوره انتخابات مجلس٬ گفت که «اصلاح‌طلبان باید دور هم بنشینند و با تشکیل جلسه در این باره به نتیجه برسند.»
دبیرکل پیشین جبهه مشارکت در خصوص فعالیت حزب مشارکت نیز گفت: «اصلاح‌طلبان مدام در حال تشکیل جلسه هستند ولی درباره آغاز حزب مشارکت من اطلاعی ندارم.»

در همین راستا عبدالواحد موسوی لاری٬ عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز و وزیر پیشین کشور، در خصوص حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده مجلس گفته است: «اصلاح‌طلبان حضوری قرص و محکم در انتخابات آتی خواهند داشت… اصلاح‌طلبان در مسائل عمومی حضوری فعال دارند و در انتخابات نیز حضور خواهند داشت.»
وی همچنین تاکید کرد که محمد خاتمی٬ رییس جمهوری پیشین، در جهت ایجاد وحدت و انسجام اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی مجلس نقشی موثر خواهد داشت و افزود: «ایشان حتما این نقش را خواهند داشت. ایشان در جریان اصلاحات دارای نقش مهم و تاثیرگذار است.»

از سوی دیگر رسول منتجب نیا٬ عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی نیز روز سه‌شنبه گفته است: «ما مانند بقیه اصلاح‌طلبان٬ منسجم‌تر و متحدتر در انتخابات مجلس دهم شرکت می‌کنیم و پیروز خواهیم شد.»
همچنین یاسر هاشمی رفسنجانی٬ فرزند رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز تاکید کرده که پدرش حتما برای انتخابات مجلس فعالیت سیاسی خواهد داشت.
اکبر هاشمی رفسنجانی در چندسال اخیر گرایش بیشتری به سمت اصلاح‌طلبان داشته است.

انتخابات مجلس نهم اسفندماه ۱۳۹۰ برگزار شد که در جریان آن اصول‌گرایان برنده این انتخابات بودند. بر اساس آمار روزنامه جام جم از ترکیب سیاسی مجلس نهم که اردیبهشت ۹۱ منتشر شد٬ ۵۷ درصد کرسی‌های این مجلس از آن اصولگرایان است٬ در حالی که اصلاح‌طلبان هفت درصد از کرسی ها را در اختیار دارند و ۳۶ درصد دیگر کرسی‌ها به نمایندگان مستقل تعلق دارد.

اظهارات اصلاح‌طلبان در خصوص پیروزی در انتخابات مجلس دهم در شرایطی است که بسیاری از محافظه‌کاران در ماه‌های اخیر و پس از پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری نسبت به حضور این افراد هشدار داده‌اند. از جمله آیت‌الله احمد جنتی دبیر تندروی شورای نگهبان چندی قبل صراحتا گفت که برخی در حال تدارک برای «تصرف» مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی هستند. جنتی گفته بود که شورای نگهبان جلوی حضور این افراد را خواهد گرفت.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*