خانه » آن سوی خبر » کیهان: ایران ایستادگی مقابل غرب را به روسیه آموخت

کیهان: ایران ایستادگی مقابل غرب را به روسیه آموخت

sh25

روزنامه «کیهان» نوشته روسیه ایستادگی در برابر غرب را از ایران آموخته است. در سرمقاله این روزنامه آمده «ما به عنوان یک کشور برون‌نگر سرمنشأ بسیاری از تحولات جهانی هستیم و کم نیستند تحلیلگرانی که می‌گویند مقاومت جدی ۳۵ ساله ایران به روس‌ها آموخته است که می‌توان با قدرت در برابر غرب ایستاد و آن را وادار به عقب‌نشینی و انفعال کرد.»

در خبری دیگر مرتبط با اظهارنظر مقامات ایران درباره‌ی اوکراین، سردار سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه هم گفته است اوکراین به‌دلیل ضعف فروپاشید.

سلامی گفت: «۳۵ سال است دشمن می‌خواهد جمهوری اسلامی را نابود کند اما نتوانسته چرا که ایران قدرتمند است. البته کشورهای زیادی بوده‌اند که در سطح پایین‌تر از این را اعمال تهدید کردند و کشورشان فروپاشیده است. مثلا در همین صحنه اوکراین را با یک عطسه کوچک، اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها ثبات داخلی‌اش را به هم ریختند اما آنها نمی‌توانند به ایران دست بزنند.»

وی افزود: «اوکراینی که در جوار روسیه بزرگ قرار دارد، مقامات آمریکایی در آن از هواپیما پیاده می‌شوند و برای معارضان سخنرانی می‌کنند و دولت این کشور هیچ اقدامی انجام نمی‌دهد.»

سردار سلامی افزود: «اما شما این قضایا را با جمهوری اسلامی مقایسه کنید، ۳۵ سال است قدم یک آمریکایی به کشور باز نشده، ما ۳۵ سال است که با آمریکا جنگ مستقیم داشته‌ایم، با آنها جنگیدیم اما ‌خلاف تصورات جهانی نه‌تنها ما در جنگ آسیبی ندیدیم، بلکه رشد و پیشرفت کردیم.»

ایران در تحولات اوکراین از روسیه و ویکتور یاناکویچ رییس جمهور برکنار شده‌ی این کشور حمایت می‌کند.

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*