خانه » آن سوی خبر » نماینده خامنه‌ای در بسیج: چرا کسی به دستور رهبری توجه نمی‌کند؟ چرا اینترنت را کنترل نمی‌کنید

نماینده خامنه‌ای در بسیج: چرا کسی به دستور رهبری توجه نمی‌کند؟ چرا اینترنت را کنترل نمی‌کنید

g3

محمدرضا تویسرکانی٬ مسئول نمایندگی «ولی‌فقیه» در بسیج می‌گوید دستورات علی خامنه‌ای در شورای عالی فضای مجازی جدی گرفته نمی‌شود. وی با بیان اینکه باید به این دستورات توجه کرد خواستار اعمال کنترل بیشتر روی اینترنت شده است. علی خامنه ای دو سال پیش دستور داده بود که «شورای عالی فضای مجازی» به‌منظور کنترل اینترنت در ایران تشکیل شود.

طبق دستور رهبر ایران، این شورا متشکل از رییس‌جمهور (رییس شورای این شورا)، رییس مجلس ، رییس قوه قضائیه، رییس صداوسیمای، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزیر ارشاد، وزیر علوم، وزیر اطلاعات، فرمانده سپاه پاسداران و فرمانده نیروی انتظامی ایران به همراه برخی دیگر بود.

محمدرضا تویسرکانی٬ مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج خواستار کنترل جدی‌تر بر روی اینترنت و نیز «اهتمام جدی» برای اجرایی شدن دستورات علی خامنه‌ای در شورای عالی فضای مجازی شد.

به گزارش خبرگزاری‌های ایران تویسرکانی گفت: همانطور که گوگل و یاهو برای کاربران محدودیت‌هایی در نظر می‌گیرند٬ ما هم باید بر اساس قانون و شرع محدودیت‌هایی را در فضای مجازی اعمال کنیم.»

آقای تویسرکانی با اینکه شورای عالی فضای مجازی به‌دستور علی خامنه‌ای از سال ۹۰ تشکیل شده، گفت: «چرا این شورا کاری نمی‌کند و چرا همان‌طور که رهبری خواست فضای مجازی کنترل نمی‌شود.»

وی افزوده رهبر جمهوری اسلامی «اهمیت» فضای مجازی را به اندازه اهمیت انقلاب دانسته٬ اما عملکرد این شورا اصلا رضایت‌بخش نبوده است.

تویسرکانی با بیان اینکه «فضای مجازی به طور عمده ذهن و مغز مخاطب را تسخیر کرده و مطالب غیرواقعی را تفهیم و القا می‌کند» افزود: «فرزندان جهادی‌ روح‌الله خمینی تنها باید به استواری پایه‌های اسلام ناب محمدی» فکر کنند.

وی گفت: «هر فردی اعتقاد به تسخیر فضای مجازی در سطح جهان ندارد، روحیه انقلابی ندارد.»

نماینده خامنه‌ای در بسیج با بیان اینکه باید در اینترنت «محدودیت‌هایی که شرع و قرآن تذکر داده است را‌ اعمال کنیم» گفت: «اگر هر چه دیگران می‌خواستند امام هم‌‌ همان را می‌خواست به این راحتی حکم ارتداد جبهه ملی را صادر نمی‌کرد. امام خیلی راحت شرع را پیاده می‌کرد و از کسی خجالت نمی‌کشید» و بنابراین ما هم باید بدون خجالت اینترنت را کنترل کنیم.

تویسرکانی در ادامه گفت: «راه پیروزی، نترس بودن است. با این شیوه ما هم فضای مجازی را تسخیر می‌کنیم و هم فضای حقیقی را.»

نماینده خامنه‌ای در بسیج در پایان هم با کنایه‌ای صریح به دولت حسن روحانی گفت: «معادل این تفکر که ما نمی‌توانیم کاری انجام دهیم در فضای مجازی، در فضای حقیقی نیز وجود دارد و عده‌ای این سخنان را در خصوص آمریکا مطرح می‌کنند. می‌گویند یک کدخدا در دنیا هست که آمریکاست. دربرابرش دست و پا نزنید و تسلیم شوید، اگر پول و قدرت و عزت می‌خواهید تسلیم شوید. این رویکرد انقلابی نیست، این سازش است. اسلام سازش و نکبت یا‌‌ همان اسلام آمریکایی است.»

اظهارات این مقام بسیج در خصوص فضای مجازی در شرایطی بیان شده که تنها دو روز پیش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران با اعلام اینکه به اعتقاد او فیلترینگ فیس‌بوک باید پس از مدتی لغو شود گفته بوده که وزارت فرهنگ در این باره در کارگروه مصادیق مجرمانه درخواست جلسه داده‌ است.

علی جنتی با انتقاد از کسانی که خواهان کنترل اینترنت هستند گفته بود: «اگر به عقب بازگردیم، می‌بینیم خیلی کارها که در اول انقلاب انجام شده مضحک به نظر می‌آید؛ مثل این که ویدئو و دستگاه فکس ممنوع بود.»

وی افزوده بود: «به هر حال من شخصا با مجموعه فرهیختگان در کشور اعتقاد داریم که نمی‌توانیم افراد را در محیطی محدود محصور کنیم و ادعا کنیم هیچ ارتباطی با دنیا نداریم و به بهانه حفظ ارزش‌های اسلامی جلو چیزی را بگیریم.»

اظهارات علی جنتی اما با خشم محافظه‌کاران روبرو شد و روزنامه کیهان به مدیر مسئولی حسین شریعتمداری در چهار مطلب شماره‌ی دیروز خود به جنتی حمله کرد. حسین شریعتمداری گفته بود که زاکربرگ از نتانیاهو برای ایران خطرناک‌تر است.

نا آرامی‌های پس از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ۱۳۸۸ و نقش اینترنت و شبکه‌های اجتماعی در اطلاع رسانی در مورد این اعتراض‌ها باعث شد تا مقام های جمهوری اسلامی بیش از پیش نقش اینترنت را مورد توجه قرار دهند. درهمین زمینه، جمهوری اسلامی طی این مدت در صدد بوده است تا یک شبکه موازی با اینترنت را تحت عنوان «اینترنت ملی» راه اندازی کند که در این زمینه شکست خورده است.

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*