خانه » آن سوی خبر » عمل‌های زیبایی ممنوع خواهد شد، گشت ارشاد در آسمان

عمل‌های زیبایی ممنوع خواهد شد، گشت ارشاد در آسمان

mod

یک مقام وزارت ارشاد اعلام کرد که طرحی در جریان است تا براساس آن ۱۰ نوع عمل جراحی زیبایی در ایران ممنوع شود. ممنوعیت عمل‌های زیبایی و تزریقی در حالی است که محمود احمدی‌نژاد رییس جمهوری پیشین ایران خود در اواسط ریاست جمهوری‌اش عمل «بوتاکس» انجام داد. در همین حال به‌دنبال انتقاد چندی قبل احمد علم‌الهدی به آرایش میهمانداران هواپیما، یک سایت امنیتی هم از «مسئولان» خواست که حجاب در هواپیماها را کنترل کند.

به گزارش خبرگزاری فارس حمید قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت ارشاد اعلام کرد مرکز آموزش و اطلاعات مدلینگ در آینده نزدیک راه‌اندازی شده و ۱۰ نوع عمل جراحی در صورت و انواع تزریق در مدلینگ ممنوع خواهد شد.

آقای قبادی همچنین خبر داده که قرار است بانک اطلاعات مدلینگ منطبق با اصول و مقررات اسلامی و دینی راه‌اندازی شود.

وی گفته از این پس مدل‌هایی که مورد تأیید کارگروه ساماندهی مد و لباس هستند، کارت صلاحیت دریافت خواهند کرد.

قبادی اضافه کرده منبع قوانین مدلینگ به شیوه اسلامی نتیجه تحقیق از آموزشگاه‌های مدلینگ در دنیا و بخش مهم آن شئونات اسلام و رعایت مسائل عرف کشور است.

این مرکز قرار است در سه بخش زنان، مردان و کودکان فعالیت کند و با تصویب قوانینی جلوی بسیاری از سوء استفاده‌ها در جامعه را بگیرد.

۱۳ تیر ماه سال ۱۳۸۹ نیز وزارت ارشاد پنج مدل موی مردانه در همایش روز عفاف و حجاب رونمایی و به آرایشگاه‌های مردانه ابلاغ کرده بود.

وزارت ارشاد در آن زمان این مدل مو‌ها را با هدف جلوگیری از ترویج مدل‌های غربی و شرقی مو و با همکاری اتحادیه آرایشگران و برخی نهادهای آموزشی تهیه کرده بود.

در سال‌های اخیر موضوع مدل موی مردان٬ زنان و کودکان از جمله مباحث جنجال برانگیز بوده به طوری که پلیس با آن دسته از جوانانی که از مدل موی غربی استفاده می‌کنند برخورد می‌کند.

پلیس ایران که نظارت بر آرایشگاه‌های مردان و زنانه را بر عهده دارد، تا به حال ضوابط و مقررات متعددی را به اجرا گذاشته تا آرایشگران را وادارد از کوتاه کردن موی زنان و مردان به سبک مدل‌های غربی اجتناب کنند.

در همین حال کنترل زنان ایرانی برای داشتن حجاب اجباری از خیابان‌ها به کابین هواپیماهای پروازهای خارجی کشیده شده است.

چند روز پیش احمد علم‌الهدی امام جمعه‌ی تندروی مشهد با حمله به مسئولان از آنان خواست وضعیت حجاب مهمانداران و مسافران هواپیمایی را کنترل کنند.

علم‌الهدی گفت آرایش مهمانداران هواپیما «یک دهن‌کجی» به ماست.

در همین راستا سایت امنیتی انقلاب نیوز با انتشار مطلبی به‌شدت به مسئولان هشدار داده «طرز پوشش مسافران زن در پروازهای خارجی را کنتترل کنند.»

در این مطلب از مسئولین خواسته شده است که مسئولیت کنترل و نظارت را در پروازهای خارجی مادام که در آسمان ایران پرواز می کنند داشته باشد.

اشاره این مطلب به برداشتن روسری زنان به محض ورود به کابین هواپیمای پروازهای خارجی می باشد.

این اظهارات در حالی است که یکی از کارکنان اداری ایران ایر گفته است: «حتی در پروازهای بین المللی خط هوایی ایران ایر با این که پرسنل و خدمه پرواز از مسافران می خواهند که از برداشتن روسری خودداری کنند، کسی ترتیب اثر نمی‌دهد.»

 ممنوعیت‌های این‌چنینی برای پوشش مردم در ایران در شرایطی است که حسن روحانی در جریان تبلیغات انتخاباتی خود وعده داده بود کاری می‌کند که دختران احساس امنیت کنند. او گفته بود که :

نخواهم گذاشت ماموری بی نام و نشان از کسی سوال کند. دختران جامعه خود حافظ حجاب و عفاف هستند.

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*