خانه » آن سوی خبر » سخنگوی سپاه: احمدی‌نژاد گزینه‌ی سپاه نبود

سخنگوی سپاه: احمدی‌نژاد گزینه‌ی سپاه نبود

ahmadi

رمضان شریف، معاون روابط عمومی سپاه پاسداران ایران بیان اینکه احمدی‌نژاد گزینه سپاه نبود گفت رییس دولت پیشین محصول دوران خاتمی و اصلاحات بود. این اظهارات در حالی است که پیشتر بسیاری از فرماندهان ارشد سپاه صراحتا گفته بودند احمدی‌نژاد گزینه‌ی سپاه بوده است. برای مثال اسماعیل کوثری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس و از مسئولان ارشد سپاهی امنیتی گفته بود سپاه پاسداران دست احمدی‌نژاد را گرفت، اما رییس دولت دهم جواب خوبی را با بدی» داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، رمضان شریف، معاون روابط عمومی و سخنگوی سپاه با بیان اینکه احمدی‌نژاد گزینه سپاه نبوده است گفت: «هر دولتی که کار و تلاش صادقانه انجام دهد، مورد اقبال مردم خواهد بود و صرفا عملکرد دولت اصلاحات و محمد خاتمی، موجب انتخاب احمدی‌نژاد شد.»

وی همچنین با اشاره به روی کار آمدن دولت روحانی افزود: «عملکرد احمدی‌نژاد نیز باعث انتخاب روحانی شد و این سیر در آینده نیز با قضاوت و انتخاب مردم ادامه خواهد داشت.»

شریف با تاکید بر اینکه ما پای آقای خاتمی ایستادیم و از همه مدیران آن به غیر از وزیر ارشاد حمایت کردیم افزود: «سپاه خودش را ذیل رهبری می‌داند و با این رویکرد که دولت روحانی اقدامات خود را در محوریت رهبری داشته باشد، سپاه نهایت همکاری را می‌کند.»

رمضان شریف در ادامه گفت که سپاه و بسیج «هر جایی که احساس کند مشکلی وجود دارد، حرف خودش را می‌زند.»

سخنگوی سپاه پاسداران در ادامه به دفاع از فعالیت‌های اقتصادی سپاه برخاست و با بیان اینکه «طی ماه‌های گذشته شاهد برخی پمپاژهای تخریبی علیه سپاه در حوزه سازندگی را شاهد بودیم» گفت به دلیل «درک حسن روحانی از مسائل»، خواست برخی بی‌اثر ماند.

حسن روحانی پیشتر از سپاه خواسته بود فعالیت‌های اقتصادی‌اش را ادامه دهد و به دولت کمک کند.

وی در ادامه گفت: «اگر امروز چین و روسیه نسبت به تحریم‌های احتمالی غرب و آمریکا بی‌توجهند به خاطر توانمندی در عرصه اقتصادی است از این رو باید ما هم بتوانیم با توانمند سازی اقتصادی و مدیریت صحیح عرصه اقتصادی به جایی برسیم که این تحریم‌ها بی‌اثر شود.»

شریف همچنین افزود: «اقتصاد مقاومتی، اقتصادی ریاضتی نیست و به طور حتم اقتصاد مقاومتی شکوفایی اقتصادی است و می‌تواند نسخه شفابخش اقتصاد کشور برای قرون متمادی قرار بگیرد.»

رمضان شریف در پایان سخنان خود هم نیاز امروز ایران را «افسران رسانه‌ای» دانست و گفت: «اکنون میدان نبرد میدان رسانه است و گزارش‌گر، مستندساز، تحلیل‌گر خوب افسران این میدان هستند و فضای جدید افسران جدید و خاص خود را می‌طلبد.»

اظهارات رمضان شریف در خصوص اینکه احمدی‌نژاد وابسته به سپاه نبوده در حالی است که بسیاری از مقامات این نهاد نظامی بارها از رییس دولت پیشین آشکارا حمایت کرده بودند. از جمله علی سعیدی٬ نماینده ولی فقیه در سپاه ششم آذر ماه سال گذشته صریحا اعلام کرد که سپاه پاسداران براساس «تدابیر» علی خامنه‌ای در انتخابات ریاست جمهوری سال‌های ۸۴ و ۸۸ محمود احمدی‌نژاد را برگزید.

وی گفته بود: احمدی‌نژاد در دولت نهم با «معیار‌های» خامنه‌ای تطبیق داشت٬ اما در دولت دهم «توقعاتی داشتیم که انجام نشد. ما گله‌مندیم و پشیمان نیستیم.»

سپاه پاسداران در انتخابات سال‌های ۱۳۸۴ و ۱۳۸۸ برخلاف قانون از نامزدی احمدی‌نژاد در انتخابات حمایت کرد، اما در اواخر دوران ریاست جمهوری احمدی‌نژاد و با فاصله گرفتن رییس دولت پیشین از علی خامنه‌ای، سپاه هم سعی کرد چنین القا کند که احمدی‌نژاد گزینه‌ی آنها نیست. همچنین رابطه‌ی سپاه با احمدی‌نژاد برسر مسائل اقتصادی و تلاش برای کسب منابع مالی هم به‌تیرگی گرایید به‌طوری که زمانی احمدی‌نژاد از سپاه با عنوان ««برادران قاچاقچی» نام برد.

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*