خانه » آن سوی خبر » دولت به سمت مصباح‌یزدی رفت؛ مصباح انتقادهایش را کم کرد

دولت به سمت مصباح‌یزدی رفت؛ مصباح انتقادهایش را کم کرد

taghyyy

محمد تقی مصباح‌یزدی، رییس موسسه «امام خمینی» قم و یکی از روحانیون تندروی ایران که در هفته‌های اخیر به‌شدت به دولت روحانی حمله کرده بود، و دو روز پیش نیز گفته بود «در شرایطی می‌توان حتی دولت را هم ساقط کرد»، در دیدار با معاون وزیر خارجه دولت گفت «نگرانی اصلی ما سیاست‌های فرهنگی دولت است.» به‌نظر می‌رسد دولت با فرستادن عباس عراقچی به قم به‌نوعی خواسته است از مصباح دلجویی کند و مصباح هم که در هفته‌های اخیر از توافق ژنو انتقاد می‌کرد، یک قدم کوتاه آمد.

محمدتقی مصباح یزدی گفته انتقادات او به دولت روحانی تنها مربوط به موضوع هسته‌ای نیست و نگرانی اصلی او سیاست‌های فرهنگی دولت است.

مصباح یزدی که عضو مجلس خبرگان رهبری و رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی است در دیدار با عباس عراقچی معاون وزیر خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده‌ی هسته‌ای گفت: «ما انتقادات مبنایی نسبت به دولت داریم که مربوط به موضوع مذاکرات هسته‌ای نیست.»

به گزارش خبرگزاری ایسنا در این ملاقات ابتدا عباس عراقچی درباره عملکرد تیم مذاکره‌کننده‌ی هسته‌ای ایران توضیحاتی داده است.

در ادامه نیز محمدتقی مصباح یزدی درباره این سیاست‌ها که نگرانی اصلی اوست ادامه داده: «سیاست‌های فرهنگی دولت که نظیر سیاست تساهل و تسامح دولت اصلاح‌طلبان است، زمینه را برای فتنه‌ای خطرناک‌تر از فتنه ۸۸ فراهم کند.»

«فتنه» اصطلاحی است که مسئولان جمهوری اسلامی در مورد اتفاقات پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ به کار می‌گیرند.

مصباح‌یزدی در حالی یک گام مقابل دولت کوتاه آمده که شدیدترین حملات را هم خود او و هم شاگردانش که تحت عنوان «جبهه پایداری» در مجلس حضور دارند به توافق ژنو کرده‌اند. مصباح یزدی در این خصوص هفته‌ی گذشته حسن روحانی را «دروغ گو و قسی‌القلب» خوانده و گفته بود آنها «طاقت یک انتقاد از توافق ژنو را ندارند.» اما اکنون و با رفتن دولت به سمت این روحانی تندرو، به نظر می‌رسد حملات متمرکز وزیر ارشاد شده باشد.

در این راستا مصطفی افضلی‌فرد سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس اعلام کرد که از علی جنتی وزیر ارشاد شکایت شده است.

علی جنتی دو روز پیش از آزادی فیس‌بوک و فعالیت شجریان دفاع کرده بود.

افضلی‌فرد گفته است که در شکایت علیه وزیر ارشاد موضوع اصلی «روند رو به گسترش هجمه‌‌ها به مقدسات» مطرح است.

با روی کار آمدن دولت حسن روحانی، بسیاری از رای‌دهندگان به او منتظر بازتر شدن فضای فرهنگی و کمتر شدن سانسور در حوزه‌های فرهنگی هستند. همچنین از زمان روی کار آمدن دولت حسن روحانی انتقاد اصو‌ل‌گرایان از سیاست‌های فرهنگی دولت افزایش یافته تا جایی که در روزهای اخیر وزیر ارشاد گفت «برخی نهادها و مراکز با ارسال پیامک‌ها در حال جوسازی علیه این وزارت‌خانه هستند.»

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*