خانه » آن سوی خبر » اجلاس خبرگان رهبری با حمله به «آزادی» آغاز شد – دولت هم گزارشی از عملکرد هسته‌ای ارائه داد

اجلاس خبرگان رهبری با حمله به «آزادی» آغاز شد – دولت هم گزارشی از عملکرد هسته‌ای ارائه داد

khobregan

اجلاس دو روزه‌ی خبرگان رهبری که از دیروز آغاز شده و امروز به پایان می‌رسد، با حملات محمدرضا مهدوی کنی، رییس مجلس خبرگان به آزادی شروع شد. مهدوی کنی از مسئولان دولتی خواست درباره‌ی «آزادی» حرف نزنند چراکه به گفته‌ی او «آزادی برخلاف سیره پیامبر» و خمینی است. در همین حال حسن روحانی و عباس عراقچی هم در اجلاس خبرگان توضیحاتی درباره‌ی توافق ژنو و عملکرد هسته‌ای ارائه داند.

به گزارش خبرگزاری فارس آیت‌الله مهدوی کنی، رییس مجلس خبرگان نخستین سخنران مراسم بود که ابتدا به موضوع اقتصاد مقاومتی پرداخت و مطالبی درباره‌ی آن گفت.

مهدوی کنی در ادامه با خطاب قرار دادن دولت روحانی گفت: مسئولان اعلام آزادی نکنند، چون بهانه می‌دهد و سیره پیغمبر هم نیست.

وی با بیان اینکه معنای آزادی این نیست که اعلام کنیم هرکس هرچه می‌خواهد بگوید گفت: شاید گاهی نتوانیم جلوی برخی چیزها را بگیریم اما درست نیست که مسئولان اعلام آزادی کنند چون بهانه به دست بهانه‌گیران خواهد داد و این روش پیامبر امام و رهبری و علما نبوده است. بنابراین باید حریم‌ها را حفظ کنیم که مبادا در این روزها روزنامه‌ای چیزی بنویسد که حریم‌ها را بشکند.

رییس مجلس خبرگان در بخش دیگری از سخنان خود هم از مردم خواست قناعت کنند. وی در خصوص قناعت کردن مردم با اشاره به هاشمی رفسنجانی که در این مجلس حضور داشت گفت: به‌طور مثال آقای هاشمی در خاطرات خود آورده‌اند که برخی شب‌ها نان و پنیر می‌خورند و شاید مردم تصور نکنند که آقای هاشمی نان و پنیر بخورند.

حسن روحانی٬ رییس جمهوری ایران دیگر سخنران این مراسم بود. او در اجلاس خبرگان گفت: به هیچ عنوان این دولت در هیچ شرایطی از خط قرمز‌ها عبور نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر رییس جمهور با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با بیان اینکه در قدم اول مذاکرات موفق بوده‌ایم گفت: حقوق ملت ما محفوظ می‌ماند و تاکید می‌کنم که هیچ‌گونه نگرانی در کشور در این باره نباید وجود داشته باشد چرا که به هیچ‌عنوان این دولت در هیچ شرایطی از خط قرمزها عبور نخواهد کرد.

رییس جمهوری ایران افزود: چنانچه طرف مقابل در مذاکرات هسته ای، حسن نیت و اراده سیاسی خود را در عمل نشان دهد، حتی ممکن است در شش ماه اول به توافق نهایی دست یافت.

 عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه و مذاکره کننده ارشد ایران نیز با حضور در پانزدهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری گفت: غنی‌سازی سه و نیم درصد را تثبیت کردیم و این برای ما موفقیت است.

وی افزود: غنی‌سازی ۲۰ درصد را هم که متوقف کردیم٬ به آن نیاز نداشتیم.

 

پانزدهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی به ریاست مهدوی کنی برگزار شد. در این اجلاس حسن روحانی٬ رییس جمهور و عضو مجلس خبرگان رهبری و اکبر هاشمی رفسنجانی٬ رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز حضور داشته و در کنار یکدیگر نشسته بودند. صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضائیه٬ احمد جنتی دبیر شورای نگهبان٬ محمود علوی وزیر اطلاعات و شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز از جمله حاضران در این نشست بودند. این اجلاس امروز به پایان می‌رسد و بعد همگی آنها نزد علی خامنه‌ای خواهند رفت. تحلیل‌گران می‌گویند این مجلس که وظیفه‌ی اصلی آن نظارت بر عملکرد رهبری است سال‌هاست به نهادی تشریفاتی تبدیل شده است

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*