خانه » آن سوی خبر » قیمت قرص ضدسرطان: ۵ میلیون؛ لاریجانی: مشکل اقتصادی نداریم!

قیمت قرص ضدسرطان: ۵ میلیون؛ لاریجانی: مشکل اقتصادی نداریم!

larigani

سازمان غذا و دارو با اعلام فهرست گران‌ترین داروهای به مصرف رسیده در ایران اعلام کرد هر عدد داروی ضدسرطان کابازیتاکسل حدود ۵ میلیون تومان قیمت دارد.

گفتنی است داروی کابازیتاکسل (CABAZITAXEL ) ضد سرطان، برای درمان آن دسته از تومورهایی به کار می‌رود که غیرقابل جراحی است و به سایر نقاط بدن متاستاز داده‌اند. کابازیتاکسل در ترکیب با پردنیزولون برای درمان بیماران مبتلا به سرطان پروستات مقاوم به هورمون‌ درمانی به کار می‌رود.

گذشته از اینکه همین دیروز بانک مرکزی ایران اعلام کرد که مردم پس از هدفمندی یارانه‌ها از غذای خود زده تا بتوانند دارو تامین کنند، اما انتشار قیمت این داروها در حالی است که امشب علی لاریجانی رییس مجلس ایران در سخنان گزافی مدعی شد که اقتصاد ایران با مشکل زیادی مواجه نیست!

وی گفت: «امروز ایران در امور دامپروری و کشاورزی در چند قدمی خودکفایی قرار دارد که اگر سنگ اندازی دشمنان نبود تاکنون به این خودکفایی دست یافته بودیم.»

رییس مجلس در پایان ادعاهای خود هم به «سیاست‌های اقتصاد مقاومتی» خیال‌پردازانه‌ی خامنه‌ای اشاره کرد و با بیان اینکه مجلس قوانین جدید به منظور رفع مشکلات اجرایی این سیاست‌ها تدوین خواهد کرد گفت: گفت : دولت و مجلس در این راه تمام تلاش خود را خواهند کرد!

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*