خانه » آن سوی خبر » عضویت ناطق در هیات موسس دانشگاه آزاد با چاشنی حمله‌ی حسین بازجو!

عضویت ناطق در هیات موسس دانشگاه آزاد با چاشنی حمله‌ی حسین بازجو!

256598555555

حمید میرزاده، رییس دانشگاه آزاد اسلامی ایران گفت: اعضای هیات موسس دانشگاه آزاد به اتفاق آرا علی اکبر ناطق‌نوری را به شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان عضو جدید این هیات پیشنهاد دادند.وی افزود: نامه این پیشنهاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شده است.

گفتنی است دانشگاه آزاد توسط تیم اکبر هاشمی رفسنجانی اداره می‌شود. در دولت قبل، محمود احمدی‌نژاد برای مدتی موفق شده بود که این دانشگاه پر پول را از دست هاشمی خارج کند و تیم خود را در آن مستقر کند، اما با روی کار آمدن حسن روحانی مجددا آقای رفسنجانی توانست آن را بازپس بگیرد. سیدحسن خمینی، و اکبر هاشمی رفسنجانی از دیگر اعضای هیات موسس این دانشگاه هستند.

در همین حال و به‌دنبال سخنان دو روز پیش علی اکبر ناطق‌نوری، و حمله‌ی وی به تندروها، حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه‌ی کیهان به آقای ناطق حمله کرد و گفت که جمهوری اسلامی وام‌دار این تندروهاست.

شریعتمداری در سرمقاله روزنامه کیهان خطاب به ناطق نوری‌ نوشت: «منظورتان از تندروها چه کسانی هستند؟ بدانید که حضرتعالی پست و مقام و زندگی آرام و بی‌دغدغه خود را مدیون فداکاری و پاک‌بازی کسانی هستید که آنان را تندرو و بی‌ترمز می‌نامید.»

شریعتمداری افزود: «بسیجی بی‌ترمز است، با این توضیح که وابستگی‌ها و دلبستگی‌هایی نظیر زندگی مرفه و اشرافی، خانه‌های لوکس و ماشین‌های گران‌قیمت و.. که مانع حضور بی‌تکلف دنیادوستان در روزهای حادثه و دفاع و حمایت جانانه و ایثارگرانه از اسلام و انقلاب و نظام و مردم است، برای بسیج و بسیجی‌ها ترمز نیست.»

گفتنی است علی اکبر ناطق نوری پس از آن‌که در جریان مناظره‌ی جنجالی میرحسین موسوی و احمدی‌نژاد، صراحتا متهم شد که فرزندانش «رانت‌خوار» هستند، «سکوتی اعتراضی» کرد و تا زمان روی کار آمدن روحانی سخنی نگفت.اما آقای ناطق‌نوری اخیرا و در چندین نوبت تلویحا به تندروها حمله کرد.

آقای ناطق‌نوری در آخرین سخن‌رانی خود در یک مراسم ختم، با حمله به «افراط‌گرایان و تندروها» در جمهوری اسلامی با بیان این‌که افراطی‌ها «با ایمان» نیستند گفت: «هم‌اکنون یکی از بدبختی‌های کشور ما این است که گرفتار تندروها و بی‌ترمزها هستیم.»

ناطق نوری که عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است با بیان این‌که «تندروی و نامتعادل حرکت کردن به کشور و انقلاب ضربه می‌زند» گفته بود: «برای پرهیز از افراط‌گرایی همگی باید خود را با علی خامنه‌ای تنظیم کنند.»

وی تندروهای ایران را با افراط گرایان خارج از کشور مقایسه کرده و گفته بود: «تکفیری‌ها و القاعده و این مرزها از کجا آمده‌اند. این تندروها به نام اسلام، فساد و جنایت می‌کنند، سر می‌برند و قلب طرف را می‌خورند و به زنان مردم تعدی می‌کنند و فکر هم می‌کنند با این کارها به بهشت می‌روند.»

اکنون اما نماینده خامنه‌ای در روزنامه کیهان به این سخنان واکنش نشان داده و به ناطق‌نوری نخست می‌گوید: «برای تندروی و بی‌ترمزی مدنظر خود مصداق ارائه کند»، اما بلافاصله اضافه می‌کند: «البته با توجه به گرایش سیاسی جدیدی که احتمالا پیدا کرده‌اید می‌توان حدس زد، چه کسانی را تندرو و بی‌ترمز می‌دانید.»

شریعتمداری در پایان هم گفته است که منظور ناطق از تندرو و بی‌ترمز؛ «نیروهای پاک‌باخته و متعهد نظام و حزب‌الله همیشه پا به رکاب اسلام و انقلاب هستند و جمهوری اسلامی ایران، جای‌گاه خود را وام‌دار همین بی‌ترمزهاست.»

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*