خانه » مقاله » گریه های مولوی عبدالرحمن سربازی (امام جمعه چابهار) برای حماس
گریه های مولوی عبدالرحمن سربازی (امام جمعه چابهار) برای حماس

گریه های مولوی عبدالرحمن سربازی (امام جمعه چابهار) برای حماس

در حالی که مولانا عبدالحمید با حفظ اعتدال و عدالت و میانه روی و حکمت و درایت بی نظیر و مثال زدنی در میان علمای جهان اسلام, برای مردم بلوچ و اهل سنت ایران افتخار آفرید و برای چندمین بار تاکید کرد که راه حل فلسطین مذاکره و تشکیل دو دولت است و نه برای ملت یهود آرزوی نابودی و محو کرد و نه برای ملت مسلمان فلسطین. شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید با بصیرتی که در ایران وجود ندارد با خردمندی و ژرف اندیشی فرزانه گونه حاضر نشد به قول خود ایشان چشم بسته به بلندگوی تبلیغاتی خامنه ای تبدیل شود. بنده از مواضع شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید که هرگز او را ندیده ام حمایت می کنم. اما از امام جمعه شهر خودم که صدها بار او را دیده ام و صحبت و گفتگو کرده ام و در عنفوان نوجوانی به همراه بقیه “مید” های خویشاوند چابهای جزو پیروان او بوده ام, باید بگویم شدیدا شرمنده ام از همراهی ایشان با رژیم کودک کش جمهوری اسلامی و اطاعت محض از خامنه ای درست مثل اوف اوف سبیلوی بیسواد زرآباد (صفرسالاری) . ایشان چرا این زاری و گریه ها را برای کودکان بلوچ در جمعه خونین زاهدان و خاش نکرد؟ فلسطینی ها میلیونها طرفدار در جهان دارند. اما بلوچها چی؟ آیا عربستان یا پاکستان یا افغانستان یا هیچ کشور اسلامی و یا کسی در جهان حتی جمله اعتراضی نسبت به کشتار زاهدان ابراز کرد؟ آیا مولوی عبدالرحمان اعتراضی کرد, یا چند هفته بعد در کنار ابراهیم رئیسی جلاد نشست؟

ایشان حدود پنجاه و پنج سال پیش که به چابهار آمدند مورد حمایت “میدهای” چابهاری قرار گرفتند. حاج یوسف دوشوکی یکی از منازل متعدد خودش را مجانی به ایشان دادند و خرج ایشان توسط ما مردم چابهاری (بخصوص میدها) تامین می شد. اما از آن زمان بیش از نیم قرن گذشته است و خود ایشان و فرزندانش در سایه جمهوری اسلامی صاحب خانه های متعدد در چابهار هستند

لیکن افسوس و هزار افسوس که مولوی عبدالرحمن سربازی (چابهاری) که بنده وی را بیش از نیم قرن از نزدیک می شناسم و بارها قبل از انقلاب به من گفته بود که خمینی همان “خر دجال” است و نباید از وی حمایت کرد؛ اکنون همزمان با بوسیدن دست حماس توسط خامنه ای؛ که شنبه گذشته قتل عام دهشتناک کردند, برای حماس گریه می کند و خواهان جهاد مجاهدین برای محو اسرائیل و پیروزی کودک کشان حماس می شود. این سخنان “خامنه ای شاد کن” بی نهایت تاسف آور است. مخصوصا برای من ء چابهاری.

عبدالستار دوشوکی

مرکز مطالعات بلوچستان ـ لندن

پی نوشت برای نسل جوان بلوچ: قریب به چهل و پنج سال پیش که به منزل ایشان که عمویم حاج یوسف دوشوکی مجانی به ایشان داده بود رفتم, باور کنید ایشان که قبل از انقلاب و بعد از برگشت از مدرسه پاکستانی شدیدا ضد شیعه بودند و کتاب “گرگی در لباس میش” در مورد مذهب شیعه نوشته بودند, به من گفت : تو دانشجو و ساده هستی, این خمینی خر دجال است و اگر پیروز شود دنیا را به آشوب می کشد. در نتیجه بنده هیچگونه مشکل شخصی با مولوی عبدالرحمن ندارم. امانسل جدید باید با تاریخ آشنا شود.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*