خانه » هنر و ادبیات » تو قدغن، من قدغن

تو قدغن، من قدغن

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت حمید عسگری، خواننده پاپ را به حالت تعلیق درآورد. دلیل هم تک‌خوانی یک زن، ممنوعه‌ای در جمهوری اسلامی که پس از ۴۰ سال همچنان «حساسیت‌برانگیز» است.
یک ویدئو کوتاه از آخرین کنسرت حمید عسگری در برج میلاد تهران در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد. ویدئویی که حساسیت نهادهای مذهبی و دولت و به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را برانگیخت و در نهایت هم دفتر موسیقی این وزارتخانه با انتشار اطلاعیه‌ای، فعالیت عسگری و موسسه برگزار کننده کنسرت او را به حالت تعلیق درآورد.
در این ویدئو کوتاه گیتاریست همراه گروه نوازندگان تک‌خوانی می‌کند، مسئولان سالن میکروفون او را قطع می‌کنند اما عسگری میکروفون خود را در اختیار او می‌گذارد.
نام این نوازنده که تک‌خوانی‌اش «مسئله‌ساز» شده و حالا تعلیق کنسرت‌های عسگری را به دنبال داشته، نگین پارسا است.
تک‌خوانی او با با استقبال گسترده تماشاگران همراه شد و عسگری نیز در ادامه پس از پایان برنامه، او را یکی از نوازندگان خوب گروه و خوانندگان «خوش صدا» معرفی می‌کند که این بار نیز حاضران در سالن، پارسا را تشویق می‌کنند.
دفتر موسیقی وزارت ارشاد اما تک‌خوانی یک زن را «تخلف» تشخیص داده و اعلام کرده که شورا رسیدگی صحنه‌های اجرا را بررسی می‌کند و تا آن زمان، فعالیت‌های حمید عسگری به حالت تعلیق در می‌آید.
رضا عسگری که در رسانه‌های ایران به عنوان مدیربرنامه حمید عسگری معرفی شده اما به خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا) گفته که تعلیق فعالیت این خواننده و گروه او هنوز از سوی مراجع رسمی اعلام نشده است.
او حتی ممنوعیت فعالیت حمید عسگری به علت تک‌خوانی یک زن را هم تکذیب کرده و گفته: ««چنین چیزی صحت ندارد. به هرحال پس از چهارده سال فعالیت خط قرمزها را می‌شناسیم و سالها از آن عبور نکرده‌ایم و نخواهیم کرد».
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران یک ماه قبل مهدی یراحی، دیگر خواننده پاپ را هم به دلیل انتشار یک ویدئو کلیب ضد جنگ به نام «پاره سنک» ممنوع کار کرد.
یراحی پیشتر هم در یکی از کنسرت‌هایش در همراهی با کارگران فولاد خوزستان که در آن زمان در زندان بودند، لباس این کارگران را بر تن کرد.
مقام‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا به حال حاضر به تائید رسمی ممنوعیت فعالیت مهدی یراحی نشده‌اند، اما گفته‌اند که ویدئو موزیک پاره سنگ که در شبکه‌های اجتماعی انتشار یافت، با متن ارائه شده به این وزارتخانه تفاوت دارد
منبع: رادیو زمانه

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*