خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » حسین زاده: مخالفت با حضور زنان در ورزشگاه‌ها خلاف منشور حقوق شهروندی است /امیر خسروجردی

حسین زاده: مخالفت با حضور زنان در ورزشگاه‌ها خلاف منشور حقوق شهروندی است /امیر خسروجردی

عبدالکریم حسین زاده، رئیس فراکسیون حقوق شهروندی مجلس شورای اسلامی از ادامه ممنوعیت حضور بانوان ایرانی در ورزشگاه‌ها انتقاد کرد.

این نماینده مجلس دراین باره به خبرگزاری خانه ملت گفت:«حضور زنان در ورزشگاه حق طبیعی‌شان است و اگر اکنون گروهی از مردان مدعی هستند که امکان حضور زنان در ورزشگاها وجود ندارد ناشی از ضعف در خود آن‌ها است که نتوانسته‌اند شرایط فرهنگی را به گونه‌ای پیش ببرند که اکنون زنان از حق طبیعی خود محروم نشوند».
وی با تاکید بر اینکه ادامه این شرایط عواقب جهانی بسیاری برای ورزش ایران به ویژه فوتبال به دنبال خواهد داشت و این مسئله در زمان سفر رئیس فدراسیون جهانی فوتبال به ایران نمایان شد، گفت:«وجود نشاط سالم در بین خانواده‌ها یک مسئله اساسی، ضروری و لاینفک برای زندگی شهری امروز جامعه است و با توجه به اینکه ما جزء کشورهای غیرخوشحال دنیا هستیم نیاز به وجود چنین فضاهایی حس می‌شود».
رئیس فراکسیون حقوق شهروندی مجلس درپایان با بیان اینکه همواره در قوانین کشور از برابری حقوق زن و مرد گفته شده است و ممنوعیت ورود بانوان ایرانی به ورزشگاه‌ها بر خلاف منشور حقوق شهروندی است، تصریح کرد:« اینکه به دلیل رفتار نامناسب آقایان، خانم‌ها از رفتن به استادیوم محروم شوند قابل قبول نیست و در این زمینه مردان ایرانی نیز باید اعتراض خود را به این موضوع بیان کنند».

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*