خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » کریستیانو رونالدو بهترین بازیکن سال 2017 جهان شد/ امیر خسروجردی

کریستیانو رونالدو بهترین بازیکن سال 2017 جهان شد/ امیر خسروجردی

ستاره پرتغالی رئال مادرید اسپانیا، توپ طلای دنیا را از آن خود کرد.

مراسم انتخاب برترین های فیفا در سال ۲۰۱۷ دوشنبه شب در لندن برگزارشد که طی آن، کریستیانو رونالدو، بازیکن رئال مادرید و تیم ملی پرتغال که به همراه کهکشانی ها به مقام قهرمانی رقابت های لالیگا، لیگ قهرمانان اروپا، جام باشگاه های جهان و سوپرجام اروپا را رسید به عنوان بهترین بازیکن سال ۲۰۱۷ فوتبال دنیا انتخاب شد و برای دومین سال پیاپی توپ طلا را از آن خود کرد. در فهرست سه بازیکن برتر فوتبال سال ۲۰۱۷ دنیا، لیونل مسی و نیمار بازیکنان تیم های بارسلونا اسپانیا و پاریسن ژرمن فرانسه دو رقیب رونالدو بودند.
کریستیانو رونالدو پس از دریافت توپ طلای فوتبال دنیا در جمع حاضرین در سالن پالادیوم لندن اظهارداشت: از اینکه به من رای دادید بسیار ممنونم. دوست دارم به لئو و نیمار که اینجا هستند اشاره کنم. می خواهم از رئال مادرید به خاطر حمایتش از من تشکر کنم. همبازیانم و رییس باشگاه اینجا هستند و باید به آن ها اشاره کنم. برای دومین سال پیاپی فاتح این جایزه شدم و این لحظه بزرگی برای من است. از همه طرفدارانم در سراسر دنیا تشکر می کنم. خیلی خوشحالم و بار دیگر از همه تشکر می کنم.
همچنین در مراسم انتخاب برترین های فوتبال دنیا در سال ۲۰۱۷، لیکه مارتنس، بازیکن هلندی تیم بارسلونا، عنوان برترین بازیکن زن را به خود اختصاص داد، جیان لوئیجی بوفون، دروازه بان افسانه ای تیم یوونتوس ایتالیا به عنوان بهترین دروازه بان انتخاب شد، زین الدین زیدان، عنوان بهترین مربی مرد را از آن خود کرد و سارینا ویگمان هلندی به عنوان بهترین مربی زن سال انتخاب شد. اولیویه ژیرود بازیکن تیم آرسنال انگلیس، جایزه بهترین گل سال( فرانتس پوشکاش) را کسب کرد، فرانسیس کونه جایزه بازی جوانمردانه را به دست آورد، هواداران تیم سلتیک گلاسگو اسکاتلند نیز به عنوان بهترین هواداران دنیا انتخاب شدند.
تیم یازده نفره فیفا را هم جیان لوئیجی بوفون، لئوناردو بونوچی، دنی آلوس، سرخیو راموس، مارسلو، لوکا مودریچ، تونی کروس، آندرس اینیستا، لیونل مسی، نیمار و کریستیانو رونالدو تشکیل دادند.
مراسم انتخاب برترین های سال فوتبال جهان همه ساله در مقر فیفا در زوریخ سوئیس برگزار می شد، اما این مراسم امسال برای نخستین بار در لندن برگزار شد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*