خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » پرسپولیس – الهلال، برگزاری ال کلاسیکوی آسیا در مسقط عمان/امیر خسروجردی

پرسپولیس – الهلال، برگزاری ال کلاسیکوی آسیا در مسقط عمان/امیر خسروجردی

دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان قاره کهن فردا شب آغاز
می شود.

در آغاز دور برگشت این مرحله از رقابت ها، فردا سه شنبه، بیست و پنجم مهر، در ورزشگاه مسقط، پایتخت عمان تیم های پرسپولیس تهران و الهلال عربستان در دیداری حساس که برای سرخپوشان پایتخت حکم مرگ و زندگی دارد رودرروی یکدیگر قرار خواهند گرفت.
پرسپولیس که در بازی رفت شکست ۴ به صفر مقابل نماینده عربستان را متحمل شد برای راه یابی به دیدار فینال این فصل لیگ قهرمانان آسیا کار بسیار دشواری پیش رو دارد. این تیم در دیدار فردا شب برابر نماینده عربستان باید در نود دقیقه، بیش از ۴ گل وارد دروازه الهلال عربستان کند، تا با این نتیجه راهی دیدار فینال شود و یا اینکه به برتری ۴ به صفر برسد و بازی به وقت های اضافه و یا ضربات پنالتی کشیده شود، تا تیم پیروز مشخص شود، در غیر اینصورت، نماینده عربستان با توجه به برد پرگل بازی رفت به مسابقه فینال این فصل لیگ قهرمانان صعود خواهد کرد.
سرخپوشان پایتخت در این دیدار همچون بازی رفت، مهدی طارمی، مهاجم گلزن خود را به دلیل محرومیت اعمال شده از جانب فیفا در اختیار نخواهند داشت. همچنین حسین ماهینی به علت دو اخطاره بودن و فرشاد احمدزاده به دلیل عمل جراحی، پرسپولیس را دربرابر الهلال همراهی نخواهند کرد، اما بهترین خبر برای سرمربی کروات پرسپولیس برای این مسابقه، بازگشت سیدجلال حسینی مدافع و کاپیتان مستحکم سرخپوشان است که پس از رهایی از بند مصدومیت و حضور دراین دیدار حساس می تواند از نظر روحی به این تیم کمک زیادی کند. پرسپولیس پیش از اینکه برای بازی با الهلال عربستان راهی عمان شود هفته گذشته در لیگ برتر فوتبال ایران در مصاف با استقلال خوزستان به برد ۳-۱ رسید و به این ترتیب، شاگردان برانکو ایوانکوویچ با این برد پرگل با روحیه ای مضاعف، گام به این دیدار حساس خواهد گذاشت. درآنسوی میدان، الهلال عربستان نیز که در بازی رفت از غفلت بازیکنان پرسپولیس بهترین بهره را برد و با پیروزی ۴ به صفر، نیمی از راه رسیدن به دیدار پایانی را پیمود، با خیالی آسوده تر به مصاف سرخپوشان تهرانی خواهد آمد، اما درصورتی که بازیکنان نماینده عربستان در باد برد دیدار رفت باشند و مسابقه برگشت را ساده تلقی کنند، این مسئله می تواند برای این تیم گران تمام شده وبازیکنان پرسپولیس با استفاده از همین مسئله می توانند ضربات جبران ناپذیری به نماینده عربستان در مسقط وارد کنند. در هر صورت، نتیجه دیدار فردا شب دو رقیب قدیمی در فوتبال آسیا که به ال کلاسیکو قاره کهن مشهور است دو سر خواهد داشت. در یک سو، تیمی که در مجموع دو بازی رفت و برگشت پیروز شود راهی دیدار فینال لیگ قهرمانان خواهد شد و بازیکنانش سرمست و خوشحال خواهند بود و در سوی دیگر نیز، تیم بازنده حسرت رسیدن به بازی پایانی را خواهد خورد و از دور رقابت ها حذف می شود.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*