خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » ایران با به زیر کشیدن چین قهرمان ووشو جهان شد /امیر خسروجردی

ایران با به زیر کشیدن چین قهرمان ووشو جهان شد /امیر خسروجردی

تیم ملی ووشو ایران با قرار گرفتن بر سکوی قهرمانی جهان به سلطه طولانی مدت چینی ها دراین رشته خاتمه داد.

در روز پایانی چهاردهمین دوره رقابت های ووشو قهرمانی جهان در کازان روسیه، سه شنبه شب، یازدهم مهر درپیکارهای ساندا، تیم ملی ایران شب خاطره انگیزی را پشت سرگذاشت و موفق به کسب ۷ نشان طلا و یک نقره شد.
در رقابت های ساندا و دربخش بانوان، الهه و شهربانو منصوریان و مریم هاشمی موفق به کسب مدال طلا شدند و دربخش مردان، محسن محمد سیفی، یوسف صبری، معین تقوی و میلاد عارفی، گردن آویز طلا را از آن خود کردند و حمیدرضا قلی پور کاپیتان باسابقه تیم ملی ایران درجایگاه دوم قرار گرفت و به مدال نقره قناعت کرد.
درمسابقات تالو و درقسمت دوئلین، تیم سه نفره فرشاد عربی، نوید مکوندی و امیر محمدرضایی یک نشان طلا برای ایران کسب کردند و در انفرادی، زهرا کیانی و هانیه رجبی موفق به کسب ۲ نشان برنز شدند. به این ترتیب در رقابت های ساندا، تیم ملی ایران با کسب ۷ مدال طلا و ۱ نقره، بالاتر از چین به مقام قهرمانی رسید و چین را از سکوی نخست به پایین کشید. چینی ها با هفت نشان طلا در جایگاه دوم قرار گرفتند و روسیه ی میزبان با ۲ طلا و ۱ نقره و ۲ برنز در مکان سوم جای گرفت. در مجموع ساندا و تالو نیز، تیم ملی چین با ۱۵ نشان طلا بر سکوی قهرمانی قرار گرفت، تیم ملی ایران با ۸ نشان طلا، ۱ نقره و ۲ برنز نایب قهرمان شد و تیم هنگ کنگ با ۵ طلا، ۳ نقره و ۳ برنز در رده سوم جای گرفت.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*