خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » منچسترسیتی گرانترین باشگاه دنیا لقب گرفت/ امیر خسروجردی

منچسترسیتی گرانترین باشگاه دنیا لقب گرفت/ امیر خسروجردی

پپ گواردیولا، سرمربی اسپانیایی منچستر سیتی براساس آمار و ارقام، گرانترین تیم تاریخ دنیا را در اختیار دارد.

به گزارش رسانه های انگلیسی، موسسه آمار و ارقام فوتبال دنیا تحقیقی درباره گرانترین تیم باشگاهی دنیا انجام داد و درنهایت بررسی موسسه فوق به این نتیجه رسید که باشگاه منچسترسیتی انگلیس با در اختیار داشتن بازیکنانی به ارزش ۸۵۳ میلیون یورو و بالاتر از تیم های مدعی پاریسن ژرمن فرانسه و رئال مادرید اسپانیا به عنوان گرانترین باشگاه فوتبال دنیا انتخاب شد.
براساس این تحقیق، منچستر سیتی در فصل نقل و انتقالات تابستانی بازیکنان فوتبال اروپا، برای به خدمت گرفتن بازیکنانی مانند بنجامین مندی، کایل واکر، برناردو سیلوا، ادرسون و دنیلو ۲۴۲ میلیون یورو هزینه کرد. این درحالی است که پاریسن ژرمن فرانسه با ۸۵۰ میلیون یورو در جایگاه دوم قراردارد. سن ژرمن در پنجره نقل و انتقالات ۳۹۵ میلیون یورو هزینه کرد که این رقم ۱۸۰ میلیون یورو بیشتر از منچستر سیتی است، اما سیتی زن ها در لیست ۲۵ نفره خود بازیکنان گرانتری را دراختیار دارد.
در رده سوم این لیست، باشگاه منچستریونایتد است که ارزش بازیکنانش معادل ۷۸۴ میلیون یورو تخمین زده شده است. دراین فهرست، رئال مادرید قهرمان فصل قبل لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا با ۴۹۷ میلیون یورو در مکان ششم جای دارد.نکته جالب توجه اینکه در فهرست ۱۰ تیم گرانقیمت موسسه آمار و ارقام فوتبال، ۶ تیم انگلیسی حضور دارند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*