خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » مقدماتی جام جهانی، ایران به دنبال برد مقابل سوریه درآخرین ایستگاه/ امیر خسروجردی

مقدماتی جام جهانی، ایران به دنبال برد مقابل سوریه درآخرین ایستگاه/ امیر خسروجردی

مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه فردا شب درقاره آسیا به پایان می رسد.

هفته پایانی دور برگشت این رقابت ها سه شنبه با برگزاری گروه های یک و دو برگزار می شود که طی آن، در گروه یک تیم ملی ایران که صعودش به جام جهانی قطعی شده در ورزشگاه آزادی تهران میزبان سوریه است.
شاگردان کارلوس کی روش هفته گذشته در سئول، تیم ملی کره جنوبی را درحالی که ۴۰ دقیقه ده نفره بودند با تساوی بدون گل متوقف کردند و نشان دادند فوتبال ایران قدرت برتر آسیاست. تیم ملی ایران در بازی فردا شب برای اینکه رقابت های مقدماتی جام جهانی را با خاطره ای خوش به پایان برساند به دنبال برد مقابل سوریه ای است که خود یکی از شانس های صعود مستقیم به جام جهانی است. تیم ملی ایران در طول برگزاری بازی های رفت و برگشت مرحله مقدماتی جام جهانی دروازه خود را تاکنون بسته نگه داشته که این خود یک رکورد جهانی برای علیرضا بیرانوند دروازه بان این تیم محسوب می شود و ملی پوشان می خواهند این رکورد تا روزپایانی دست نخوره باقی بماند. درآنسوی میدان، تیم ملی سوریه که در بازی قبل با برد ۳-۱ مقابل قطر به صعود به جام جهانی ۲۰۱۸ امیدوار شد برای زنده نگه داشتن امیدهایش درراه یابی به روسیه به دنبال برد در ورزشگاه آزادی است و دراین میان عمر خربین و عمر السوما که دو تن از بهترین مهاجمان حال حاضر فوتبال آسیا هستند را هم با خود به این مسابقه آورده است.
از نکات قابل توجه درباره این بازی اینکه در چند روز گذشته شایعاتی در برخی از رسانه ها مبنی بر تبانی بین ایران و سوریه و همچنین راه دادن کی روش و بازیکنانش به این تیم برای همراهی با مردم سوریه منتشر شده که با پاسخ مهم و کوبنده سرمربی پرتغالی مواجه شد و او با تکذیب این موضوع، اخبار مربوط به تبانی و کمک به تیم ملی سوریه را بزدلانه و غیرواقعی دانست.
دردوبازی دیگر گروه یک نیز ازبکستان در ورزشگاه تاشکند میزبان کره جنوبی است. این بازی برای هر دو تیم حکم مرگ و زندگی دارد. کره جنوبی در صورت تساوی دراین مسابقه به عنوان تیم دوم و به صورت مستقیم به جام جهانی صعود خواهد کرد و ازبکستان باید دراین بازی خانگی پیروز شود تا شانس صعود مستقیم داشته باشد و در دیداری تشریفانی تیم های قطر و چین در دوحه رودرروی هم قرار خواهند گرفت.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*