خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس با اقتدار به نیمه نهایی صعود کرد/امیر خسروجردی

لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس با اقتدار به نیمه نهایی صعود کرد/امیر خسروجردی

پرسپولیس تهران با پیروزی مقابل الاهلی عربستان به جمع چهار تیم برتر لیگ قهرمانان فوتبال آسیا راه یافت.

درادامه دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی این رقابت ها امشب، تیم های الاهلی عربستان و پرسپولیس تهران درورزشگاه محمدبن زاید ابوظبی امارات به قضاوت مانینگ از چین در دیداری حساس و سرنوشت ساز به مصاف هم رفتند که این مسابقه با برتری ۳-۱ پرسپولیس خاتمه یافت، تا سرخپوشان پایتخت با این برد شیرین در دوبازی رفت و برگشت با غلبه بر رقیب عربستانی خود به مرحله نیمه نهایی این فصل لیگ قهرمانان آسیا راه یابند.
این بازی با برتری پرسپولیس آغاز شد و سرخپوشان پایتخت در دقیقه ۵ روی پاس دقیق محسن مسلمان و ضربه دیدنی علی علیپور به گل برتری رسید، تا با این گل، نیمی از ورزشگاه محمدبن زاید ابوظبی غرق در شادی شود. هنوز دقایقی از این بازی نگذشته بود که کمال کامیابی نیا با خطای بی مورد بر روی بازیکن الاهلی با کارت قرمز مستقیم داور چینی از زمین مسابقه اخراج شد و باعث شد تیمش ۸۰ دقیقه را ده نفره ادامه دهد.
درادامه این نیمه، پرسپولیس با اینکه ده نفره شده بود، اما موقعیت های گل بیشتری نسبت به الاهلی داشت و دوبار روی ضربات علیپور و طارمی تا آستانه گشودن دروازه حریف پیش رفت که این ضربات با بی دقتی مهاجمان پرسپولیس راهی به دروازه الاهلی پیدا نکرد و درنهایت نیمه اول با برتری یک به صفر پرسپولیس خاتمه یافت.
با آغاز نیمه دوم، الاهلی که با این نتیجه از دور رقابت ها حذف می شد روی دروازه پرسپولیس یکپارچه حمله ور شد و دردقیقه ۵۵ با ضربه الجمعان به گل تساوی رسید، تا ربروف و شاگردانش نفسی به راحتی بکشند. درادامه، پرسپولیس که با این نتیجه شانسی برای صعود به جمع چهار تیم برتر نداشت با تعویض های طلایی برانکو ایوانکوویچ، سرمربی کروات خود دروازه الاهلی را آماج حملات خود قرارداد و با یک یار کمتر نسبت به حریف تیم برتر میدان شد و عرصه را چنان به الاهلی تنگ کرد که این تیم چاره ای جز تسلیم شدن مقابل نماینده شایسته ایران نداشت. برانکو، همچون بازی رفت در اواسط نیمه دوم با ورود بشاررسن، گادوین منشا و شایان مصلح شرایط بازی را کاملا دگرگون کرد و همین تعویض ها باعث شد پرسپولیس درپایان بازی از الاهلی عربستان یک مغلوب بزرگ بسازد.
پرسپولیس در دقیقه ۸۲ روی ضربه شایان مصلح تازه وارد به یک ضربه پنالتی دست یافت. دراین دقیقه، موتاز الهساوی، مدافع الاهلی توپ را با دست از روی خط دروازه بازگرداند که داور چینی بی درنگ نقطه پنالتی را نشان داد و این بازیکن را از زمین مسابقه اخراج کرد. گادوین منشا نیز این ضربه پنالتی را به زیبایی هرچه تمام تر به قعر دروازه الاهلی فرستاد و پرسپولیس را دراین بازی ۲-۱ پیش انداخت. درادامه، باز این پرسپولیس بود که توپ و میدان را دراختیار داشت و در دقیقه ۹۳ با حرکت تکنیکی بشاررسن، بازیکن عراقی خود که در محوطه جریمه حریف با خطای مدافع الاهلی سرنگون شد و داور برای دومین بار دراین مسابقه نقطه پنالتی را نشان داد و مهدی طارمی این ضربه را به گل سوم پرسپولیس بدل کرد و تیرخلاص را برپیکر تیم عربستانی وارد کرد. درنهایت این بازی حساس و سرنوشت ساز با برتری۳-۱ شاگردان برانکو ایوانکوویچ خاتمه یافت و پرسپولیس در مجموع دو بازی رفت و برگشت با پیروزی ۵-۳ مقابل الاهلی عربستان، مقتدرانه به مرحله نیمه نهایی این فصل لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد و حریف الهلال دیگر تیم عربستانی حاضر دراین مرحله شد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*