خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » اخبار ورزشی چهار شنبه با امیر خسروجردی

اخبار ورزشی چهار شنبه با امیر خسروجردی

سایت فیفا:برتری روانی تیم ملی ایران مقابل ازبکستان

خبرگزاری ایسنا در مطلبی نوشت:سایت فیفا در آستانه برگزاری بازی تیم های ملی فوتبال ایران و ازبکستان در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به بررسی این دیدار پرداخت و نوشت:ازبکستان صدرنشین در مصاف با ایران رده دومی امیدوار است تا بتواند نتیجه‌ای را کسب کند که فاصله‌اش را در صدر جدول با بقیه تیم‌ها بیشتر کند.
شاگردان کارلوس کی‌روش در این دیدار با یک برتری ذهنی وارد زمین می‌شوند. کسب چهار پیروزی و یک تساوی و یک شکست از شش دیدار قبلی نشان می‌دهد که ایران عملکرد به مراتب بهتری نسبت به تیم ازبکستان داشته است.
سایت فیفا ادامه داد:با این حال رکورد دو تیم در مسیر جام جهانی یکسان بوده است. این دو تیم در جام جهانی ۲۰۱۴ نیز در دور نهایی انتخابی با هم همگروه بودند که ایران توانست در ازبکستان با یک گل پیروز شود و ازبکستان نیز در تهران موفق شد تیم ایران را با همین نتیجه‌ شکست دهد.

1550

کی روش در گفتگو با سایت فیفا:باید از تاریخ درس بگیریم، برای بار دوم می خواهیم جهانی شویم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه ماموریت وی این است که تیم ملی را برای دومین بار پیاپی به جام جهانی ببرد، گفت باید از تاریخ درس گرفت و اشتباهات را تکرار نکرد.
کارلوس کی روش در مصاحبه با سایت فیفا افزود:تاریخ تیم ملی نشان می دهد که با وجود بهره گیری از بازیکنان، مربیان و روسای فدراسیون بزرگ، هرگز دو بار پیاپی به جام جهانی صعود نکرده است. شغل من، هدف من، ماموریت من و رویای من این است که این اتفاق را عملی کنم. اگر از تاریخ درس بگیریم، برای اینکه ناممکن را ممکن کنیم، نباید اشتباهات گذشته را تکرار کنیم یا به درک اشتباهی از گذشته برسیم.

اینفانتینو:می خواهیم جام جهانی را ۴۸ تیمی کنیم.

خبرگزاری ایلنا دراین باره گزارش داد:جیانی اینفانتینو، رئیس جدید فیفا که ۴۰ تیمی کردن جام جهانی به منظور افزایش سهمیه قاره‌هایی مانند آفریقا و آسیا در این تورنمنت جزو شعارهای تبلیغاتی‌اش بود، حالا از علاقه‌ خود برای رساندن تعداد تیم‌های جام جهانی به ۴۸ تیم می‌گوید. به این ترتیب اگر پیشنهاد او به تصویب برسد، تعداد تیم‌های حاضر در مهم‌ترین رویداد فوتبالی جهان به میزان یک و نیم برابر افزایش پیدا خواهد کرد. این در حالی است که پیشنهاد اولیه او برای ۴۰ تیمی شدن جام جهانی هم مخالفان سرسختی داشته است.
رئیس۴۶ ساله فیفا، با تأکید بر اینکه از افزایش تعداد تیم‌های حاضر در جام ملت‌های اروپا از ۱۶ تیم به ۲۴ تیم تحت تأثیر قرار گرفته است، اعلام کرد که قصد دارد پیشنهاد افزایش تعداد تیم‌های حاضر در جام جهانی را در شورای فیفا در سال ۲۰۱۷ مطرح کند که البته در طرح او تغییراتی برای نحوه راهیابی تیم‌ها به مرحله گروهی جام جهانی نیز در نظر گرفته شده است.
اینفانتینو در این خصوص در دانشگاه سرخیو آربولودا شهر بوگوتا، پایتخت کلمبیا اظهار داشت: طرح ما این است که ۱۶ تیم به صورت مستقیم به مرحله گروهی جام جهانی راه پیدا کنند و ۳۲ تیم دیگر وارد یک مرحله مقدماتی شوند که باز‌ی‌های آن در کشوری که میزبان جام جهانی است برگزار می‌شود و این ۳۲ تیم برای کسب ۱۶ سهمیه باقیمانده در مرحله گروهی با یکدیگر رقابت خواهند کرد تا در نهایت ۳۲ تیم وارد مرحله گروهی شوند. این بدان معناست که ما یک جام جهانی عادی با حضور ۳۲ تیم خواهیم داشت، اما ۴۸ تیم در این ضیافت شرکت خواهند داشت.

بدترین شروع بارسلونا در لالیگا از ۲۰۰۵ تاکنون

ایسنا به نقل از روزنامه اسپانیایی آاس نوشت:تیم فوتبال بارسلونا پس از گذشت هفت هفته از لالیگا، از ۲۱ امتیاز ممکن تنها ۱۳ امتیاز کسب کرده است. این تیم هشت امتیاز را از دست داده که این بدترین آمار این تیم از سال ۲۰۰۵ تاکنون است. با این حال در آن سال آبی‌اناری‌ها قهرمان لالیگا شدند.
دو شکست آبی و اناری ها مقابل آلاوس (۲-۱) و سلتاویگو (۴-۳) نشان می دهد آبی‌اناری‌پوشان در شرایط خوبی به سر نمی برند. ترکیب این تیم در این نتایج تاثیرگذار بود. لوییس انریکه، سرمربی تیم همیشه می گوید بهترین تیم جهان را در اختیار دارد اما با توجه به عملکرد بازیکنان، واقعیت چیز دیگری است.
سطح تیم اصلی بارسلونا و بازیکنان ذخیره، فاصله زیادی دارد و این موضوع در ترکیب های چرخشی انریکه کاملا مشهود است. از طرفی نیمار و لوییس سوارس نیز درخشش فصل گذشته را ندارند. بارسا تا هفته هفتم، چهار پیروزی و یک تساوی را به دست آورد اما بعد از آن دو بار شکست خورد.
بارسا در فصل ۰۶-۲۰۰۵ نیز در چنین شرایطی قرار داشت. در آن سال فرانک رایکارد هدایت این تیم را بر عهده داشت و توانست در پایان با حضور رونالدینیو، فاتح لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا شود. آبی‌اناری‌ها با هدایت سرمربی هلندی، در هفت هفته تنها ۱۰ امتیاز کسب کردند و دو پیروزی چهار تساوی و یک شکست را به ثبت رسانده بودند.

مدافع اسبق لیورپول از کما خارج شد.

ریگوبرت سانگ، مدافع پیشین تیم ملی فوتبال کامرون و باشگاه لیورپول انگلیس که یکشنبه بر اثر سکته مغزی به کما فرو رفته بود، پس از دو روز به هوش آمد. سانگ ۴۰ ساله که سابقه بازی در تیم‌های لیورپول، وستهام، متس، لنس و گالاتاسرای را در کارنامه‌اش دارد، برای درمان‌های تکمیلی به فرانسه خواهد رفت.
پزشک بازیکن پیشین تیم ملی کامرون به شبکه «بی‌بی‌سی» گفته گه سانگ از کما خارج شده و سیستم تنفس مصنوعی هم از وی جدا شده است. او همچنین خبر داد فشار خون مدافع پیشین لیورپول به حالت عادی بازگشته و خونریزی مغزی‌اش هم کنترل شده است.
سانگ ۴۰ ساله ۱۳۷ بازی ملی با پیراهن کامرون در کارنامه‌اش دارد و در چهار دوره جام جهانی بازی کرده است. او همچنین حضور در هشت دوره جام ملت‌های آفریقا و قهرمانی در بازی‌های المپیک ۲۰۰۰ سیدنی را تجربه کرده است. سانگ در حال حاضر سرمربی تیم ملی فوتبال چاد است.
او به مدت سه فصل با تیم‌های لیورپول و وستهام در لیگ برتر بازی کرد و پس از بازی برای لنس فرانسه به مدت ۶ فصل در سوپرلیگ ترکیه در تیم‌های گالاتاسرای و ترابزون اسپور عضویت داشت.

اختصاصی سایت خبرنامه خلیج فارس

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*