خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » اخبار ورزشی روز جمعه امیر خسروجردی

اخبار ورزشی روز جمعه امیر خسروجردی

کی روش عزادار شد.
کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ماریو ویلسون اولین مربی خود را به علت مرگ از دست داد.
دراین حال، بلافاصله بعد از این اتفاق کی روش با انتشار متنی روی صفحه فیس بوک خود این اتفاق را شوک بزرگی قلمداد کرد و نوشت:ماریو ویلسون، اولین مربی من در فوتبال حرفه ای در تیم استوریل، امروز روز وداع است و من در خدمت تیم ملی ایران برای یک دیدار مهم در مقدماتی جام جهانی هستم. به تو بدهکارم و به تو افتخار می کنم و ممنونم بابت همه چیز، بابت شغلی که به من و تمام چیز هایی که به فوتبال پرتغال دادی، در آرامش باشی. ماریو ویلسون همیشه به یاد تو هستم، به عنوان اولین مربی که در فوتبال حرفه ای به من آموزش دادی، ممنون برای همه چیز.
ماریو ویلسون مربی پرتغالی که همانند کی روش اصلیتی موزامبیکی داشت در سن ۸۶ سالگی از دنیا رفت. او در دوران مربیگری خود، هدایت تیم های زیادی از جمله تیم ملی پرتغال و باشگاه بنفیکا را در مقاطع مختلف بر عهده داشت.

karlos-keyrosh

مسعود شجاعی دومین بازیکن برتر لیگ یونان شد.
خبرگزاری ایلنا به نقل از گاتزتای یونان، تیم فوتبال پانیونیوس که دو بازیکن ایرانی به نام های مسعود شجاعی و کریم انصاری فرد را در اختیار دارد، در هفته چهارم سوپر لیگ یونان به مصاف هرکولس رفت و با نتیجه دو بر یک به پیروزی رسید.
در این دیدار مسعود شجاعی و کریم انصاری فرد به ترتیب گل اول و دوم تیم پانیونیوس را به زیبایی به ثمر رساندند. بعد از پایان این هفته از بازی‌های لیگ یونان، بهترین بازیکنان هفته انتخاب شدند. به سبب درخشش آندره مارتینس پرتغالی از تیم المپیاکوس، این جایزه با ۳۴ درصد آرا به این بازیکن رسید.
مسعود شجاعی با ۱۸ درصد در رده دوم قرار گرفت و فیلیپه ویدال از جیانیا در رده سوم برترین بازیکنان این هفته لیگ یونان قرار گرفت.

پورشیب جواز حضور در رقابت های جهانی را کسب کرد.
رقابت انتخابی وزن منهای ۸۴ کیلوگرم تیم ملی کاراته ایران پنجشنبه در تهران برگزار شد که طی آن، ذبیح الله پورشیب با برتری برابر علی فداکاررقیب خود به عنوان آخرین نماینده ایران جواز حضور در رقابت‌های جهانی را کسب کرد.
درمبارزه ابتدایی، پوررشیب و فداکار در مبارزه ابتدایی به تساوی یک بر یک رسیدند. در بازی دوم پورشیب ۷ بر ۲ به پیروزی رسید و بازی سوم به تساوی ۲ بر ۲ انجامید. در بازی چهارم پورشیب ۵ بر ۴ مقابل علی فداکار پیروز شد و به تیم ملی کاراته راه یافت.
تیم ملی کاراته برای حضور در رقا‌بت‌ها قهرمانی جهان در اتریش آماده می‌شود.

گراسا دوباره رئیس فدراسیون جهانی والیبال شد.
ایسنا نوشت:مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون جهانی والیبال در بوینس آیرس آرژانتین برگزار شد و انتخابات ریاست فدراسیون جهانی والیبال هم در این مجمع انجام گرفت.
دراین انتخابات، آری گراسا موفق شد بار دیگر به عنوان رئیس فدراسیون جهانی انتخاب شود تا هشت سال دیگر نیز در سمت خود باقی بماند. با کناره‌گیری دیگر نامزد انتخابات ریاست فدراسیون جهانی والیبال، گراسا بدون داشتن رقیب در این مجمع بار دیگر به عنوان رئیس اف آی وی بی برگزیده شد.

دی بروین بازی با بارسلونا را از دست داد.
ایسنا دراین باره به نقل از روزنامه بریتانیایی دیلی میرر، یکی از بهترین و تاثیر گذارترین بازیکنان منچسترسیتی در فصل جاری کوین دی‌بروین بلژیکی بوده است.
دیلی میرر دراین باره خبر بدی برای گواردیولا و هواداران منچسترسیتی داشت و آن اینکه مصدومیت دی‌بروین ادامه‌دار خواهد بود و به احتمال زیاد او به دیدار برابر بارسلونا هم نخواهد رسید. در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، چهارشنبه دو هفته دیگر بارسلونا در نوکمپ از منچسترسیتی پذیرایی خواهد کرد.
دیلی میرر ادامه داد:گواردیولا امید زیادی دارد تا دی‌بروین را در نوکمپ در اختیار داشته باشد اما به احتمال خیلی زیاد این بازیکن بلژیکی غایب بزرگ فیروزه‌ای‌پوشان خواهد بود چراکه مرحله درمان آسیب دیدگی او به خوبی پیش نمی رود.

اختصاصی سایت خبرنامه خلیج فارس

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*