خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » اخبار ورزشی جمعه با امیر خسروجردی

اخبار ورزشی جمعه با امیر خسروجردی

والیبال انتخابی المپیک، ایران با عبور از سد دیوار چین در آستانه صعود به المپیک قرار گرفت.
درادامه این رقابت ها که در توکیو ژاپن برگزار می شود پنجشنبه تیم ملی ایران به مصاف چین رفت و دریک بازی ماراتن گونه با پیروزی ۳-۲ مقابل رقیب خود، در یکقدمی صعود به المپیک ۲۰۱۶ ریو برزیل قرار گرفت.
در این دیدار، تیم ملی والیبال ایران ست های اول، سوم و پنجم را به ترتیب با امتیازات ۲۶ بر ۲۴، ۲۵ بر ۱۹ و ۱۸ بر ۱۶ به سود خود خاتمه داد و ست های دوم و چهارم را ۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۱۷ به حریف واگذار کرد. این چهارمین برد تیم ایران بود. بدین ترتیب شاگردان لوزانو در آستانه کسب سهمیه المپیک قرار گرفتند تا رویای ۵۲ ساله این رشته در ایران را تحقق بخشند.

4129

رده بندی برترین تیم های ملی جهان و صعود سه پله ای تیم ملی ایران
رده بندی برترین تیم های ملی فوتبال جهان در ماه ژوئن توسط فیفا اعلام شد که براین اساس، تیم ملی ایران با ۶۸۸ امتیاز و سه پله صعود نسبت به ماه قبل در رده سی و نهم جهان و نخست قاره آسیا قرار گرفت.
دراین فهرست، کره جنوبی و زاپن و استرالیا پس از ایران در رده بندی قاره کهن قرار دارند.
در رنکینگ فیفا، تیم ملی آرژانتین با ۱۵۰۳ امتیاز در رده نخست باقی ماند و تیم‌های بلژیک، کلمبیا، آلمان، شیلی، اسپانیا، برزیل، پرتغال، اروگوئه و اتریش به ترتیب در مقام دوم تا دهم این رده‌بندی جای گرفتند.

با استعفای عباسی، آجرلو مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی تبریز شد.
ایسنا دراین باره نوشت:سعید عباسی مدیرعامل تراکتورسازی پنجشنبه از سمت خود استعفا داد و با نظر اعضای هیئت مدیره این باشگاه، مصطفی آجرلو به عنوان مدیرعامل این تیم انتخاب شد.
گفتنی است عباسی در ابتدای هفته گذشته در سمت مدیرعاملی این باشگاه ابقا شده بود و آجرلو نیز بعد از اخراج خطیبی از تراکتورسازی، از هیات مدیره این تیم استعفا داده بود.
همچنین دراین جلسه، دارا غزنوی حامی اصلی سعید عباسی هم از سمت خود در هیئت مدیره استعفا کرد.

ایکر کاسیاس رکورددار بازی در قاره اروپا شد.
خبرگزاری مهر دراین باره نوشت:ایکر کاسیاس دروازه بان تیم ملی اسپانیا چهارشنبه شب در دیدار تدارکاتی تیم ملی این کشورمقابل کره جنوبی در ترکیب ماتادورها قرار گرفت تا صاحب رکوردی تازه در قاره اروپا شود.
بر اساس گزارش سایت گل، کاسیاس تعداد بازی های ملی خود را به عدد ۱۶۷ رساند تا نخستین بازیکنی در سطح قاره اروپا باشد که به این رکورد می رسد. ویتالیس آستافیفس از لتونی با ۱۶۶ بازی ملی در رده دوم قرار دارد و جی جی بوفون دروازه بان تیم ملی ایتالیا نیز با ۱۵۷ بازی رده سوم را در اختیار دارد.

گوندوگان رسما به منچستر سیتی پیوست.
ستاره ترک تبار بوروسیا دورتموند رسما به منچسترسیتی پیوست و با این تیم قرارداد امضا کرد تا نخستین خرید گواردیولا در فیروزه‌ای پوشان باشد.
گوندوگان نتوانست به خاطر آسیب دیدگی تیم ملی فوتبال آلمان را در یورو ۲۰۱۶ همراهی کند. این بازیکن در واکنش به توافق با سیتی گفت: وقتی فهمیدم منچسترسیتی من را می‌خواهد احساس عجیبی پیدا کردم. از ته دل دوست داشتم راهی این تیم شوم و بسیار خوشحالم که این امکان فراهم شد. گرفتن تصمیم در این زمینه سخت اما خوشبختانه در نهایت به این تیم خوب پیوستم.
هر چند باشگاه منچسترسیتی و دورتموند رقم این انتقال را اعلام نکردند، اما اسکای اسپورت نوشت که گوندوگان با ۲۰ میلیون پوند راهی فیروزه ای پوشان شده است.

اختصاصی سایت خبرنامه خلیج فارس

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*