خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » اخبار ورزشی جمعه با امیر خسروجردی

اخبار ورزشی جمعه با امیر خسروجردی

دستیار آمریکایی کی روش:جایی امن تر و راحت تر از ایران ندیدم.
دن گاسپار دستیار کارلوس کی روش در گفتگو با سایت فیفا درباره همراهی با کارلوس کی روش در تیم ملی ایران گفت:ایران در طول چند سال با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده است و این خیلی شگفت‌انگیز است که آنها توانستند این فشار و موقعیت را پشت سر بگذارند. وقتی شما از فرهنگی در اروپا و آمریکا می‌آیید که همه چیز برنامه‌ریزی شده است، به ایران که طبق عادت و سنت دوست دارند همه چیز را در لحظه و در دقیقه ۹۰ انجام دهند کار سختی است. البته من از جایی که بزرگ شدم عادت داشتم تا با موقعیت‌های زیادی کنار بیایم و درباره مسائلی نظیر اینکه آیا تصمیم درستی گرفتم به ایران آمدم یا برای خانواده‌ام مسئولیت‌پذیر بودم، باید بگویم که هیچ جایی در دنیا امن‌تر، راحت‌تر و فضایی محترمانه‌تر از ایران ندیدم. این تصمیمات نظیر حضورم در این تیم‌ها مثل یک ماجراجویی بوده است که اگر دوباره به عقب برگردم همین تصمیم‌ها را می‌گیرم.

3585

انتقاد عفو بین الملل از قطر و فیفا به علت نقض حقوق بشر
سازمان عفو بین‌الملل با انتشار گزارشی اعلام کرد، بیش از ۱۰۰ کارگر مهاجر که در ساخت ورزشگاه‌های مسابقات فوتبال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مشارکت دارند، از سوء استفاده آشکار از جمله کار اجباری رنج می‌برند.
عفو بین‌الملل اعلام کرده است که کارگران ورزشگاه بین‌المللی خلیفه، قربانی کار اجباری هستند. قرار است رقابت‌های جام جهانی دو میدانی در سال ۲۰۱۹ نیز در این ورزشگاه برگزار شود.
این سازمان حقوق بشری، قطر و فدراسیون جهانی فوتبال را به بدرفتاری با کارگران سازنده استادیوم بازی های جهانی متهم کرده است. این سازمان اعلام کرد: کارگران مهاجر سازنده استادیوم بین‌المللی خلیفه دوحه برای برگزاری بازی‌های جام جهانی سال ۲۰۲۲ در معرض بدرفتاری مداوم و در مواردی استثمار و حتی بیگاری قرار داشته‌اند.
بی.بی.سی نیز گزارش داد، سلیل شتی، دبیرکل عفو بین‌الملل، گفت که بدرفتاری با کارگران مهاجر لکه‌ای سیاه بر وجدان فوتبال جهانی است. وی افزود: اگرچه برای بازیکنان و دوستداران فوتبال، استادیوم برگزاری بازی‌های جام جهانی محل تحقق رویاهاست، اما برای برخی از کارگرانی که در تهیه این گزارش با عفو بین‌الملل صحبت کردند، کار در ساختن این اماکن مانند زندگی در کابوسی هولناک است.
عفو بین‌الملل با اشاره به هشدارهای قبلی خود در این مورد، اعلام کرد: با وجود وعده‌های مکرر فیفا طی پنج سال گذشته، این نهاد مانع از آن نشده است که جام جهانی بر نقض حقوق بشر بنا نشود.

فرگوسن:پپ نمی تواند موفقیت بارسلونا را در سیتی تکرار کند.
سر آلکس فرگوسن سرمربی اسبق منچستریونایتد دراین باره گفت:پپ کار راحتی را در لیگ برتر انگلیس پیش رو نخواهد داشت. فوتبال انگلیسی هیچ گاه ساده نبوده است. تمامی سرمربیان خارجی که به لیگ برتر آمده اند، این مسئله را تصدیق می کنند. آرسن ونگر چند ماه پس از اینکه به لیگ برتر آمد این مسئله را اعلام کرد و ژوزه مورینیو نیز دقیقا به این مساله اشاره کرده بود. پپ موفق خواهد شد اما تصور نمی کنم که او بتواند آنچه در بارسلونا انجام داد را در لیگ برتر انگلیس هم تکرار کند.
وی درباره رقابت نفس گیر در فصل آینده رقابت های لیگ برتر انگلیس نیز گفت:این زیبایی های لیگ برتر انگلیس است. آرسنال، لیورپول، سیتی، یونایتد، چلسی و تاتنهام فصل آینده مدعی قهرمانی خواهند بود و از هم اکنون لسترسیتی را نیز باید به این جمع اضافه کرد. چه کسی می تواند بگوید این تیم ها نمی توانند فصل آینده عنوان قهرمانی را تصاحب کنند؟

کلوپ:روز خوبمان باشد دورتموند را شکست می دهیم.
یورگن کلوپ سرمربی آلمانی تیم لیورپول انگلیس درباره مصاف تیمش با بورسیادورتموند تیم پیشین خود در لیگ اروپا گفت:کلوپ که در دوران حضورش در دورتموند باعث پیشرفت بازیکنانی نظیر ماریو گوتسه، متس هوملس و روبرت لواندوفسکی شد، در خصوص رویارویی با تیم پیشین خود به سایت رسمی باشگاه لیورپول گفت: برای نبرد بین عشق قدیم و جدیدم زود نیست و من مشکلی با این بازی ندارم. پیش از اینکه به بورسیا دورتموند ملحق شوم هم رابطه خوبی با باشگاه ماینتس داشتم.
وی افزود:همه ما می‌دانیم که چه قرعه سختی نصیب‌مان شده است»، وی با بیان این جمله افزود: سبک بازی دورتموند طوری است که باید احترام فراوانی برای آنها قائل باشیم، ولی اگر روز خوب ما باشد و بتوانیم برنامه خود را در زمین پیاده کنیم، شانس شکست دادن آنها را در وستفالن داریم. ما همواره مقابل تیم‌هایی که خوب فوتبال بازی می‌کنند، برنامه خوبی داشته‌ایم. نباید دیگر بیش از این استراحت کنیم.

گری نویل از والنسیا اخراج شد.
ایسنا به نقل از اسکای اسپورت انگلیس نوشت:گری نویل در اواسط فصل جاری به عنوان سرمربی والنسیا انتخاب شد. انتخابی که بازتاب زیادی داشت چرا که این مربی تجربه سرمربیگری نداشت و خیلی ها عنوان کردند دوستی او با مالک باشگاه والنسیا باعث شد تا او به عنوان سرمربی والنسیا انتخاب شود. در نهایت بعد از نتایج ضعیفی که این مربی در والنسیا کسب کرد، راه دیگری جز اخراج از سوی باشگاه برای او نبود. گری نویل بعد از جدایی از این تیم گفت: باید از باشگاه و مدیران و تماشاگران تشکر کنم ولی نتایجی که با والنسیا در این هفته ها داشتیم مطابق استانداری نبود که من و باشگاه آن را نیاز داشتیم، به همین خاطر تصمیم به جدایی با رضایت دو طرفه گرفتیم.

اختصاصی سایت خبرنامه خلیج فارس

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*