خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » اخبار ورزشی دوشنبه با امیر خسروجردی

اخبار ورزشی دوشنبه با امیر خسروجردی

برای نخستین بار در تاریخ شمشیربازی ایران، عابدینی نایب قهرمان رقابت های جایزه بزرگ کره جنوبی شد و سهمیه المپیک گرفت.
در آخرین روز رقابت های جایزه بزرگ شمشیربازی کره جنوبی که در سئول پایتخت این کشور برگزار می شد شنبه در پیکارهای اسلحه سابر، مجتبی عابدینی با شکست تمامی حریفانش راهی دیدار نهایی شد که در این مسابقه به مصاف الی درشوآرتز رفت و با شکست ۱۵- ۹ مقابل این حریف به مدال ارزشمند نقره دست یافت و سهمیه المپیک ۲۰۱۶ را برای ایران به ارمغان آورد.
مدال نقره عابدینی اولین مدال تاریخ شمشیربازی ایران درچنین سطح از مسابقه‌های شمشیر بازیست.علی پاکدامن نیز در این رقابت‌ها بیست و پنجم شد.
درپایان این مسابقات،‌ عابدینی و پاکدامن موفق به کسب دو سهمیه المپیک شدند.

3507

پرسپولیس قهرمان عمان را شش تایی کرد.
تیم فوتبال پرسپولیس تهران که اردوی تدارکاتی خود را در عمان برگزار کرده است شنبه در دیداری دوستانه به مصاف العروبه قهرمان این کشور رفت و در یک بازی پرگل، میزبانش را ۶-۴ درهم کوبید و به یک برد شیرین دست یافت.
برای پرسپولیس در این دیدار علی علیپور (۳ گل)، فرشاد احمدزاده (۲ گل) و بن سون گلزنی کردند.
در دقیقه ۱۴ بازی، به احترام مربی هلندی تیم میزبان و زنده نگه داشتن یاد و خاطره یوهان کرایف، یک دقیقه بازی متوقف شد.
پرسپولیس در ابتدای بازی با ترکیب سوشا مکانی، بابک حاتمی، محمد انصاری، مایکل اومانا، لوکا ماریچ، احمد نوراللهی، میلاد کمندانی، امید عالیشاه (کاپیتان)، محسن مسلمان، علی علیپور و جری بن‌سون به میدان رفت.

نصرالله سجادی:قرارداد کی روش چهارساله است و باید بماند.
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه استعفایی از کی روش دریافت نکرده اند گفت: قرارداد وی با فدراسیون فوتبال چهار ساله است و از نظر ما باید بماند.
نصرالله سجادی درمورد شرایط تیم ملی فوتبال و سرمربی پرتغالی این تیم گفت: خوشبختانه صعود تیم به مرحله بعدی مسابقات تقریبا قطعی است و تیم شرایط خوبی دارد و در بازی مقابل هند خیلی خوب ظاهر شد. امیدوارم در مسابقه پیش رو برابر تیم عمان نیز با قدرت بازی کند تا با حداکثر امتیاز به مرحله بعد صعود کنیم و با تمهیدات و پیش بینی های لازم بتوانیم سهمیه مستقیم جام جهانی را کسب کنیم.
وی همچنین در خصوص ماندن یا نماندن سرمربی تیم ملی فوتبال و شایعاتی مبنی بر استعفای وی در روز دهم اردیبهشت گفت: کارلوس کی روش با فدراسیون فوتبال ایران قرار داد چهار ساله دارد و از دید ما وی باید بماند و فدراسیون فوتبال در خصوص استعفای کی روش چیزی به ما اعلام نکرده است.

ناراحتی شدید رئیس فیفا از حادثه تروریستی بغداد
رئیس فیفا بعد از حادثه تروریستی در اسکندریه عراق پیام تسلیت داد و چنین حادثه ای را به شدت محکوم کرد.
ایسنا به نقل از رویترز نوشت:بعد از اتمام یک بازی فوتبال در بغداد، در حالی که حاضران در ورزشگاه در انتظار اهدای جوایز بودند یکی از اعضای گروه ترویستی داعش با بستن کمربند انتحاری خودش را در میان جمعیت منفجر کرد که در نتیجه این اقدام تروریستی بیش از ۴۰ تن کشته و ۸۰ تن دیگر مجروح شدند تا فوتبال یک روز خونین را تجربه کند.
جیانی اینفانتینو رئیس جدید فیفا بعد از این حادثه تلخ در پیامی گفت: فوتبال ابزاری برای متحد کردن ملت ها است اما متاسفانه بعضی آن را وسیله ای برای اهداف زشت خود می دانند. فیفا از این حادثه تروریستی بسیار ناراحت و اندوهگین است و همدردی خود را با خانواده قربانیان بیان می دارد. امیدواریم که هیچگاه شاهد تکرار چنین حوادثی نباشیم.

مورینیو در منچستر یونایتد گرانترین مربی تاریخ می شود.
روزنامه سان انگلیس اعلام کرد ژوزه مورینیو برای ۳ سال حضور در منچستریونایتد ۶۰ میلیون یورو دریافت خواهد کرد که باعث خواهد شد این مربی گرانترین مربی تاریخ فوتبال شود.
این روزنامه گزارش داد:مورینیو سالیانه ۲۰ میلیون یورو از این باشگاه دریافت خواهد کرد که باعث خواهد شد آقای خاص گرانقیمت ترین مربی تاریخ فوتبال شود. این در حالی است که گواردیولا رقیب او سالیانه ۱۵ میلیون یورو از منچسترسیتی دریافت خواهد کرد.
رقمی که مورینیو از منچستریونایتد دریافت خواهد کرد تقریبا دو برابر رقمی است که لوئیس فان خال در حال حاضر از این تیم دریافت خواهد کرد.

اختصاصی سایت خبرنامه خلیج فارس

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*