خانه » هنر و ادبیات » «فروشنده» به جشنواره نرسید / بهارک عرفان

«فروشنده» به جشنواره نرسید / بهارک عرفان

هیأت انتخاب سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر نیمه شب گذشته به شکلی بی‌سابقه اسامی فیلم‌های شرکت‌کننده در بخش سودای سیمرغ این رویداد سینمایی را اعلام کرد. فیلمهایی با موضوعاتی درباره خانواده، زندگی عاطفی جوانان و چند فیلم پرحادثه. اما در میان این بیست و دو فیلم خبری از فیلم «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی، سینماگر سرشناس ایرانی و برنده جایزه اسکار نیست، این در حالی‌ست که رسانه‌های داخلی، پیشتر از حضور تازه‌ترین فیلم اصغر فرهادی، در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر خبر داده‌بودند.
خبرگزاری های داخل ایران پیش از اعلام این اسامی، حضور چشمگیر فیلمسازان و چهره های سرشناس عالم سینما را کورسوی امیدی برای جذاب شدن این جشنواره‌ی بی رونق خوانده بودند و امیدوار بودند این جشنواره باحضور فیلمسازانی چون مهرجویی ،کیمیایی ،حاتمی کیا، اصغرفرهادی و بسیاری دیگر از چهره های سرشناس به «جشن سینمایی باشکوه و میدان رقابتی گرم» بدل شود.
علاوه بر این، بر خلاف گمانه‌زنی های پیشین، فیلم «سنتوری، مرد پائیزی» تازه‌ترین اثر داریوش مهرجویی و «مینا» به کارگردانی حمید نعمت‌الله هم از بخش اصلی جشنواره فیلم فجر کنار گذاشته ‌شده‌اند.
محمد حیدری، دبیر جشنواره فیلم فجر در گفت و گو با رسانه‌های داخلی اعلام کرده‌است: «هیچ فیلم دیگری به بخش سودای سیمرغ اضافه نمی‌شود. اسامی قطعی همین اسامی است که اعلام شده و فیلم دیگری اضافه نخواهد شد.»
در همین حال علیرضا شجاع‌نوری یکی از اعضای هیات انتخاب سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر در گفت و گو با خبرگزاری ایلنا مدعی شده‌‌است که هیچ فیلمی به خاطر ممیزی کنار گذاشته نشده‌ و گفته‌است: « تا پایان یکشنبه ۱۳ دی ماه ما مشغول تماشای فیلم‌ها بودیم و به محض آنکه به جمع‌بندی رسیدیم؛ نظر خود را به دبیر جشنواره اعلام کردیم که در کمتر از یک ساعت؛ اسامی فیلم‌ها از طرف روابط عمومی به رسانه‌ها اعلام شد. همین امر نشان می‌دهد هیات انتخاب به هیچ عنوان تحت فشار یا براساس سفارش کار نکرده است.
«امکان مینا» به کارگردانی کمال تبریزی، «دختر» به کارگردانی سید رضا میرکریمی و «لانتوری» به کارگردانی رضا درمیشیان در بخش اصلی جشنواره فیلم فجر با فیلم‌های دیگر، از جمله با فیلم «رسوایی» از مسعود ده‌نمکی و «بادیگارد» از ابراهیم حاتمی‌کیا رقابت می‌کنند.
هیات انتخاب سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر را محمد احسانی، شهرام اسدی، فریدون جیرانی، محمد باقر قهرمانی، حسین کرمی، علیرضا شجاع نوری و رضا مقصودی تشکیل می‌دهند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*