خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » اخبار ورزشی روز پنجشنبه با امیر خسروجردی

اخبار ورزشی روز پنجشنبه با امیر خسروجردی

fdp0od9id873wes

سپ بلاتر سرانجام تسلیم شد، رئیس فیفا استعفا داد.
اسنا دراین باره نوشت:بحران در فیفا با وجود انتخاب مجدد بلاتر به عنوان ریاست این فدراسیون بین‌المللی امروز با اعترافات جروم والکه، دست راست بلاتر وارد فاز جدیدی شد و منابع انگلیسی از جمله روزنامه گاردین خبر از استعفای بلاتر دادند.
بلاتر در پیامی خطاب به هیات رئیسه فیفا خواهان تشکیل نشست فوری در زوریخ شده تا جانشین او انتخاب شود.
طبق گزارش گاردین، بلاتر تا زمان انتخابات بعدی همچنان به عنوان رئیس فیفا باقی خواهد ماند و به کارش ادامه می‌دهد. رئیس بعدی فیفا نیز بین ماه‌های دسامبر ۲۰۱۵ تا مارس ۲۰۱۶ انتخاب خواهد شد.
بلاتر از سال ۱۹۹۸ ریاست فیفا را در دست داشت و در سال‌های آخر حضور در این مسند، چالش های زیادی را به خصوص پس از انتخاب روسیه و قطر به عنوان میزبان جام‌های جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ تجربه کرد. رسوایی‌های مالی اخیر هم مشکلات پیرمرد سوئیسی را به حداکثر رساند تا اینکه اعتراف والکه به دست داشتن در اختلاس اخیر باعث شد بلاتر تصمیم به استعفا بگیرد.

برگزاری اردوی خارجی پرسپولیس قطعی شد.
اردوی خارجی تیم پرسپولیس قطعی شده و اعضای این تیم در تاریخ ۸ یا ۹ تیر، عازم یکی از کشورهای کرواسی یا اسلوونی خواهند شد.
برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس در برنامه‌ریزی‌ای که برای آماده‌سازی تیمش انجام داده، خواستار آغاز دورجدید تمرینات سرخ‌پوشان در تاریخ ۲۸ خرداد و برگزاری اردوی خارجی در تاریخ ۸ یا ۹ تیر شده است. با توجه به این قضیه محمدحسین نژادفلاح در نشست اخیری که با نصرالله سجادی معاون وزیر ورزش داشته او را در جریان برنامه‌های برانکو قرارداده و رضایت وی را برای برگزاری اردوی خارجی سرخ‌پوشان در یکی از دو کشور کرواسی و اسلوونی جلب کرده است.

بنیتس با قراردادی سه ساله سرمربی رئال مادرید شد.
پس از شایعاتی که درهفته های گذشته مبنی بر مربیگری رافائل بنیتس شنیده می شد، چهارشنبه رسما این امر به واقعیت پیوست و این مربی با عقد قراردادی سه ساله رسما هدایت کهکشانی های مادرید را برعهده گرفت.
بنیتس که فصل قبل هدایت ناپولی ایتالیا را برعهده داشت در رئال جانشین کارلو آنچلوتی ایتالیایی شد. 
وی درحالی مسئولیت تیم مادریدی را پذیرفت که مورد توجه لیورپول،‌منچسترسیتی و وستهام یونایتد قرارداشت.

۶ عضو فیفا تحت تعقیب پلیس بین الملل قرار گرفتند.
ایسنا دراین باره نوشت:از پاریس خبر می‌رسد که ۶ عضو ارشد فیفا به علت فساد مالی، تحت تعقیب پلیس بین‌المللی قرار گرفته‌اند. این درحالی است که پلیس فدرال آمریکا نیز سه شنبه شب، سپ بلاتر، رییس مستعفی فیفا را تحت تعقیب قرار داد.
موج تغییرات و اتفاقات در فیفا بسیار سریع در حال رخ دادن است و تقریباً تمام افراد بزرگ در فیفا، هم اکنون یا متهم شده‌اند و یا تحت تعقیب نهادهای امنیتی قرار گرفته‌اند.

براندن راجرز در لیورپول ماندنی شد.
درحالی که رسانه های انگلیسی اعلام کردند که براندن راجرز سرمربی لیورپول به علت کسب نتابج ضعیف در لیگ برتر از کار برکنار خواهد شد، اما این مربی ایرلندنی با تام ورنر، مالک آمریکایی باشگاه لیورپول و مایک گوردون، رئیس کمپانی فِن‌وی اسپورتس گروپ جلسه‌ای داشته و در این جلسه عنوان شده که جایگاه وی در این تیم برای فصل آینده تضمین شده است. هر چند ورنر و گوردون به راجرز هشدار داده‌اند که تیم باید در فصل پیش‌رو پیشرفت قابل‌توجهی داشته باشد.
شاگردان برندان راجز فصل اخیر لیگ برتر انگلیس را با ۶۲ امتیاز در جایگاه ششم به پایان بردند و تنها موفق به کسب سهمیه حضور در رقابت‌های لیگ اروپا شدند.

اختصاصی سایت خبرنامه خلیج فارس

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*