خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » اخبار ورزشی روز دوشنبه با امیر خسروجردی

اخبار ورزشی روز دوشنبه با امیر خسروجردی

ggbvh66y7umkjl

ایران با شکست مقابل آمریکا لیگ جهانی والیبال را آغاز کرد.
درادامه هفته نخست بیست و ششمین دوره این رقابت ها بامداد یکشنبه در گروه یک، تیم ملی والیبال ایران در اولین دیدار خود در لس آنجلس به مصاف میزبانش تیم ملی آمریکا رفت و در پایان ۳-۱ مغلوب این تیم شد و این دوره از مسابقات را با شکست برابر مدافع عنوان قهرمانی دوره گذشته آغاز کرد.
دراین دیدار که ایران از حمایت پرشور هوادارانش در لس آنجلس برخوردار بود، تیم میزبان درست اول بازی بهتری را به نمایش گذاشت و روی سرویس های خوب بازیکنانش و اشتباهات روی تور تیم ایران به برتری ۲۵ – ۱۹ رسید.
درست دوم بازیکنان ایران بازی بهتری ارائه کردند، اما آمریکا که هفده دوره در رقابت های لیگ جهانی حضور دارد روی تجربه بیشتر بازیکنانش نبض مسابقه را دردست گرفت و این ست نیز با پیروزی ۲۵-۲۲ میزبان خاتمه یافت. درست سوم، تیم ایران بازی را طوفانی آغاز کرد و روی سرویس های خوب و دفاع روی تور عالی بازیکنانش شش امتیاز برتر گرفت، اما درادامه آمریکا فاصله را جبران کرد.درادامه تیم ایران دوباره بر حریف برتری پیدا کرد و در نهایت این ست را با نتیجه ۲۵-۲۳ از آن خود کرد.
درست چهارم دوتیم بازی پایاپایی را به نمایش گذاشتند، اما آمریکا در لحظات پایانی بهتر عمل کرد و به برتری ۲۵-۲۳ رسید و در نهایت این مسابقه را ۳-۱ از آن خود کرد.
دوتیم در دومین دیدار خود بامداد دوشنبه به مصاف هم می روند.

نفت و ذوب آهن قهرمان جام حذفی ایران را مشخص می کنند.
دیدار نهایی رقابت های این فصل جام حذفی فوتبال ایران دوشنبه بین تیم های نفت تهران و ذوب آهن اصفهان به قضاوت محسن ترکی در ورزشگاه تختی تهران برگزار می شود.
این دوتیم که در رقابت های فصل گذشته لیگ برتر نتایج درخشانی کسب کرده و سهمیه فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا را نیز کسب کرده اند دراین دیدار نوید یک مسابقه جذاب را به هواداران فوتبال خواهند داد، زیرا علیرضا منصوریان و یحیی گل محمدی سرمربیان جوان دوتیم به فوتبال تهاجمی اعتقاد داشته و همین موضوع حساسیت های این مسابقه را دو چندان خواهد کرد.
تیم نفت که با شکست الاهلی عربستان به جمع هشت تیم برتر آسیا راه یافته از روحیه بالایی برای رقابت با ذوب آهن دارد، در آنسوی میدان ذوب آهن هم که در لیگ برتر نتایج درخشانی کسب کرده و در آخرین دیدار خود مقابل نفت تهران به برتری پرگل ۵-۳ دست یافته است، دوهفته ای را نیز استراحت کرده وبا خیالی آسوده به مصاف نفت تهران می رود.

سهمیه قاره ها درجام جهانی تغییر نکرد
نخستین جلسه رئیس و کمیته اجرایی فدراسیون جهانی فوتبال پس از آغاز دور جدید ریاست سپ بلاتر یکشنبه در مقر فیفا در زوریخ برگزار شد و دراین جلسه، سپ بلاتر به اعضای جدید کمیته اجرایی فیفا، تاکید کرد که یک بخش فوتبال حرفه‌ای در فیفا تشکیل خواهد شد.
مهمترین موضوع در دستور کار این جلسه، اختصاص سهمیه هر کنفدراسیون در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و ۲۰۲۲ قطر بود که براین اساس، سهمیه قاره آسیا همان ۴و نیم سهمیه باقی ماند.
در ادامه با توجه به فرایند درخواست میزبانی برای جام جهانی ۲۰۲۶، کمیته اجرایی تایید کرد حق میزبانی براساس اساسنامه فیفا نباید به اعضای یک کنفدراسیون برای دو جام جهانی متوالی اعطا شود. از این رو فدراسیون‌های عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا امکان درخواست میزبانی برای جام ۲۰۲۶ را نخواهند داشت.
اجلاس بعدی کمیته اجرایی فیفا روزهای ۲ و ۳ مهر ۹۴ در مقر فیفا در زوریخ برگزار می‌شود.

ونگر:فصل بعد برای قهرمانی می جنگیم
پس از قهرمانی توپچی های شمال لندن در جام حذفی انگلیس پس از برد ۴به صفر مقابل آستون ویلا، آرسن ونگر معتقد است که آنها فصل بعد، برای قهرمانی خواهند جنگید.
سرمربی آرسنال گفت:زمان کافی برای آماده شدن برای لیگ داریم زیرا در پلی آف چمپیونزلگی شرکت نمی‌کنیم. سطح اعتماد به نفس ما بالاست و باید در تابستان هوشمندانه عمل کنیم. البته که باید پیش برویم، چرا که نه؟ در گذشته وقتی پتانسیل قهرمانی لیگ داشتیم، آن را به دست آوردیم و می‌توانیم بار دیگر تکرار کنیم. می‌خواهیم نشان دهیم که فصل بعد با هر تیمی می‌توانیم رقابت کنیم ولی از قدرت دیگر تیم‌ها اطلاعی نداریم. باید در بالاترین سطح ثبات داشته باشیم که ما هم در این فصل ثبات خوبی داشتیم.

فان پرسی در آستانه پیوستن به یونتووس
رسانه‌های انگلیسی یکشنبه گزارش کردند رابین فان‌پرسی مهاجم هلندی منچستر یونایتد در آستانه حضور در تیم یوونتوس ایتالیا، معروف به بانوی پیر قرارگرفته است.
براساس گزارش روزنامه میل‌‌ان‌ساندی، یوونتوس که در گذشته کارلوس توز و پاتریس اورا را از شیاطین‌سرخ دراختیار گرفته، هم اکنون در آستانه توافق با گلزن ۳۱ ساله هلندی قراردارد.
یووه که با حضور ستارگانی نظیر توز و اورا، قدرت زیادی پیدا کرد که حتی به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه یافت، امیدوار است با در اختیار گرفتن گلزن هلندی،‌قدرت مضاعفی در خط حمله پیدا کند.

اختصاصی سایت خبرنامه خلیج فارس

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*