خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » ناسپاسی به تیمور غیاثی به دلیل گفت و گو با تلویزیون ایران فردا – فریدون شیبانی

ناسپاسی به تیمور غیاثی به دلیل گفت و گو با تلویزیون ایران فردا – فریدون شیبانی

ghyyyassy

پس از گفت و گوی تیمور غیاثی (یکی از دو قهرمان پرافتخار تاریخ دو و میدانئ ایران) با تلویزیون ایران فردا از طریق «اسکایپ» در مقام سرمربی و مدیر تیمهای ملی دو و میدانی ایران در بازیهای اینچه ئون کره جنوبی، سیمای جمهوری اسلامی از قهرمان پرش ارتفاع بازیهای آسیایی ۱۹۷۴ تهران و فاتح نی چی چین (رکورد دار افسانه ای پرش ارتقاع جهان از چین) به انتقاد شدید پرداخت.
(گفتنی است که احسان حدادی با دستیابی به مدال نقره پرتاب دیسک بازیهای المپیک ۲۰۱۲ لندن، دومین افتخارآفرین تاریخ دو و میدانی ایران در عرصه بین المللی است.)
غیاثی در برنامه ورزشی سوت از شبکه ایران فردا در لندن، به حمایت از ملی پوشان دو و میدانی پرداخت و پیکارها و تلاشهای ملی پوشان را مورد بررسی قرار داد. او در پایان به رسم ادبی که همیشه پرنده بلندپرواز را مورد تحسین قرار داده است، برنامه سوت را ستایش و از دعوتش سپاسگزاری کرد.
دیری نپایید که در یک برنامه به اصطلاح انتقادی و دربست «ولایتی» به نام «خارج از گود» گوینده با طنازی، زبان به انتقاد از تیمور غیاثی گشود و با ادعای وابستگی این شبکه با CIA گفت: “آقای غیاثی شما با این همه تجربه، خبر از عداوت چنین شبکه هایی با ملت ایران ندارید؟ از شما بعید است که برای دشمنان این آب و خاک آرزوی های این چنینی داشته باشید.”
… و سپس در برنامه روز جمعه گذشته در تجلیل از مدال آوران بازیهای آسیایی ۲۰۱۴ که ۵۰ سکه طلا به مدال آوران و ۲۰ و ۳۰ سکه طلا به مربیانشان اهدا شد، به تیمور غیاثی تنها پنج سکه داده شد! گفتنی این که بیشتر مربیان (از جمله مربیان کشتی)، با اعتراض به کمتر دانستن نقش مربیان نسبت به شاگرادانشان، اعلام کردند که پاداشها را پس خواهند فرستاد!
خبرگزاری دانشجویان ایران هم از گلایه آرام مرد بلند پرواز و نامداری گزارش داد که نه تنها خودش، که همسر و فرزندانش هم برای دو و میدانی ایران افتخار آفریرن بوده اند، خبر داد.
در گزارش یادشده آمده بود: در این مراسم علاوه بر شخص ورزشکاران از مربیان هم تجلیل شد اما این مراسم خیلی برای مربیان خوشایند نبود. تیمور غیاثی سرمربی و مدیر تیم های ملی جزو مربیانی بود که از این مراسم انتقاد دارد.
غیاثی گفت: “واقعا این مراسم خیلی بد بود و برای من که سال‌ها برای این ورزش زحمت کشیدم خوب نیست که فقط ۵ سکه را به من بدهند. من به عنوان سرمربی و مدیر تیم های ملی خدمت کرده‌ام اما به دلیل اینکه پشتیبانی نداشتیم تجلیل از ما نیز اینگونه بود.”
اوادامه داد: “حتی ۲۰ و ۳۰ سکه ای که به دیگر مربیان اهدا شد کم است و نباید با کسانی که برای مدال‌آوری ورزشکاران زحمت کشیده اند این گونه برخورد شود.”
ایسنا همچنین گزارش می دهد: مدیر تیمهای ملی دو و میدانی با تاکید بر این که تعداد مدال ها تاثیری در افزایش یا کاهش تعداد سکه ها نداشته تصریح کرد که «ما مربیانی را داشتیم که فقط یک مدال نقره و یا یک مدال طلا به دست آوردند اما ۲۰ سکه به آن ها داده شده است.»
به گزارش ایسنا، در مراسم تجلیل از مدال آوران با زیهای آسیایی اینچئون به مربیان ورزشکارانی که مدال آور بودند ۲۰ و ۳۰ سکه اهدا شد. این موضوع باعث اعتراض اکثر مربیان شده است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*