خانه » مقاله » بیانیه حقوقدانان جنبش سبز مردم ایران : از رفراندوم حمایت می کنیم مشروط به این که…

بیانیه حقوقدانان جنبش سبز مردم ایران : از رفراندوم حمایت می کنیم مشروط به این که…

roooohaniiin

جناب آقای حسن روحانی!

بحث رفراندوم را مطرح فرمودید. برخی از ناظران بر این عقیده هستند که طرح آن برای انداختن توپ توقف بخش اعظم پروژه های اتمی در زمین مردمی است که کمترین نقشی در راه اندازی این پروژه های خانمان برانداز و نابود کننده نداشتند. تعداد کمی هم خوش بینانه به موضوع می نگرند و گمان دارند که قصد شما بهره گیری از حمایت مردم در برابر برخی ویژه خواری های باندهای رنگارنگ «نظام» و در راس آن ها، بیت رهبری است. اما واقعیت هر چه که باشد، ما از طرح مبحث رفراندوم مشروط به این که موضوعات زیر را در بر بگیرد و تحت نظارت ناظران بین المللی برگزار شود با تمام توان حمایت می کنیم:


در کنار این سوال که آیا نظام باید برنامه های اتمی خود را کنار بگذارد، مطرح شود که آیا مردم خواستار این هم هستند که مسئولین مربوطه و در راس آن ها آقای علی خامنه ای، در پیشگاه ملت بابت تصمیمات نسنجیده خود که باعث به باد رفتن صدها میلیاردها دلار ثروت ملی و از دست رفتن فرصت های گوناگون اقتصادی کشور در طی حداقل دو دهه اخیر شد و کشور را به خاک سیاه نشاند پاسخگو باشند و حسب مورد از این بابت محاکمه شوند؟

در رفراندوم پرسیده شود آیا مردم مایل هستند روی نهادهای اقتصادی بی حساب و کتاب آقای خامنه ای و بیت ایشان و سایر اعوان و انصارشان نظارت صورت پذیرد؟

در رفراندوم پرسیده شود آیا مردم رهبری آقای خامنه ای را می خواهند؟

پرسیده شود مردم اساساً جمهوری اسلامی را می خواهند؟

در پاسخ به منویات مسئولین قوه قضائیه در مورد آقایان موسوی و کروبی که در سال های اخیر به طور غیرقانونی، بدون تفهیم یا حتی ایراد اتهام، به دستور آقای خامنه ای مورد آدم ربائی قرار گرفتند پرسیده شود که آیا اساساً قوه قضائیه و مسئولین شان را عادل می دانند و به رسمیت می شناسند یا خیر؟

زیاده عرضی نیست.

با احترام

حقوقدانان جنبش سبز مردم ایران

چهاردهم دی ماه ۱۳۹۳

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*