خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » اخبار ورزشی روز جمعه با امیر خسروجردی

اخبار ورزشی روز جمعه با امیر خسروجردی

ashooraeetala

درخشش تکواندوکاران ایران در رقابت های جایزه بزرگ مکزیک، عاشورزاده طلایی شد و خدابخش نقره گرفت
در روز نخست این مسابقات که با حضور ۶۴ تکواندوکار برتر دنیا از ۲۷ کشور درکوئرتارو مکزیک برگزار می شود دونماینده ایران خوش درخشیدند و صاحب یک نشان طلا و یک نقره شدند. دراین پیکارها، فرزان عاشورزاده تکواندوکار وزن منهای ۵۸ کیلوگرم تیم ملی ایران با پیروزی مقابل تمامی حریفانش به دیدار فینال راه یافت که در این مبارزه هم با شکست تانه هون چا از کره جنوبی و قهرمان سال ۲۰۱۳ جهان مقتدارنه به نشان طلا دست یافت و به این ترتیب ۸۰ امتیاز برای خود دررنکینگ جهانی ذخیره کرد.
در وزن منهای ۸۰ کیلوگرم، مهدی خدابخش دیگر تکواندوکار ایران مقابل تمامی حریفانش صاحب برتری شد و به دیدار فینال صعود کرد که دراین مسابقه برابر البرت گان روسی به مدال نقره قناعت کرد و ۴۸ امتیاز درراه المپیک ۲۰۱۶ ریو برزیل کسب کرد.

هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال ایران با برد سپاهان و سایپا خاتمه یافت.
درادامه بازی های این هفته عصر پنجشنبه سه مسابقه برگزار شد که طی آن، سپاهان اصفهان دردیدار با میزبانش پیکان تهران ۲-۱ پیروز شد و با این برد شیرین خارج از خانه، ۳۰ امتیازی شد و به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به نفت تهران دررده دوم جدول رده بندی قرار گرفت.دراین دیدار صمد مرفاوی سرمربی جدید پیکان بر روی نیمکت این تیم حضور داشت و درپایان دست خالی میدان را ترک کرد.
سایپای البرز درمسجد سلیمان، نفت این شهر را یک به صفر شکست داد و ۲۳ امتیازی شد و درمکان هفتم جدول جای گرفت و بازی تیم های گسترش فولاد تبریز و استقلال خوزستان ۲-۲ مساوی خاتمه یافت.

بازی پرسپولیس و ذوب آهن با حضور تماشاگر برگزار خواهد شد.
به گزارش ایسنا، محرومیت هواداران باشگاه پرسپولیس که به خاطر تخلف در دیدار مقابل استقلال محروم شده بودند قرار است در بازی لیگ اعمال شود.
به گفته مسئولان سازمان لیگ دیدار تیم های پرسپولیس و ذوب آهن درچارچوب مرحله نیمه نهایی رقابت های جام حذفی جمعه با حضور تماشاگران درورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد.

برای شرکت دررقابت های مقدماتی المپیک ۲۰۱۶ ریو، تیم فوتبال امید ایران با عربستان، نپال، فلسطین و افغانستان همگروه شد.
به گزارش ایسنا، مسابقات فوتبال قهرمانی زیر ۲۳ آسیا و انتخابی المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو از سوم فروردین سال آینده به میزبانی دوحه قطر برگزار می‌شود که پس از قرعه‌کشی این بازی‌ها، تیم امید ایران که درسید دو قرارداشت با تیم‌های عربستان، نپال، فلسطین و افغانستان همگروه شد
پیش از این رقابت‌ها تحت عنوان مسابقات زیر ۲۲ سال انجام می‌شد، اما با ادغام این بازی‌ها با مسابقات انتخابی المپیک از این پس رقابت‌های رده امید تحت عنوان بازی‌های زیر ۲۳ سال انجام می‌شود.

رقابت بوبکا و سباستین کو برای ریاست فدراسیون جهانی دوومیدانی
سرگئی بوبکا و سباستین کو دو رقیب برای ریاست فدراسیون بین‌المللی دوومیدانی در تلاش هستند تا از کمپین‌های خود برای کسب ریاست پشتیبانی کنند
بوبکا رکورددار ورزش پرش با نیزه است و در سال ۱۹۸۸ مدال طلای بازی های المپیک را کسب کرده است.وی ازسال ۲۰۰۵ تاکنون رئیس کمیته المپیک اوکراین است.
سباستین کو، قهرمان سابق دوومیدانی در المپیکهای ۸۰ و ۸۴ از بریتانیا، هفته گذشته به صورت رسمی اعلام کرد جانشین رییس فدراسیون جهانی خواهد بود. پیش از این لامین دیاک به مدت ۱۶ سال رییس یاف بود و همه تصور می‌کردند که بعد از او بوبکا به این مقام برسد. گرچه درسال‌های اخیر “کو” فعالیت خوبی از خود نشان داده است.

اختصاصی سایت خبرنامه خلیج فارس

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*