خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » اخبار ورزشی روز چهارشنبه با امیر خسروجردی

اخبار ورزشی روز چهارشنبه با امیر خسروجردی

4521

تمجید سایت ای اف سی از جهانبخش، ستاره ایرانی که الگویش رونالدو است
سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا- ای اف سی، با تمجید از علیرضا جهانبخش ملی پوش تیم نایمخن هلند، او را پدیده فوتبال ایران معرفی کرد که می تواند ایران را به قهرمانی در جام ملت‌های آسیا برساند.
این بازیکن که در خیابان های خارج از پایتخت ایران بزرگ شد و فوتبال بازی کردن را یاد گرفت، رونالدو برزیلی را الگوی فوتبالی خود می داند. از ابتدا می دانست که می خواهد مهاجم شود. در حالی که ۲۱ سال سن دارد، توانسته خودش را به خوبی در اروپا اثبات کند و چندین بازی ملی نیز برای ایران انجام دهد. بدون هیچ شکی، علیرضا جهانبخش یک از پدیده های برتر فوتبال ایران و آینده فوتبالی این کشور محسوب می شود.
کارشناسان فوتبال هلند، این بازیکن را یکی از برترین استعداد های فوتبال این کشور توصیف کردند. عملکرد خوب این تیم باعث شد تا چند باشگاه بزرگ اروپایی برای به خدمت گرفتن او اقدام کنند. پس از درخشش جهانبخش از هلند، خبرهایی درباره علاقه‌مندی دو باشگاه چلسی و منچستر‌یونایتد به این بازیکن ایرانی شنیده شد.
جهانبخش مهاجم قدبلند، تکنیکی و در عین حال سرعتی است. این مهاجم جوان می تواند تیم ملی کشورش را به اولین قهرمانی خود در جام ملت‌های آسیا پس از سال ۱۹۷۶ برساند.

مذاکره جدی با کرانچار برای هدایت تیم فوتبال امید
مدیر تیم فوتبال امید، زلاتکو کرانچار را جدی‌ترین گزینه هدایت این تیم دانست و گفت: در حال مذاکره جدی با این مربی کروات هستیم و امیدوارم تکلیف کادر فنی تیم امید تا پیش از اردوی قطر قطعی شود.
حبیب کاشانی در گفت‌وگو با ایسنا دراین باره افزود:اما از طرفی هنوز به نتیجه‌ نهایی درباره قطعیت حضور کرانچار در راس کادر فنی تیم ملی امید نرسیده‌ایم، اما به هر حال این مربی تاکنون در ایران در رده بزرگسالان کار کرده است و از طرفی شرایط قرارداد و حقوق او در تیم‌های باشگاهی که حضور داشته قطعا متفاوت از حضورش در تیم امید است. بنابراین ابتدا باید ببینیم کرانچار راضی می‌شود تا در رده امید کار کند یا خیر و دوم این که با توجه به محدودیتهای مالی که فدراسیون دارد باید ببینیم او در این شرایط حاضر است قرارداد مناسبی با ما امضا کند یا خیر.
کاشانی گفت: همه سعی و تلاشم را می‌کنم تا سریعا تکلیف این موضوع را مشخص کنم. در پایان تعطیلات باید گزارشی را در این باره به فدراسیون فوتبال بدهم و نتیجه‌ را اعلام کنم. بنابراین در این مدت بسیار فعال خواهم بود تا با کرانچار و در صورت لزوم گزینه‌های دیگری که وجود دارد مذاکرات جدی داشته باشم.

کره جنوبی با هفت لژیونر اروپایی درتهران
خبرآنلاین دراین باره نوشت:ولی اشتیلیکه سرمربی آلمانی تیم ملی کره جنوبی اسامی نفرات دعوت شده به اردوی این تیم را اعلام کرد که از بین آنها ۱۸ بازیکن در لیگ های خارجی توپ می زنند. از بین این ۱۸ بازیکن، ۵ بازیکن در بوندس لیگا و دو بازیکن نیز در انگلیس بازی می کنند و ۱۱ نفر دیگر نیز در تیم های آسیایی توپ می زنند. سون هیونگ مین بازیکن تیم لورکوزن آلمان، لی چونگ یونگ بازیکن تیم بولتون انگلیس و پارک چو یونگ بازیکن الشباب عربستان سرشناس ترین بازیکنان کره جنوبی برای مصاف با ایران هستند. در لیست کره جنوبی به جز دو نفر، سایر بازیکنان زیر ۳۰ سال هستند.
کره جنوبی ۲۳ آبان در امان به مصاف اردن می رود و سپس راهی تهران می شود تا روز ۲۷ آبان در آزادی مقابل تیم ملی ایران قرار گیرد.

جام جهانی ۲۰۲۲ درزمستان برگزار می شود.
فیفا تایید کرد جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در زمستان برگزار می شود و به این ترتیب به تمام شایعات پایان داد.
به گزارش ایسنا، پس از اعتراض تیم‌های باشگاهی و ملی به زمان برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ که درگرم ترین شرایط آب و هوایی قطر برگزارمی شود
فدراسیون بین المللی فوتبال فیفا اعلام کرد جام جهانی ۲۰۲۲ در زمستان برگزار خواهد شد.
در حالی که همگان که جام جهانی فوتبال را در خرداد و تیر (ژوئن – جولای) ببینند، جام جهانی ۲۰۲۲ در زمستان برگزار خواهد شد. فیفا اعلام کرده است جام جهانی ۲۰۲۲ در دسامبر یا ژانویه سال ۲۰۲۲ در قطر برگزار خواهد شد.

کرایف:بارسلونا ابهت گذشته را از دست داده است.
یوهان کرایف که قهرمانی های زیادی را با بارسلونا به عنوان بازیکن و مربی در کارنامه دارد با انتقاد از شرایط این تیم می گوید بارسلونا ابهت گذشته خود را از دست داده است. او به رادیو کاتالونیا گفت: خیلی ناراحتم که بارسلونا را اینطوری می‌بینم. خیلی از ابهتمان را در جهان از دست دادیم. بارسلونا تیمی است که با یونیسف همکاری می‌کند و به همین خاطر خیلی ها دوست دارند بازی بارسلونا را ببینند ولی این شکست ها شرایط تیم را سخت کرده است.
کرایف ادامه داد: قطعا هر کسی که این باشگاه را دوست دارد از این شرایط راضی و خوشحال نیست و طبیعی است که من از این شرایط ناراحت باشم.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*