خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » اخبار ورزشی روز پنجشنبه

اخبار ورزشی روز پنجشنبه

5sd454sssd

نکونام یکی از پنج کاپیتان برتر جام ملت های آسیا
سایت ای اف سی جواد نکونام ، کاپیتان ایران را یکی از پنج کاپیتان برتر جام ملت‌های آسیامعرفی کرد.
به گزارش ایسنا، جام ملت‌های آسیا تقریبا دو ماه دیگر آغاز می‌شود و تیم ملی فوتبال ایران باید در گروه سوم مقابل بحرین، قطر و امارات به میدان برود.
ایران نزدیک به ۴۰ سال است که نتوانسته در جام ملت‌های آسیا به قهرمانی برسد. با این حال شاگردان کی‌روش امیدوار هستند تا بتوانند نمایش خوبشان را در جام جهانی در استرالیا نیز تکرار کنند تا ایران بتواند پس از مدت ها به این افتخار بزرگ دست یابد. سایت AFC در گزارشی پنج کاپیتان برتر جام ملت‌های آسیا را معرفی کرد که جواد نکونام ، کاپیتان ایران یکی از این بازیکنان است.

یک روزنامه‌ی سوئدی معتقد است دیدار دوستانه ایران و سوئد باید به دلایل غیرفوتبالی لغو شود
به گزارش ایسنا، دو تیم ایران و سوئد قرار است یازده فروردین ۱۳۹۴ برابر هم به میدان بروند؛ خبر خوبی که باعث خوشحالی علاقه‌مندان به فوتبال در ایران شده است چرا که بار دیگر شاهد رویارویی تیم ملی ایران با یکی از تیم‌های خوب فوتبال جهان و ستاره آنها زلاتان ابراهیموویچ خواهد بود.
پایگاه اینترنتی آفتون بلادت در گزارشی به بررسی جنبه‌های این دیدار دوستانه پرداخته و معتقد است سوئد نباید با ایران دیدار دوستانه برگزار کند و این دیدار باید لغو شود.
سیمون بانک روزنامه‌نگار سوئدی پیش از دیدار با ایران با نگاه منفی به این دیدار معتقد است جریانات سیاسی و غیر فوتبالی را باید در برگزاری این دیدار دوستانه در نظر گرفت.
به ادعای او ایران کشور پیچیده‌ای محسوب می‌شود. علاوه بر اینکه شاهد حضور فعال زنان در اجتماع و دیده شدن آنها هستیم، طبقه‌بندی انجام شده در برخی مواقع موانعی برای آنهاست. این را هم باید در نظر گرفت که در حال حاضر بانوان ایرانی اجازه حضور در ورزشگاه‌ها را ندارند. روابط دو کشور ایران و سوئد همواره مستحکم بوده است. وقتی تیم ملی ایران توانست در جام جهانی بازی‌های خوبی از خود نشان دهد، ایرانی‌های زیادی در خیابان‌های سوئد به خوشحالی پرداختند. دیدن این عشق به فوتبال در بین مردم ایران بسیار جالب توجه بوده است. ولی نمی‌توان این‌ها را ملاک قرار داد. درست است که فیفا سازمانی مستقل از ارگان‌های سیاسی است ولی عادلانه نیست مسائل سیاسی و شرایط بانوان ایرانی را مدنظر قرار نداد.
رونالدو آندرسون لژیونر فوتبال سوئد نیز که در فوتبال عربستان بازی می‌کند، از حضور نیافتن بانوان در ورزشگاه‌های عربستان تعجب کرده است.

کاناوارو سرمربی کوانگژو چین شد.
فابیو کاناوارو هدایت گوانگژو چین را بر عهده گرفت تا جانشین لیپی در این تیم شود.
به گزارش ایسنا، گوانگژو که دوفصل قبل توانست با هدایت مارچلو لیپی، قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شود، پس از خداحافظی این مربی، فابیو کاناوارو را به عنوان سرمربی جدید خود معرفی کرد تا بهترین بازیکن جهان در سال ۲۰۰۶ اولین تجربه مربیگری خود را در گوانگژو کسب کند.
فابیو کاناوارو که در تیم ملی ایتالیا شاگرد مارچلو لیپی بود، اکنون جانشین این مربی در تیم گوانگژو چین شده است.
فابیو کاناوارو مقطعی نیز در تیم الاهلی امارات توپ زد و گوانگژوی چین اولین تجربه مربیگری این مربی محسوب می‌شود.

جروم بواتنگ سومین مدافع گراقیمت دنیا
جروم بواتنگ بعد از کسب عنوان قهرمانی جهان با تیم ملی آلمان به روند رو به رشد خود در رقابت‌های باشگاهی هم ادامه داد.
اینک او جزو بهترین مدافعان فوتبال دنیا به حساب می‌آید. بنا به اعلام تارنمای ترانسفرمارکت ارزش این بازیکن از ۲۸ میلیون یورو به ۳۵ میلیون یورو افزایش پیدا کرده است. درکنار بواتنگ نام داوید آلابا و متس هوملس هم در لیست گرانترین مدافعان بوندسلیگا دیده می‌شود.
به این ترتیب در سطح جهانی بوآتنگ پس از سرخیو راموس ۴۵ میلیون یورویی و تیاگو سیلوای ۴۰ میلیون یورویی رتبه سوم را از آن خود کرده است.

یک بوکسور پردرآمدترین ورزشکار سال جهان شد.
به گزارش ایسنا، مجله معتبر “فوربس” فهرست ۲۰ ورزشکار پر درآمد جهان را منتشر کرد که در آن فلوید مای‌وتر بوکسور آمریکایی بالاتر از کریستیانو رونالدو و لیبرون جیمز بیشترین درآمد را به خود اختصاص داده است.
فلوید مای‌وتر، بوکسور آمریکایی با ۱۰۵ میلیون دلار در سال بیشترین درآمد را در سال کسب کرده و توانسته بالاتر از همه به عنوان پر درآمدترین ورزشکار جهان شناخته شود. در بین فوتبالیست‌ها نیز کریستیانو رونالدو در صدر قرار دارد و لیونل مسی و زلاتان ابراهیموویچ در رده‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند. این فهرست حقوق این ورزشکاران را به علاوه درآمد تبلیغاتی و اسپانسرهای آنها را مورد ارزیابی قرار داده است.

اختصاصی سایت خبرنامه خلیج فارس

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*