خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » اخبار ورزشی روز دوشنبه امیر خسروجردی
اخبار ورزشی روز دوشنبه امیر خسروجردی

اخبار ورزشی روز دوشنبه امیر خسروجردی

ایران میزبان رقابت های قهرمانی آسیا شد، گام بلند برای صعود به المپیک ۲۰۱۶
به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال ایران که برای شرکت در سی و چهارمین اجلاس جهانی فدراسیون جهانی والیبال در کالیاری ایتالیا به سر می‌برد، توانست یک گام بزرگ برای رسیدن تیم ملی ایران به تنها قله فتح نشده آن یعنی المپیک بردارد.
داورزنی در این خصوص اظهار کرد: در این اجلاس که با حضور نمایندگان ۲۱۰ کشور از ۲۲۰ کشور عضو برگزار شد، تمام تلاشمان را کردیم تا با توجه به قهرمانی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در ۲ دوره گذشته و موفقیت‌های اخیر این تیم، میزبانی مسابقات قهرمانی مردان آسیا در سال ۲۰۱۵ را به دست بیاوریم. بر اساس اعلام فدراسیون جهانی والیبال از سال ۲۰۱۵، قهرمان قاره آسیا نیز مانند قاره‌های دیگر، سهمیه‌ای مجزا برای المپیک خواهد داشت.
به این ترتیب،‌ مسابقات والیبال قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک ۲۰۱۶ برزیل در سال ۲۰۱۵ به میزبانی تهران برگزار می‌شود. تیم ملی والیبال ایران در صورت قهرمانی در این مسابقات ضمن کسب سومین قهرمانی متوالی آسیا،‌ جواز حضور در المپیک ۲۰۱۶ برزیل را به دست می‌آورد.

وسترن سیدنی استرالیا درریاض قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شد
دیدار برگشت فینال این رقابت ها شنبه شب بین دوتیم الهلال عربستان و وسترن سیدنی استرالیا درورزشگاه ملک فهد شهر ریاض عربستان برگزار شد که این دیدار حساس و سرنوشت ساز با تساوی بدون گل خاتمه یافت و با این نتیجه، وسترن سیدنی به لطف برد یک به صفر بازی رفت برای نخستین بار به مقام قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا دست یافت و الهلال عربستان درحضور انبوهی از هوادارانش که بی صبرانه منتظر چهارمین قهرمانی تیم محبوبشان بودند ناکام ماند و به مقام نایب قهرمانی قناعت کرد.
ستاره بی چون و چرای این دیدار دروازه بان وسترن سیدنی بود که به تنهایی بارها ناجی دروازه تیمش شد و با جاگیری های مناسب، بارها مانع فروپاشی دروازه خود شد و باعث گردید تا نماینده استرالیا در مقابل تیم پرمهره و ثروتمند الهلال پیروز شود.
وسترن سیدنی با قهرمانی دراین دوره، ماه آینده به عنوان نماینده آسیا درقابت های باشگاه های جهان که درمراکش برگزار می شود حضور خواهد داشت.

خاکپور سرپرست و مدیرفنی تیم فوتبال امید شد.
کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران به عنوان سرپرست و مدیر فنی تیم امید انتخاب شد.
به گزارش ایسنا، حبیب کاشانی که به تازگی به عنوان مدیر تیم امید انتخاب شد شب گذشته در دیدار با محمد خاکپور، توانست رضایت کاپیتان سابق تیم ملی را برای حضور در این تیم به عنوان مدیر فنی و سرپرست جلب کند.
بر اساس توافق انجام شده قرار است خاکپور نقشی که پیش از این بر عهده هومن افاضلی بود را در تیم امید ایفا کند.

روبین کازان با گلزنی سردار آزمون درجام حذفی روسیه صعود کرد.
مرحله یک هشتم نهایی رقابتهای جام حذفی روسیه با برگزاری سه بازی ادامه یافت که در یکی از این بازی‌ها تیم روبین کازان با حساب ۲ بر صفر از سد اسپارتاک مسکو گذشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت.
این دیدار در طول ۹۰ دقیقه با تساوی بدون گل همراه شد تا کار به وقت اضافی کشیده شود. مارکو لیواجا در دقیقه ۱۰۸ گل نخست را برای روبین کازان زد و در دقیقه ۱۲۰ سردار آزمون با ضربه پنالتی خود گل دوم کازان را به ثمر رساند و کار حریف را یکسره کرد. آزمون در این بازی از دقیقه ۶۴ وارد زمین شد.

نوری دریکقدمی افتخاری بزرگ، ۴ گل تا رسیدن به ۱۰ گلزن برتر تاریخ پرسپولیس
خبرگزاری خبرآنلاین دراین باره نوشت:محمدنوری در دقیقه ۷۵ بازی مقابل پیکان، بیست و چهارمین گل خود را در لیگ برتر برای پرسپولیس زد و با توجه به ۱۱ گل زده در جام حذفی، آمار گل هایش برای این تیم را به ۳۵ رساند. نوری با این تعداد گل اکنون در رده دوازدهم گلزنان تاریخ باشگاه پرسپولیس ایستاده است و فقط یک گل با رکورد حسین کلانی فاصله دارد. کاپیتان پرسپولیس برای شکستن رکورد علی کریمی و قرار گرفتن در لیست ۱۰ گلزن برتر سرخپوشان ۴ گل دیگر نیاز دارد.

اختصاصی سایت خبرنامه خلیج فارس

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*