خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » کی روش و ادعای حکومت بر فدراسیون فوتبال ایران – فریدون شیبانی

کی روش و ادعای حکومت بر فدراسیون فوتبال ایران – فریدون شیبانی

sda58

دیدارهای دوستانه و تدارکاتی با تیمهای باشگاهی استوریل و بنفیکا در پرتغال گرچه در رده های بازیهای غیررسمی تیم ملی فوتبال ایران ثبت نمی شود، اما به هر حال حضور دو باره کارلوس کی روش پرتغالی در مقام سرمربیگری تیم ملی در راه جام ۲۰۱۵ ملتهای آسیا به شمار می رود. این رقابتها در ماههای دی و بهمن آینده در استرالیا انجام می شود.

در حالی که رقیبان گروه ایران (بحرین، قطر و امارات) اردو و بازیهای آماده سازی را پیش از این آغاز کرده اند، حرکت تیم ملی از ویژگی های حاشیه ای برخوردار است. کارلوس کی روش، گران ترین مربی پروازی جهان – او اقامت دائم در ایران ندارد – تاکنون از این موقعیت برخوردار بوده است که برنامه ها و حریفان تدرکاتی تیم ملی را نیز خود اقدام می کرد. اما حالا پس از داشتن کارنامه قبولی در جام جهانی ۲۰۱۴ از سوی اهالی فوتبال ایران و نداشتن پیشنهادی چشمگیرتر از کشوری دیگر، سرانجام به تیم ملی ایران بازگشته است تا این بار ادعای برنامه ریزی و حکومت بر فدراسیون فوتبال ایران را هم داشته باشد.

کارلوس کی روش در این اردو گفت و گویی با سایت ورزشی «رکورد» در پرتغال انجام داده که در رسانه های ایران هم بازتاب داشته است.
خبرگزاری فارس گزارش داده است: کارلوس کی‌روش که هدایت تیم ملی فوتبال ایران را بر عهده دارد، وظایف مختلفی را بر عهده دارد. او علاوه بر اطمینان دادن به کسب بهترین نتایج برای تیم روی توسعه فوتبال در این کشور نیز تمرکز کرده است.

به نوشته این خبرگزاری کی روش ادعا کرده است: “جنبه‌های دیگری هم هستند که مانند آموزش عمل می‌کنند که (آنها مانند) زیرسازی، دیدگاهی که ما نسبت به فوتبال بین‌المللی در تغییر و تحولات آن داریم و به خصوص آمادگی برای آینده هستند.”

سرمربی پرتغالی در این گفت و گو به چاچوب فوتبال لیگ برتر تاکید کرده و گفته است: “لیگ ملی در این کشور تغییر کرده، ۱۸ تیمی بوده و اکنون پس از یک تغییر برنامه، تنها ۱۶ تیم در لیگ برتر بازی می‌کنند. ما در حال ساخت مرکزی برای عملکرد عالی فوتبال در فدراسیون هستیم. برای آینده، یک هدف شخصی دارم و آن هم این است که میراثی برای مربی که بعد از من هدایت تیم ملی را بر عهده می‌گیرد، باقی بگذارم.”

موضوع ۱۸ تیمی بودن لیگ برتر با توجه به طولانی بودن آن (۳۴ هفته بازی لیگ و بازیهای جام حذفی) و پرتعداد تعطیلات به مناسبتهای مذهبی عاملی بازدارنده برای تیم ملی بوده است که پیش از آمدن کی روش از سوی کارشناسان فوتبال ایران بارها به کاهش آن تاکید شده بود، اما نفوذ سیاسی های غیرورزشی عاملی برای افزایش تدریجی آن از ۱۲ تیم به ۱۸ تیم شد. این افزایش بی رویه با فشار کی روش کاهش یافت و به ۱۴ تیم رسید.

تیم ملی پس از مسابقه روز سه شنبه با تیم دوم بنفیکا، به تهران باز می گردد تا در نوبت بعدی مهیای مسابقه دوستانه با تیمهای ملی کره جنوبی و فلسطین (در تهران) و عراق (در استرالیا) و به احتمال با تیم ملی آفریقای جنوبی در اردوی دوم ایران در این کشور آفریقایی شود.

کی روش با مسابقه های دوستانه با تیمهای ونزوئلا و کانادا (در همین اردوی پرتغال) مخالفت کرد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*