خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » نخستین تیم ملی تاریخ، بدون بازیکنی از پرسپولیس! – فریدون شیبانی

نخستین تیم ملی تاریخ، بدون بازیکنی از پرسپولیس! – فریدون شیبانی

5651

تیم ملی فوتبال ایران از روز یکشنبه ۱۳ مهر حرکت به سوی پیکارهای جام ملتهای آسیا (۲۰۱۵ استرالیا) را با برپایی اردویی در پرتغال آغاز کرد. پس از انحلال شاهین و تولد پرسپولیس، این نخستین تیم ملی بدون بازیکن پرسپولیس پرهوادار است! در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل بازیکنانی چون جلال حسینی و مهرداد پولادی از مهره های کلیدی این تیم بودند که جملگی پرسپولیس را ترک کردند. در حال حاضر پرسپولیسی که دیگر سرمربی اش علی دایی نیست، تنها یک ملی پوش دارد که او هم میشل اومانیا، مدافع تیم ملی کاستاریکا است! سرخپوشان که همیشه یک قطب تیم ملی بوده اند، با ناکامی در این فصل لیگ برتر، دایی را جنجالی برکنار شده دیدند و حمید درخشان به عنوان سرمربی جدید پس از تساوی با نفت مسجد سلیمان و پیروزی بر راه آهن و استقلال خوزستان، در نخستین برخورد با سدی محکم، در برابر سپاهان تن به شکست داد – شکستی که دست کم بهانه ای دست کارلوس کی روش داد. حمید درخشان در اعتراض به کی روش، گزینش پولادی بدون تیم و بازی در این فصل را شبه برانگیز عنوان کرده است.
در گزینش غیررسمی مسافران اردوی پرتغال، نامهای سوشا مکانی، رضا حقیقی، پیام صادقیان و حسین ماهینی بچشم می خورد، که حضور صادقیان به به تجدید نظر کمیته انظباطی و بودن ماهینی به روشن شدن وضع نظام وظیفه منوط شده بود. مکانی به دلیل نیمکت نشینی در شکست ازسپاهان و حقیقی به دلیل بازی ضعیف هر دو خط خوردند و دو دیگر هم همچنان در حاشیه ماندند.
سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال مسافران پرتغال را چنین اعلام کرد:
دروازه بان ها: علیرضا حقیقی، علیرضا بیرانوند و محسن فروزان.
مدافعان: هاشم بیک زاده، وریا غفوری، جلال حسینی، پژمان منتظری، امیرحسین صادقی، مرتضی پورعلی گنجی و مهرداد پولادی.
مردان میانی: جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، احمد عبدالله زاده، امید ابراهیمی، خسرو حیدری و احسان حاج صفی
مهاجمان: سروش رفیعی، کریم انصاریفرد، علیرضا جهانبخش، مسعود شجاعی، سردار آزمون، رضا قوچان نژاد، وحید امیری و اشکان دژاگه.
در اردوی پرتغال ملی پوشان روز جمعه پیش رو (۱۸ مهر) در برابر تیم باشگاه استوریل و سپس روز سه شنبه ۲۲ مهر در برابر تیم مشهور بنفیکا بازی تدارکاتی خواهتد داشت. گفتنی است که در دهه سوم دی ماه، تیم ملی رقابتهایش در گروه سوم جام ملتهای آسیا را به ترتیب در برابر بحرین (۱۱ژانویه در ملبورن)، قطر (۲۵ ژانویه در سیدنی) و امارات (۱۹ ژانویه در بریزبین) انجام خواهد داد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*