خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » ناکام ماندن سودای سفر سران استقلال به آمریکا – فریدون شیبانی

ناکام ماندن سودای سفر سران استقلال به آمریکا – فریدون شیبانی

fsdfsdf2532sdf

تلاش سران باشگاه استقلال برای سفر به آمریکا به بهانه برای برپایی اردوی تیم پرهوادار تهرانی در تعطیلات نوروزی، به بن بست خورد و در حالی که رسانه های داخلی سفر تیم نیم بند آبی پوش به ایروان ارمنستان برای اخذ روادید را حرکتی مضر در جریان رقابتهای لیگ برتر و جام حذفی داستند، مدیران استقلال دلیل منتفی شدن سفر به آمریکا را غیرمنطقی اعلام کردند. پس از انقلاب سال ۵۷ سران نظام اسلامی در حالی آمریکا را همواره «شیطان بزرگ» و سرزمین کفر نامیدند، که برای سفر به آن سر و دست شکسته اند!

استقلال در شرایطی که شش بازیکن در اردوی تیم ملی در پرتغال داشت، و بازیکنان کلیدی چون حنیف عمران زاده و جاسم کرار هم همراه تیم نبودند، به گفته میرشاد ماجدی (سرپرست تیم) با ۱۲ بازیکن به اردوی چهار روزه ارمنستان و به دیدار شیراک رفت. این تیم در تعطیل کوتاه مدت لیگ برتر بازی تدارکاتی با تیم آرارات تهران را منتفی و به جای آن به یکباره به ایروان و دیدار یک تیم دیگر ارمنی اما در آن سوی مرزها رفت: تیم شیراک ارمنستان.

دیری نپایید که خبرگزاری مهر سودای سفر سران باشگاه استقلال به آمریکا به همراه تیم فوتبال این باشگاه را فاش کرد. سفر به آمریکا به منظور شرکت در یک تورنمنت چهارجانبه اعلام شده بود که تیمهای شرکت کننده در آن مشخص نبودند. شورای برون مرزی وزارت ورزش هم هنوز موفقتش را برای صدور مجوز سفر به آمریکا اعلام نکرده بود. مسوولان باشگاه آبی پوش اعلام کردند که ملی پوشان این تیم در بازگشت از پرتغال در سفری یک روزه برای گرفتن روادید آمریکا به ارمنستان اعزام خواهد شد. در سفر به ارمنستان گرچه بسیاری از بازیکنان، به ویژه یاران اصلی نبودند، اما مدیرعامل، هیات مدیره باشگاه و بعضی مسافران ویژه غیر فوتبالی برای گرفتن ویزای آمریکا مسافر ایروان بودند!

پس از بازی در ارمنستان و شکست از شیراک، استقلال به سفر کوتاه مدتش پایان داد و روز چهارشنبه اعلام کرد که سفر به آمریکا منتفی شد.
بهرام افشارزاده،مدیرعامل استقلال در خبرگزاری دانشجویان ایران دلیل لغو سفر را همزمانی آن با لیگ برتر اعلام کرد و پندار توفیقی، عضو هیات مدیره استقلال به عنوان مسوول سازماندهی این سفر به خبرگزاری فارس گفت که برنامه های فرهنگی ویژه ای در آمریکا مورد نظر بوده است و “ما قویا روی موضع و خواسته‌های باشگاه استقلال هستیم ولی تا این لحظه با توجه به درخواست‌های آنها و مذاکرات ما حضور تیم در کشور آمریکا منتفی شده است.”

پندار توفیقی در این گفت و گو چند بار از شرکت طرف قرار داد استقلال یاد کرد که نامی از آن نبرد و همچنین توضیحی نداد که خواسته های طرف آمریکایی چه بوده است.
به دلیل حضور تعداد پرشمار ایرانی در آمریکا، و به ویژه در کالیفرنیا، برنامه های این چنینی معمولا توسط ایرانیانی سازمان داده می شود که از نظر اخذ ویزا و پاره ای اقدامهای دولتی دارای نفوذ سازمانهای رسمی مانند فدراسیون فوتبال آمریکا نیستند. در پایان سفر به ارمنستان نیز اعلام نشد که استقلالیها موفق به اخذ روادید آمریکا شدند و یا نه.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*