خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » شکایت سرمربی تیم جودوی بانوان تهران از فریب فدراسیون و گول زدن مردم – فریدون شیبانی

شکایت سرمربی تیم جودوی بانوان تهران از فریب فدراسیون و گول زدن مردم – فریدون شیبانی

fsdf55555s

مریم قدمگاهی، سرمربی تیم جودوی بانوان تهران در گفت و گو با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) از نمایشهای دروغین تشکیل اردوهای فدراسیون جودو و دلسردی زنان جودوکار از محرومیت و نبود مسابقه شکایت کرد. نوک تیز انتقادهای خانم قدمگاهی متوجه آرش میراسماعیلی (نایب رییس فدراسیون) است که به گفته ایشان «در همه کارها دخالت می کند و خانم ها در محیط های جودو امنیت ندارند».
سرمربی تیم تهران می گوید: “اگر جودوی خانم ها را نمی خواهند، آن را منحل کنند تا ما هم تکلیف خودمان را بدانیم و سراغ ورزش های دیگر برویم. هرچند که معتقدم همین الان هم جودوی بانوان منحل شده است!”
مریم قدمگاهی با اعلام این که شمار ورزشکاران بانوی کلاس رزمی اش در تهران از ۳۰۰ به ده تن کاهش یافته و حالا اعلام شده است که ۱۶ جودوکار به اردوی تیم ملی بانوانت دعوت شده اند، گفت: “فقط برای این که جامعه ورزش را گول بزنند، خانم ها را دعوت می کنند و اردوی تیم ملی تشکیل می دهند. این در حالی است که بانوان جودوکار کشورمان، مدت هاست به هیچ مسابقه برون مرزی اعزام نشده اند و البته در آینده نیز قرار نیست در رقابتی بین المللی یا قاره ای شرکت کنند.”

او همچنین گفت: “همه اینها حرف است. فدراسیون فقط ورزشکاران را سر کار می گذارد. آنها برای این که فقط بگویند ما برنامه ای داریم، این اردوها را تشکیل می دهند. اردویی که بعد از آن مسابقه ای نباشد، به چه درد می خورد؟ به نظر من، نایب رئیس بانوان فدراسیون برای این که زیر سوال نرود و مدعی شود داریم کار می کنیم، این اردوها را برگزار می کند.”
نایب رئیس سابق بانوان در هیات جودوی استان تهران با اشاره به این که در بازیهای آسیایی ۲۰۱۴ اینچه ئون در گروه جودوی ناموفق ایران هیچ بانوی نماینده ای حضور نداشت، این پرسش را مطرح می کند که: ” چرا حتی یک جودوکار خانم را به بازی های آسیایی اعزام نکردند؟ متاسفانه بانوان کشورمان قربانی تصمیمات سلیقه ای نایب رئیس فدراسیون و همچنین خانم میری (معاونت بانوان فدراسیون) شدند. فدراسیونی ها با این کارهای خود (دعوت به اردوی تیم ملی) در واقع جامعه ورزش را گول می زنند، بعد از مصاحبه هایی که بنده و خانم حیدری داشتیم، برای این که اذهان عمومی را منحرف کنند، چند اردو برگزار کردند. در حالی که اردوی بدون مسابقه، به هیچ دردی نمی خورد و تنها بیت المال را هدر می دهد».

قدمگاهی همچنین اشاره ای به بارها تشکیل جلسه با نایب رییس بانوان فدراسیون جودو برای حل مشکلات داشت که همیشه بی نتبجه بوده است و «خانم میری فقط حرف خودش را می زند و به نظر دیگران توجهی نمی کند.»
حاشیه سازی و نبود امنیت برای بانوان جودوکار
خانم قدمگاهی نبود امنیت در کلاس های جودوی زنان را مشکلی بزرگ دانست و خاطر نشان کرد: “بنده با این که خانم هستم و در محیط های مختص خانم ها به شاگردانم تمرین می دهم، اما نمی توانم با خیال راحت کارم را انجام بدهم. چون می ترسم برایم حاشیه سازی کنند.”

قدمگاهی در پایاند گفت: “برای جودوی ایران تنها یک نفر تصمیم می گیرد. آرش میراسماعیلی نباید در همه کارها دخالت کند و برای همه بخش های جودوی ایران تصمیم بگیرد.”

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*