خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » اخبار ورزشی روز دوشنبه با امیر خسروجردی

اخبار ورزشی روز دوشنبه با امیر خسروجردی

dasdas

روز پرمدال کاروان ایران دربازی های پارا آسیایی
درنخستین روز این بازی ها که دراینچئون کره جنوبی برگزار می شود دیروز ورزشکاران ایرانی دررشته های مختلف به رقابت با حریفان خود پرداختند که حاصل آن کسب سه نشان طلا، شش نقره و یک برنز بود.
دراین رقابت ها، درمسابقات شنا، وحید کشتکار در ماده ۴۰۰ متر موفق به کسب مدال طلا شد.
درتپانچه ۵۰ متر ساره جوانمردی گردن آویز طلا را برای ایران به ارمغان آورد و در دوومیدانی و ماده پرتاب نیزه سید عرفان حسینی مدال طلا را از آن خود کرد.
دردوومیدانی و ماده های مختلف هم، حمید اسلامی، علی الهی، جاوید احسانی، سجاد نیک پرست و هاجر تکتاز و محمد حسین کریمی جهان آبادی درشنای ۴۰۰ متر کرال موفق به کسب مدال نقره شدند.
یونس سیفی پور درپرتاب دیسک به نشان برنز دست یافت.

برد زجرآور استقلال مقابل فولاد نوین اهواز و خداحافظی سپاهان از جام حذفی درکویر
درادامه مرحله یک شانزدهم نهایی رقابت های فوتبال جام حذفی ایران عصر شنبه استقلال تهران دراهواز با گل دقیقه ۱۰۸ علیرضا رمضانی به سختی از سد میزبانش فولاد نوین خوزستان گذشت و با این برد راهی مرحله بعد شد و دراین دور به مصاف تیم دسته اولی پارسه می رود.
آبی پوشان پایتخت در دیدار مقابل تیم گمنام و دسته اولی فولاد نوین دروقت های قانونی کاری از پیش نبردند و برای تعیین تیم پیروز کار به وقت اضافی کشیده شد تا اینکه علیرضا رمضانی هافبک جوان این تیم در وقت اضافه دوم قفل دروازه تیم اهوازی را باز کرد و باعث شد استقلال در روزی که نزدیک بود مقابل تیم ناشناخته فولاد نوین به مشکل برخورد کند با برد مقابل این تیم به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند.
دردیگر بازی مهم این مرحله نیز، گل گهر سیرجان با گلی که دروقت های اضافه وارد دروازه مهمان سرشناسش سپاهان اصفهان کرد از سد این تیم گذشت و با راه یابی به دور بعد و حذف مهمان نامدار خود شگفتی بزرگ این دوره را رقم زد. سپاهان پرمهره و با تجربه هم با قبول این شکست تلخ درهمین ابتدای کار با رقابت های جام حذفی وداع کرد.

جهانبخش بهترین بازیکن نیم فصل دسته دوم لیگ هلند شد.
بعد از گذشت چند روز از انتخاب علیرضا جهانبخش به عنوان یکی از گزینه‌های برتر نیم فصل جاری لیگ دسته دوم هلند، جایزه مجسمه گاو برنزی به وی تعلق گرفت.
رسانه های هلندی این بازیکن جوان را به عنوان بهترین چهره درخشیده در فصل جاری هلندی‌ها برگزیدند. وی به این ترتیب بالاتر از رقبایی همچون اسجورد آس(نایمخن) و کوین فان فن‌(اوس) قرار گرفت.
همچنین بهترین عنوان بهترین پدیده نیم فصل مسابقات به دین کالوف از گراف‌شاپ داده شد. جایزه بهترین مربی نیز به ژان پل دسونگ از تیم اف.ث.آیندهوون تعلق گرفت.
قرار است این انتخابات تا پایان فصل جاری در مقاطعی انجام گیرد.

پرسپولیس و استقلال اوایل زمستان به مزایده گذاشته می شود.
امیررضا خادم، نماینده تام‌الاختیار وزیر ورزش و جوانان در واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی است
وی چهارشنبه جلسه‌ای را با سازمان خصوصی‌سازی مدیران دو باشگاه و نماینده کمیسیون اصل ۹۰ داشت که قرار شد تا پایان حسابرسی استقلال و پرسپولیس این دو باشگاه به بخش خصوصی واگذار شوند.
با توجه به جلسه روز چهارشنبه اوایل زمستان مزایده دو باشگاه برگزار خواهد شد.

پیگرینی:اگوئرو یکی از چهار مهاجم برتر جهان است.
مانوئل پیگرینی سرمربی منچستر‌سیتی پس از پیروزی پرگل تیمش برابر تاتنهام با تمجید از سرخیو آگوئرو گفت: آگوئرو را مدت‌هاست که می‌شناسم. او بازیکن بسیار باکیفیتی برای ما محسوب می‌شود و به نظرم در بین چهار مهاجم برتر جهان است. او فصل قبل دچار مصدومیت‌های متعددی شد و نتوانست بازی‌های زیادی در ترکیب تیم ما باشد ولی در ابتدای فصل توانست در شرایط خوبی قرار گیرد و این فصل یکی از بهترین بازیکنان من است. به نظرم او الان در بهترین شرایط خود قرار دارد.
پیگرینی در پایان درباره وضعیت بازیکن مصدوم تیمش گفت: لمپارد متاسفانه در بازی برابر زسکا ما را همراهی نخواهد کرد و نمی‌توانیم او را به مسکو ببریم ولی تیم پزشکی تلاش خواهد کرد تا این بازیکن را به بازی با وستهام در هفته نهم برساند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*