خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » اخبار ورزشی روز جمعه با امیر خسروجردی

اخبار ورزشی روز جمعه با امیر خسروجردی

dasdddda

صعود پرسپولیس درجام حذفی در روز بازگشت صادقیان وقهر عباس زاده
درادامه مرحله یک شانزدهم نهایی رقابت های فوتبال جام حذفی باشگاه های ایران دیروزپرسپولیس درورزشگاه آزادی تهران میزبان کارگر بنه گز بوشهر بود که با گل های محمدعباس زاده، پیام صادقیان و امید عالیشاه از سد این تیم گذشت و راهی مرحله یک هشتم نهایی شد.
در نیمه دوم این دیدار محمد عباس زاده یک ضربه پنالتی را برای پرسپولیس از دست داد و بلافاصله به دستور درخشان از بازی خارج شد و به نشانه اعتراض مستقیم راهی رختکن شد.
پیام صادقیان درنیمه دوم وارد بازی شد و پس ازتحمل دوران محرومیت، موفق شد برای تیمش به میدان برود.
سرخپوشان پایتخت درمرحله بعد روردروی همشهری خود راه آهن قرار خواهند گرفت.
درمهمترین دیدارهای این مرحله نیز، راه آهن تهران ۲-۱ پاس همدان را شکست داد، شهرداری اردبیل با یک گل از سد صبای قم گذشت و با این نتیجه نخستین شگفتی این فصل را رقم زد، سایپای البرز با شش گل کیان بختیاری شهرکرد را شکست داد، استقلال خوزستان ۳-۱ از سد میزبانش فجرسپاسی شیراز گذشت و ذوب آهن اصفهان با سه گل پیام چغادک بوشهر را از پیش رو برداشت.

کی روش:حمایت از تیم ملی دوبرابر جام جهانی شود، دراسترالیا توقع از ما بالاست
سرمربی تیم ملی معتقد است که بازیکنان در اردوی پرتغال ثابت کردند اگر فرصت کار و شرایط مناسب را داشته باشند، می‌توانند با ارائه عملکردی خوب باعث افتخار برای کشور و ملت ایران باشند.
کی‌روش در ادامه درباره جام ملت‌های آسیا و شانس ایران در این تورنمنت بیان کرد: ابتدا راجع به تیم‌های ژاپن، کره‌جنوبی و استرالیا صحبت می‌کنم. استرالیا که میزبان رقابت‌های جام‌ ملت‌هاست و در خانه بازی می‌کند. بنا بر این نسبت به تیم‌های دیگر کار راحت‌تری دارد. اگر از بعد واقع‌گرایانه نگاه کنیم تیم‌های کره‌جنوبی، استرالیا و ژاپن شانس صعودشان نسبت به تیم‌های دیگر روی کاغذ بیشتر است. آن هم به این دلیل است که بازیکنان شاغل در لیگ اروپا دارند. البته تیم‌هایی مثل قطر، ازبکستان، عربستان و امارات نیز خوب هستند و باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد. همین طور در گروه خودمان تیم‌های بحرین، قطر و امارات هستند و اگر بخواهیم از گروه صعود کنیم باید سخت کار کنیم و کاملا آماده باشیم. به حمایت‌های زیادی از فدراسیون فوتبال نیاز داریم، همان طور که قبل از جام‌جهانی تیم ملی را به خوبی پشتیبانی کردند. در حال حاضر به این حمایت‌ها احتیاج بیشتری داریم. اگر می‌خواهیم در مسابقات حضوری قوی داشته باشیم باید این حمایت‌ها نسبت به برزیل دو برابر شود؛ چرا که در برزیل رقبای ما توقع خاصی از ما نداشتند ولی در استرالیا این گونه نیست.

گواردیولا:دوست دارم درمنچستر یونایتد مربیگری کنم
سرمربی بایرن‌مونیخ از علاقه خود برای مربیگری شیاطین سرخ خبر داد. او می‌گوید دوست دارد روزی خود را سرمربی این تیم انگلیسی ببیند
به گزارش ایسنا، منچستر یونایتد از باشگاه‌هایی بود که علاقه زیادی برای جذب پپ گوآردیولا، سرمربی کنونی بایرن مونیخ داشت. سرآلکس فرگوسن دوست داشت که بعد از خداحافظی از مستطیل سبز گوآردیولا را به عنوان جایگزین خود انتخاب کند اما در آن هنگام گوآردیولا حاضر نشد هدایت شیاطین سرخ را بر عهده گیرد و بایرن‌مونیخ را به عنوان تیم جدید خود انتخاب کرد
منچستر یونایتد بعد از خداحافظی فرگوسن تصمیم گرفت دیوید مویس را به عنوان سرمربی جدید خود انتخاب کند و فصل کابوس‌واری را هم با این مربی اسکاتلندی پشت سر گذاشت. گوآردیولا از علاقه خود به مربیگری در منچستر یونایتد گفت: فضای اولدترافورد را بسیار دوست دارم. روزی در این فضا مربیگری خواهم کرد اما آن روز هنوز مشخص نیست. امیدوارم که این روز فرا رسد
گوآردیولا درباره این سوال که آیا با فرگوسن درباره مربیگری در شیاطین سرخ صحبت کرده است، این گونه پاسخ داد: یک بار با هم دیدار کردیم. فرگوسن به سرعت چیزهایی را به من گفت اما من لهجه او را نمی‌دانستم. نمی‌دانم که آیا پیشنهاد مربیگری در منچستر یونایتد را داد یا نه

کفش طلایی اروپا به طورمشترک به رونالدو و سوارس رسید.
در مراسمی که در شهر بارسلونا برگزار شد کفش طلایی فوتبال اروپا که هر ساله به بهترین گلزن اهدا می‌شود به سوآرس داده شد. قرار است که باشگاه رئال مادرید هم در مراسمی این جایزه را به رونالدو دهد.
کنی دالگلیش اسطوره باشگاه لیورپول و سرمربی سابق این تیم در این مراسم حضور داشت و جایزه را به سوآرس داد. این مهاجم اروگوئه ای بعد از رابی فاولر نخستین بازیکنی است که در دو فصل پیاپی بیش از ۲۰ گل برای لیورپول به ثمر می رساند.
این برای سومین بار است که جایزه کفش طلایی فوتبال اروپا مشترکا به دو بازیکن می رسد. پیش از این هم هریستو استویچکوف و هوگو سانچس در فصل ۱۹۸۹-۱۹۹۰ و تیری آنری و دیگو فورلان در فصل ۲۰۰۴-۲۰۰۵ این جایزه را مشترکا به دست آوردند.
لوئیس سوآرس در ۱۳۳ بازی برای لیورپول توانست ۸۲ گل به ثمر برساند. او همچنین ۲۳ پاس گل داد که ۱۳ تای آنها در فصل قبل بود. سوآرس هر چند بهترین دوران خود را با پیراهن لیورپول پشت سر می‌گذاشت با این حال تصمیم گرفت از این تیم جدا شود تا پیراهن بارسلونا را بر تن کند.

واکنش پلاتینی و بلاتر به آشوب بازی صربستان و آلبانی
بیشل پلاتینی رئیس یوفا اتفاقات جنجالی را که در جریان بازی‌های تیم‌های صربستان و آلبانی در بلگراد رخ داد، محکوم و اعلام کرد که یوفا در حال بررسی آشوب به راه افتاده در این بازی است.
در جریان این بازی یک هواپیمای بدون سرنشین که پرچم آلبانی را به اهتزاز درآورده بود بر فضای ورزشگاه پارتیزان به پرواز درآمد که بازی را برای لحظاتی متوقف کرد. یکی از بازیکنان صربستان با خشونت اقدام به کندن این پرچم کرده و آن را مچاله کرد که این حرکت او به مذاق بازیکنان میهمان خوش نیامد و سرآغاز یک نبرد فیزیکی دسته جمعی میان بازیکنان داخل زمین، نیمکت‌نشینان و حتی درگیری مأموران امنیتی با بازیکنان آلبانی شد. این بازی در حالی که در ابتدا اعلام شد از سر گرفته خواهد شد، در دقیقه ۴۶ توسط مارتین اتکینسون، داور بازی لغو شد.
پلاتینی با غیرقابل توجیه خواندن این اتفاق اظهار داشت: فوتبال قرار است مردم را به یکدیگر نزدیک کند و ورزش ما نباید درگیر هرگونه مسائل سیاسی (اشاره به اختلافات سیاسی مابین صربستان و آلبانی بر سر کوزوو) شود. صحنه‌هایی که در بلگراد دیدیم هیچ توجیهی ندارند.
در همین حال سپ بلاتر، نیز در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی نسبت به اتفاقات بازی صربستان و آلبانی واکنش نشان داد. رئیس ۷۸ ساله فیفا نوشت: فوتبال هرگز نباید به عنوان ابزاری برای انتقال پیام‌های سیاسی به کار گرفته شود. من شدیداً‌ اتفاقاتی را که در بلگراد رخ داد، محکوم می‌کنم.
طبق اعلام رسانه‌های اروپایی یوفا ممکن است دو تیم صربستان و آلبانی را به خاطر آشوبی که در بازی سه‌شنبه در بلگراد به راه انداختند با کسر امتیاز یا برگزاری بازی‌های بعدی‌شان پشت درهای بسته مجازات کنند.

اختصاص سایت خبرنامه خلیج فارس

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*