خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » اتهام سران پرسپولیس به ارتباط با عامل موساد! – فریدون شیبانی

اتهام سران پرسپولیس به ارتباط با عامل موساد! – فریدون شیبانی

654f6sd1f

تعطیلی مسابقه های فوتبال لیگ برتر ایران، حاشیه های همیشگی تیم پرسپولیس را از سرمربی و بازیکنان به سطح مدیران این تیم محدود کرد – آن هم با اتهامی که در ایران مفهوم خط قرمز نظام اسلامی را دارد. ماجرای یک بازی دوستانه ولی چند میلیون یورویی با تیم نامدار رئال مادرید اسپانیا، در زمان مدیرعاملی سردار محمد رویانیان کلید خورد و پس از برکناری علیرضا رحیمی (جانشین سردار) و علی دایی (سرمربی) با سفر ناگهانی و سریع امیرحسین سیاسی (رییس هیات مدیره و مرد اول کنونی مدیریت باشگاه) و بهروز منتقمی (قائم مقام زمان رویانیان و جانشین کنونی رحیمی) به اسپانیا و جلسه با فلورنتینو پرز، رییس باشگاه رئال این موضوع وارد «فاز» تازه ای کرد تا این بار سران پرسپولیس را با مساله ای فراورزشی برای تندروهای بیگانه با ورزش دست به گریبان کند.

امیرحسین جهانشاهی، تاجر ایرانی مقیم اروپا و از دوستان نزدیک رییس باشگاه رئال، در هنگام مدیرعاملی سردار رویانیان عامل ارتباطی برگزاری این بازی شد و در همان موقع هم رسانه های داخلی به این اشاره کردند که او از فعالان ضد جمهوری اسلامی است. این ماجرا در گیرودار برکناری سردار رویانیان به فراموشی سپرده شد.

اما با سفر روز چهارشنبه سران پرسپولیس به مادرید، این ماجرا به گونه ای گسترده تر بازتاب یافت. خبرگزاری دانشجویان ایران روز شنبه با اشاره به خبری در خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی در بهار سال ۱۳۹۰ باعنوان «دلسوزی فریب خوردگان “الماس” برای پرسپولیس؟» نقل قول کرد: خبرنگار از امیرحسین جهانشاهی پرسید که آیا آن طور که قبلا عنوان کرده، او صراحتا در ایران به دنبال “ترور، بمب‌گذاری و تخریب علیه مردم” است؟ و او پاسخ می‌دهد: برای سرنگون کردن نظام جمهوری اسلامی از هر شیوه ممکن استفاده خواهم کرد.

در این گزارش به تلاش گروهی به سرکردگی جهانشاهی برای سرنگونی رژیم اسلامی اشاره شده است و با وصل کردن او به سازمان موساد (سازمان ضد جاسوسی و امنیت اسراییل)، در سفر کنونی سران پرسپولیس و به ویژه امیر حسین سیاسی آشکارا متهم به ارتباط با عامل موساد شدند – اتهامی که در دوره سردار رویانیان چنین شدتی نداشت!

امیرحسین سیاسی در بازگشت به تهران بی درنگ نشستی مطبوعاتی تشکیل داد که به نوشته خیرگزاری فارس با کیک و ساندیس از نمایندگان رسانه ها پذیرایی شد. در این نشست سیاسی در موضع ضعف تا حد لغو کردن مسابقه حاشیه دار و گران قیمت پیش رفت.

دفاعیات سیاسی در ۴۵ دقیقه و تجمع اعتراضی بسیج دانشجویی

خبرگزاری فارس در گزارشی از این نشست ۴۵ دقیقه ای به پذیرایی نمایندگان رسانه ها با کیک و ساندیس اشاره کرد و از زبان سیاسی به بازتاب جلسه با ردئال پرداخت که نکته های زیر قابل اشاره بود:

– در خصوص جهان‌ شاهی باید بگویم ما مذاکره‌ای با او نداشتیم و فقط در دفتر تریل با او آشنا شدیم که او هم آنجا بود و از منافع ما حمایت کرد اما من سوابق قبلی او را نمی‌ دانستم و هنوز هم نمی ‌دانم و فقط حدود ۲۰ دقیقه در دفتر پرس با او آشنا شدیم و حدود ۲۰ دقیقه هم در فرودگاه او را دیدیم.
– در مورد اینکه بسیج دانشجویی اعلام کرده قرار است فردا تجمع اعتراض‌ آمیز مقابل باشگاه پرسپولیس برگزار کند، موضع من شفاف‌ سازی است برای این که آنها متوجه شوند موضوع خاصی نبوده است شفاف‌سازی می ‌کنم. این که افراد نزدیک به نظام حساسیت‌ های خاص دارند، چیز قابل اعتنایی است. من فقط می ‌توانم شفاف‌ سازی کنم و برای افرادی که در این خصوص برایشان شبهاتی پیش آمده را توضیح دهم وظیفه من شفاف‌سازی است.
– مورد مهم در مذاکرات ما استفاده از علم صنعت فوتبال در بخش‌های اسپانسرینگ و مارکتینگ بود. در این بخش آنها پیشرفت‌های زیادی کرده‌اند و در فوتبال از آب هم کره می ‌گیرند ما در راستای این مسائل در ابتدایی‌ ترین مسائل آن گیر هستیم.
– در مورد اینکه رئیس کمیسیون شورای امنیت ملی گفته که باید دیدار پرسپولیس و رئال لغو شود، اگر شورای امنیت و مقامات حکومتی به لغو این بازی دستور بدهند ما تابع قانون هستیم و مقامات کشوری آنچه را صلاح بدانند ما انجام می ‌دهیم و تابع خواهیم بود.
– در پاسخ به این که پرسپولیس بالغ بر ۱۰۰میلیارد بدهی دارد و این بازی نمایشی سه میلیون یورویی چقدر می‌تواند برایش مفید باشد، باید گفت: بدهی یک مسئله دیگر است و این بازی نمایشی چیز دیگری است. بازی‌های نمایشی واسطه دوستی در سطوح مختلف هستند ما تا کنون با پرسپولیس در سطح رئال بازی نداشته‌ایم و بازی در این سطح می‌تواند خیلی مهم باشد. (گفتنی است که کشتی گیران طرف قرارداد با پرسپولیس و همچنان طلبکار از زمان رویانیان اعلام کردند که دوشنبه بار دیگر دست به اقدامهای قانونی خواهند زد.)
– جهان‌شاهی با رئال مادرید هیچ ارتباطی ندارد و من اگر باز هم به جلسه بروم و جهان‌شاهی آنجا باشد، هیچ صحبتی با او درباره پرسپولیس نمی ‌کنم. (این ادعا در حالی بود که در زمان رویانیان نیز واسط بودن امیرحسین جهانشاهی برای بازی پرسپولیس با رئال مادرید از سوی رسانه ها انتشار یافت.)
– در مورد این که ظاهراً رویانیان هم با واسطه جهان‌شاهی با رئال مذاکره کرده، خبر ندارم. قبلاً هم گفته بودم اگر این مسئله با واسطه باشد ما این کار را نمی‌کنیم و قرار نبود که با واسطه این کار انجام شود.
– من با اسم جهان‌شاهی آشنا نبودم و اصلاً ایشان را ندیده بودم و هیچ وقت اسمش را هم نشنیده بودم و گر آن پشت چیزی بود نتوانستم تشخیص بدهم.
– در مورد این که گفته می‌شود او (امیرحسین جهانشاهی) عامل موساد است، من نمی ‌توانم عامل موساد را شناسایی کنم. آیا شما او را قبلاً می‌ شناختید؟ من که با موساد و عواملش در ارتباط نیستم. عامل موساد بودن او را قبول ندارم. جهان‌شاهی بسیار فرد موفقی از نظر سرمایه و ثروت بود. انگ جاسوسی به او نمی ‌چسبد. می‌ تواند ضد انقلاب یا ضد جمهوری اسلامی باشد.
در پایان این جلسه بهروز منتقمی سرپرست باشگاه پرسپولیس در مورد این که گفته می‌ شود او در زمان مدیرعاملی علیرضا رحیمی در پرسپولیس سفری حدود ۱۰ روزه به اسپانیا داشته تا این ملاقات شکل بگیرد، گفت: “ما هیچ مذاکره‌ ای چه با واسطه و چه بی ‌واسطه نداشته‌ ایم و تنها جلسه ‌ای که برگزار شد با سیاسی بودیم که مستقیماً با پرز وارد جلسه شدیم و مکاتباتی هم که انجام شد به همین نحو بود و هیچ مذاکره‌ای حتی تلفنی هم در این رابطه نداشتیم.”

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*