خانه » سر تیتر خبرها » اخبار روز دوشنبه چهاردهم مهرماه

اخبار روز دوشنبه چهاردهم مهرماه

6511ksjdf

۱. حضور پلیس در اطراف مدرسه‌های دخترانه برای جلوگیری از تجمع پسران
گشت‌های پلیس در ایران با هدف جلوگیری از تجمع پسران در محدوده مدارس دخترانه افزایش یافت.
سعید منتظرالمهدی٬ معاون اجتماعی ناجا با اعلام این خبر از والدین دانش‌آموزان و مدیران مدارس خواسته با پلیس در این زمینه همکاری‌های لازم را داشته باشند.
منتظر‌المهدی یکی دیگر از اهداف افزایش گشته‌های پلیس در این محدوده‌ها را برخورد با عاملان توزیع مواد مخدر در بین دانش‌آموزان اعلام کرده است.
در سال‌های اخیر گزارش‌ها از افزایش مصرف مواد مخدر در دبیرستان‌های ایران حکایت دارد که مقام‌های رسمی تاکنون حاضر به تائید این گزارش‌ها نشده‌اند.
روابط دختر و پسر در ایران ممنوع است و همه‌ساله با شروع به کار مدارس و دانشگاه‌ها٬ اقدامات انتظامی مقطعی ناموفقی برای جلوگیری از برقراری این رابطه از سوی پلیس صورت می‌گیرد.
سیاست‌های اجتماعی مقام‌های جمهوری اسلامی مبنی بر جداسازی دختران و پسران و اجرای احکام اسلامی در این زمینه سال‌هاست ناکار‌آمدی خود را نشان داده٬ اما این سیاست‌ها همچنان دنبال می‌شود.

۲. طرح داعش برای دستیابی به اسرار اتمی ایران
ساندی تایمز نوشت که بر اساس سندی که از یکی از اعضای ارشد داعش به دست آمده، این سازمان از اعضای خود به فوریت خواسته است، جنگ با ایران و حمله به تأسیسات محرمانه ایران را طراحی کنند.
ساندی تایمز در گزارشی می‌نویسد، احتمال داده می‌شود این سند که بر روی کاغذ تایپ شده، توسط عبدالله احمد المشدانی، عضو ارشد کابینه شش نفره داعش نوشته شده باشد.
به نوشته‌ی ساندی تایمز، این سند در پی حمله یکی از نیروهای ویژه عراق در ماه مارس سال جاری میلادی (۲۰۱۴) به خانه‌ی یکی از فرماندهان داعش به دست آمده است.
یک مقام امنیتی غربی که معتقد به اصالت این سند است، احتمال می‌دهد که این سند سیاستگذاری دولت اسلامی برای ارائه به اعضای ارشد این گروه باشد.
در صورت اصالت این سند، از ابعاد جدید اهداف فرماندهان داعش پرده برداشته می‌شود.
جالب‌تر اینکه، اگرچه واقع‌بینانه به نظر نمی‌رسد، در این سند از هدف دستیابی به سلاح هسته‌ای با کمک روسیه نام برده می‌شود.
در این سند آمده است، بایستی به روسیه پیشنهاد دستیابی به میدان‌های گازی در استان انبار عراق داده شود و در عوض روسیه از پشتیبانی ایران دست بردارد و «برنامه هسته‌ای و اسرار آن» را در اختیار «دولت اسلامی» بگذارد.

۳. ضرب و شتم یک خبرنگار در جلسه شورای شهر اصفهان
یک خبرنگار در جلسه علنی شورای شهر اصفهان مورد ضرب و شتم قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، روز ۱۲ مهر، ‌در حالی که کریم نصر، عضو شورای شهر اصفهان در صحن علنی شورا در حال سخنرانی بود «فردی ناشناس» وارد صحن شد و با حضور در جایگاه خبرنگاران به ضرب و شتم یکی از خبرنگاران حاضر در شورای شهر اصفهان پرداخت.
این گزارش می‌افزاید:‌«خبرنگاری که مورد ضرب و شتم واقع شده و چند تن از اعضای شورای شهر اصفهان فرد ضارب را می‌شناختند اما هنوز اطلاع دقیقی از هویت او به رسانه‌ها داده نشده است.»
نام خبرنگاری که مورد ضرب و شتم قرار گرفته اعلام نشده است.

۴. ناوگان هوایی ایران، ۵۰ درصد کمبود دارد
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفته است که ناوگان هوایی ایران برای تأمین نیازهای داخل کشور هم‌اکنون به ۳۰۰ فروند هواپیما نیاز دارد.
خبرگزاری تسنیم به نقل از علیرضا جهانگیریان، از صنعت هوانوردی ایران به عنوان یکی از «صنایع خسارت دیده به واسطه تحریم» نام برده است.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزوده است: «هم‌اکنون در برخی فرودگاه‌ها از ۵ درصد ظرفیت‌ها استفاده می‌شود» و گفته که از «۸۵ میلیون ظرفیت فرودگاهی» در حال حاضر نیز «تنها ۴۵ میلیون اعزام و پذیرش» انجام می‌شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: «در حال حاضر به ازای هر فروند هواپیما ۱۵۰ نفر نیروی متخصص در صنعت مشغول فعالیت هستند که با اضافه شدن ۱۰۰ فروند هواپیما به ۱۵ هزار نیروی انسانی جدید در آینده نیاز داریم.»
وی تأکید کرد که «صنعت هوانوردی از جمله صنایعی است که به واسطه تحریم‌ها صدمات زیادی بدان وارد شده و به همین دلیل حجم صنعت نسبت به بازار با حداقل ۵۰ درصد کمبود ناوگان هوایی مواجه است.»

۵. فانی: آموزش‌وپرورش اقیانوسی از مشکلات است
علی‎اصغر فانی، وزیر آمورزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش، اقیانوسی از مشکلات است، گفت: از زمان تصدی مسئولیت وزارت، ۷۵۰ مشکل مهم را در وزارت آموزش و پرورش شناسایی کردیم.
وزیر آموزش و پرورش افزود: با وجود مشکلات اقتصادی فراوان در کشور، بودجه این وزارتخانه در سال ۱۳۹۳ نسبت به سال ۱۳۹۲، ۲۶ درصد رشد داشت.
فانی، بودجه وزارت آموزش و پرورش را در سال جاری بیش از ۲۱ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ۹۹ درصد این بودجه به حقوق کارکنان اختصاص دارد.
به گفته وی، یک درصد باقیمانده بودجه وزارت آموزش و پرورش را باید به گونه‏ ای مدیریت کرد تا بتوانیم مشکلات را رفع کنیم.
وزیر آموزش و پرورش همچنین گفت: طبق اعلام سازمان نهضت سوادآموزی، بیش از ۹ میلیون بی‏سواد در کشور وجود دارند که باید باسواد شوند.
فانی در پایان هم یکی از مشکلات آموزش و پرورش را بی‌سواد بودن تعداد زیادی از کودکان ۶ تا ۱۱ ساله عنوان کرد و افزود: یکی از کارها، شناسایی کودکان بی‏سواد در سطح کشور است.

۶. حسین همدانی، فرمانده گروه «جیش‌الوطنی» در سوریه است
سپاه پاسداران به طور رسمی نقش خود در سازماندهی گروهی از شبه‌نظامیان در سوریه با الگوبرداری از تجربه بسیج را تائید و نام فرماندهان میدانی خود در نبرد‌های سوریه را فاش کرد.
این گروه مسلح که «جیش‌الوطنی» نام دارد با آغاز درگیری‌ها در سوریه و با طرح و حمایت سپاه پاسداران سازماندهی شده و گفته می‌شود در حال حاضر ده‌ها هزار عضو دارد.
وظیفه نخست این گروه٬ جنگ با «داعش» و مخالفان مسلح بشار اسد است که تاکنون ده‌ها عضو سپاه در جریان سازماندهی و آموزش اعضای آن در مناظق مختلف سوریه کشته شده‌اند
براساس برخی گزارش‌ها٬ آموزش گروهی از فرماندهان این شبه‌نظامیان در ایران و لبنان و در پادگان‌های سپاه و حزب‌الله صورت گرفته است.
سپاه پاسداران با گذشت حدود دو سال از تشکیل این گروه در نهایت مسئولیت سازماندهی آن را برعهده گرفته و نام فرمانده بنیانگذار آن را حسین همدانی اعلام کرده است.
حسین همدانی یکی از فرماندهان بلند‌پایه سپاه است که حدود سه سال پیش گزارش‌هایی از به گروگان گرفتن شدن وی در سوریه از سوی گروهی از مخالفان بشار اسد نیز منتشر شده بود.

۷. حسین علی‌زاده تارش را حراج می‌کند
حسین علیزاده هنرمند برجسته موسیقی ایران، سه‌تار خود را برای زنده ماندن کودکان نقص ایمنی به حراج می‌گذارد.
به گزارش ایسنا، کنسرت خیریه گروه «هم‌آوایان» به سرپرستی حسین علیزاده و آواز محمد معتمدی ۲۵ مهرماه برگزار خواهد شد.
در حاشیه این کنسرت که به منظور کمک به کودکان نقص ایمنی برگزار خواهد شد؛ حسین علیزاده «سه‌تار» خود را به نفع انجمن حمایت از کودکان نقص ایمنی به حراج خواهد گذاشت.
در این حراجی علاوه بر ساز حسین علی‌زاده، یک تابلو نفیس خوشنویسی از آثار اسرافیل شیرچی، دو توپ فوتبال هر یک با امضای بازیکنان دو تیم استقلال و پرسپولیس و هم‌چنین یک دفترچه با امضای ستارگان سینما به چوب حراج سپرده خواهد‌ شد.
کودکان مبتلا به «نقص ایمنی» که غالبا به طور مادرزاد دچار اختلال در سیستم ایمنی بدن هستند، با تشخیص به موقع و درمان مناسب امکان ادامه حیات می‌یابند. اما به سبب مخارج بالای درمان بسیاری از این کودکان در مقابل چشمان والدین خود جانشان را از دست می‌دهند.
هر کودک مبتلا به نقص ایمنی برای درمان، در هر ماه به طور متوسط به پنجاه میلیون ریال هزینه نیازمند است.

۸. نتانیاهو: صحبت‌های اوباما درباره‌ی ایران دلگرم کننده نبود
نخست وزیر اسرائیل می‌گوید صحبت‌هایی که از باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، درباره «خطرات ناشی از برنامه هسته‌ای ایران» شنیده‌، او را دلگرم نکرده‌است.
بنیامین نتانیاهو در یک گفتگو با کانال ده تلویزیون اسرائیل در پاسخ به این سوال که آیا مذاکراتش با رئیس جمهوری آمریکا درباره ایران دلگرم‌کننده بود یا نه، گفت: نمی‌توانم بگویم که چنین بود.
آقای نتانیاهو تائید کرد که او و باراک اوباما در حالی که بر سر لزوم جلوگیری از دستیابی ایران به جنگ‌افزار هسته‌ای اتفاق نظر دارند، اما درباره میزان محدودیت‌هایی که به گفته او «باید درمورد برنامه اتمی ایران قائل شد»، دچار اختلاف نظر هستند.
بنیامین نتانیاهو اخیرا و در جریان سفر به آمریکا برای نهمین بار در پنج سال اخیر با باراک اوباما دیدار و گفتگو کرد.

۹. غنچه قوامی دست به اعتصاب غذا زده است
غنچه قوامی، از زنانی که خواهان ورود به ورزشگاه برای تماشای بازی والیبال بود، پس از حدود ۱۰۰ روز بازداشت موقت، از روز نهم مهرماه در زندان اوین دست به اعتصاب غذا زده‌است.
وب‌سایت کلمه، نزدیک به میر حسین موسوی دلیل اعتصاب غذای خانم قوامی را اعتراض به «بلاتکلیفی» خود، ذکر کرده‌است.
به گزارش این وب‌سایت، پرونده خانم قوامی برای محاکمه به دادگاه ارسال شده و وی «از مدت‌ها قبل» بازجویی نشده‌است، با این وجود وی همچنان در بازداشت موقت به سر می‌برد.
محمود علیزاده طباطبایی، وکیل غنچه قوامی، ششم مهر گفته بود که به تازگی با صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست، پرونده موکلش به شعبه اول دادگاه انقلاب فرستاده شده و وی به «تبلیغ علیه نظام» متهم شده‌است.
غنچه قوامی، ۳۰ خرداد برای تماشای مسابقه والیبال به ورزشگاه آزادی رفته بود که بازداشت و ساعاتی بعد به همراه دیگر زنان بازداشت‌شده آزاد شد.
وی که تبعه بریتانیا است، ۹ تیر برای پس گرفتن لوازم شخصی خود اقدام کرده بود که دوباره بازداشت و به زندان اوین تهران منتقل شد و همچنان در بازداشت است.

۱۰. دو جلسه محرمانه ناموفق جامعه مدرسین با دولت
علی شمخانی٬ دبیر شورای عالی امنیت ملی و محمود علوی وزیر اطلاعات پس از نامه «خیلی محرمانه» جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به حسن روحانی با اعضای این جامعه دو جلسه «محرمانه ناموفق» داشته‌اند.
جلسه این دو عضو کابینه حسن روحانی شهریور ماه سال‌ جاری در قم و با حضور اعضای جامعه مدرسین انجام شده است.
جزئیاتی از این دو جلسه منتشر نشده٬ اما محور آنها مسائل فرهنگی٬ امنیتی و منطقه‌ای اعلام شده است.
این جلسات حدود ۴۰ روز پس از ارسال نامه‌ «خیلی محرمانه» جامعه مدرسین به حسن روحانی درباره وضعیت فرهنگی برگزار شده که در نهایت نتوانسته نظر و خواسته اعضای این جامعه را تامین کند.
اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پس از ناموفق بودن این دو جلسه٬ حملات خود علیه دولت حسن روحانی به خصوص در حوزه فرهنگ را افزایش داده‌اند.
عبدالنبی نمازی٬ حسن استادی٬ مرتضی مقتدایی و ابراهیم امینی چهار عضو جامعه مدرسین هستند که در روز‌های گذشته از سیاست‌های فرهنگی دولت روحانی انتقاد کرده‌اند.

۱۱. احیای دریاچه ارومیه تا ۲۰ سال دیگر محال است
در حالی که جمعی از نمایندگان استان های آذربایجان غربی و شرقی با جدیت طرح اسیتضاح وزیر نیرو را به دلیل «کم کاری در احیای دریاچه ارومیه» دنبال می کنند، نماینده شهرستان خوی احیای این دریاچه در ۲۰ سال آینده را محال می داند و می‌گوید که اکنون بسیاری از مسایل حیاتی حوزه آب در دو استان هم قربانی شعار احیای دریاچه ارومیه شده است.
به گزارش وب‌سایت «پیام‌نو»، موید حسینی، نماینده مجلس با بیان اینکه قصد ندارد به بهانه مساله ای چون احیای دریاچه ارومیه «عوامفریبی» کند، به صراحت می‌گوید: «احیای دریاچه ارومیه تا بیست سال آینده محال است.»
گفتنی است بحث دریاچه ارومیه چند سالی می شود به عنوان مطالبه اصلی مردم آذربایجان مطرح شده است.
موید حسینی صدر اما می‌گوید که «اگر مردم می دانستند وضعیت منابع آبی آنها در چه حالی است و زیر پای آنها در سفره های آب زیر زمینی چه می گدرد، قطعا جور دیگری با مساله بحران آب در آذربایجان برخورد می‌کردند.»

۱۲. روسف به دور دوم انتخابات برزیل راه یافت
دیلما روسف رئیس جمهور فعلی برزیل بیشترین آرا در انتخابات ریاست جمهوری روز یکشنبه را کسب کرده اما از به دست آوردن حد نصاب لازم برای کسب پیروزی در دور اول بازمانده است.
شمارش آرا که تقریبا کامل شده نشان می دهد که او ۴۳ درصد آرا را به دست آورده و در دور دوم با آقای آسیو نیوس که ۳۴ درصد آرا را کسب کرده روبرو خواهد شد.
ناظران اکنون یک انتخابات فشرده را برای روز ۲۶ اکتبر پیش بینی می کنند.
مارینا سیلوا نامزد هوادار محیط زیست با کسب ۲۱ درصد آرا سوم شد.
سیستم رای گیری در برزیل الکترونیکی است و نتایج رسمی به سرعت روشن شد.
بیش از ۱۴۲ میلیون نفر واجد شرایط برای شرکت در رای گیری در پی مبارزاتی پرهیجان بودند. میزان مشارکت ۸۰ درصد بود.
رای دادن در برزیل برای افراد ۱۸ تا ۷۰ ساله اجباری است.
طی ۱۲ سال اخیر روسای جمهور چپگرا بر برزیل حکومت کرده اند و انتظار می رود انتخابات روز یکشنبه آزمونی برای تداوم حضور آنها در سمت ریاست جمهوری باشد.

۱۳. نجات ده‌ها مهاجر از آب‌های ایتالیا
گارد ساحلی ایتالیا بیش از ۳۴۰ مهاجر را از قایق در حال غرقی در دریای مدیترانه نجات داد.
این اتفاق دقیقاً یک سال بعد از غرق‌شدن قایق مهاجران در روزی یکسان و مرگ ۳۶۶ تن رخ داد.
به گزارش خبرگزاری «رویترز»، مهاجران نجات‌یافته در یک کشتی چوبی و قایق لاستیکی از شمال آفریقا به سمت ایتالیا راه افتاده‌بودند که به دست مأموران گارد ساحلی ایتالیا از غرق‌شدن نجات یافتند.
دقیقاً یک‌سال پیش در روزی یکسان یک قایق ماهیگیری حامل مهاجران دچار آتش‌سوزی شد و ۳۶۶ مهاجر غیرقانونی آن، از جمله زنان، کودکان و افراد سالخورده، همگی غرق شدند.
قایق با ۵۰۰ مسافر کاملاً پر شده بود و بقیه مهاجران نجات یافتند. این تراژدی در فاصله‌ای کمتر از یک کیلومتر با ساحل ایتالیا رخ داد.
درست در حالی که غواصان در حال قراردادن دسته‌گل و نقاشی بر همان نقطه غرق‌شدن قایق سال پیش بودند، گادر ساحلی قایق دیگر را نجات داد.

۱۴. افغانستان به یک خبرنگار اخراج شده اجازه بازگشت داد
دولت افغانستان به «متیو روزنبرگ» خبرنگار اخراج شده نیویورک تایمز اجازه داده است به این کشور بازگردد.
اشرف غنی احمدزی، رئیس جمهوری افغانستان در توئیتر خود نوشته است که از دادستانی خواسته است ممنوع الوورد بودن این خبرنگار را لغو کند و او می تواند هر زمانیکه می خواهد بازگردد.
دادستانی افغانستان دو ماه پیش، مطلبی از این خبرنگار را مغایر با مصالح ملی این کشور اعلام و او را اخراج کرد.
متیو روزنبرگ نوشته بود که پس از سه ماه بن بست در جریان شمارش آراء انتخابات افغانستان، برخی از وزیران و مقام ها درصددند قدرت را خود بدست بگیرند.

۱۵. پیروزی ارتش سومالی بر اسلامگرایان و آزاد شدن بندر «باراوه»
سربازان ارتش سومالی به کمک نیروهای اتحادیه آفریقا توانسته‌اند بندر استراتژیک باراوه در جنوب غربی موگادیشو را از کنترل اسلامگرایان الشباب خارج سازند.
ارتش سومالی می‌گوید شورشیان الشباب پیش از رسیدن سربازان دولتی به بندر براوه آنجا را ترک کرده‌اند.
براوه آخرین سنگری بود که الشباب در جنوب غربی سومالی داشت و نقشی بسیار مهم در تامین مالی این گروه ایفا می‌کرد.
این شهر در ۲۰۰ کیلومتری جنوب غربی موگادیشو پایتخت سومالی قرار دارد و درست یک ماه پس از کشته شدن رهبر الشباب از دست شبه‌نظامیان خارج شد.
رهبر ۳۷ ساله الشباب روز اول سپتامبر ۲۰۱۴ و در پی حمله پهپادهای آمریکایی به قتل رسید. پنتاگون برای یافتن احمد غودانی ۷ میلیون دلار جایزه تعیین کرده بود.
الشباب از مدت‌ها قبل مناطق مرکزی و جنوبی سومالی را تحت اختیار دارد.
نیروهای ارتش سومالی تا کنون و با کمک سربازان اتحادیه آفریقا توانسته‌اند موگادیشو و شهرهای شمالی این کشور را از دسترس الشباب دور نگاه دارند. با این همه شبه‌نظامیان الشباب هر چند وقت یک بار به شهرها یورش میاورند. اتحادیه آفریقا ۲۲ هزار سرباز در ماموریت سومالی دارد.
الشباب از متحدان القاعده است و مسئولیت حملات مرگباری چون یورش به مرکز خرید «وست پوینت» در نایروبی را بر دوش دارد. این حمله در سپتامبر ۲۰۱۳ در پایتخت کنیا به مرگ ۶۷ نفر منجر شد.

۱۶. تظاهرکنندگان هنگ‌کنگی در آستانه‌ی ترک خیابان
تظاهرکنندگان هنگ کنگی پذیرفته‌اند تا بخشی از موانعی را که برای مسدودکردن خیابان‌ها ایجاد کرده‌اند، جمع آوری کنند.
خبرگزاری رویترز گزارش داد که به دنبال هشدار پلیس برای انجام هرگونه اقدام لازم برای رفع موانع از خیابان‌های هنگ کنگ، تظاهرکنندگان دمکراسی خواه پذیرفته‌اند که همزمان با شروع روزهای کاری هفته جدید، بخشی از موانع را در خیابان‌های مرکز شهر جمع‌آوری کنند.
گزارش شده که روز گذشته پلیس با استفاده از اسپری فلفل و باتوم با تظاهرکنندگان درگیر شده است.
تظاهرکنندگان گفته‌اند که بخشی از گروه‌های تبهکار و جنایتکارِ شهر هم در درگیری‌های روزهای اخیر به معترضان حمله کرده‌اند.
بیش از یک هفته از زمان آغاز تظاهرات ده‌ها هزار نفری در هنگ کنگ می‌گذرد.

۱۷. جو بایدن از امارات هم عذرخواهی کرد
جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا به‌دلیل اظهاراتش درباره نقش امارات عربی متحده در حمایت از گروه تروریستی داعش، در تماسی تلفنی از ولیعهد ابوظبی عذرخواهی کرد.
جو بایدن روز گذشته نیز در تماس تلفنی با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه بابت اظهارات خود علیه ترکیه معذرت‌خواهی کرد.
بایدن در اظهاراتی گفته بود: «ترکیه و برخی دیگر از کشورهای منطقه از گروه‌های تروریستی در سوریه از جمله داعش حمایت فراوان کرده‌اند».
وی در سخنانی در دانشگاه هاروارد گفته بود که عملکرد متحدان منطقه‌ای آمریکا از جمله ترکیه، امارات عربی متحده و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس در قدرت گرفتن داعش در سوریه و عراق مؤثر بوده است.

۱۸. درگیری شدید حزب‌الله لبنان با شبه‌نظامیان سنی در مرز سوریه
بر اساس گزارش‌ها از لبنان، نیروهای جنبش حزب‌الله در مرز سوریه با اعضای گروه موسوم به دولت اسلامی و جبهه نصرت هستند، به شدت درگیر شده‌اند.
این درگیری‌ها که در شرق لبنان رخ داده، تلفاتی به جا گذاشته است.
خبرگزاری رویترز به نقل از منابع خود گزارش داده است که ۱۶ پیکارجوی سنی و دو عضو حزب‌الله در این درگیری‌ کشته شده‌اند.
شبه‌نظامیان سنی تلاش کردند با حمله به مواضع حزب‌الله، منطقه‌ای کوهستانی در مرز سوریه را اشغال کنند که با واکنش این گروه روبرو شدند.
بنا بر گزارش‌ها حزب‌الله با گلوله‌باران شبه نظامیان مهاجم، حمله آنها را دفع کرده است.
این درگیری‌ها در اطراف شهر مرزی عرسال رخ داد که یکی از مناطقی است که پناهجویان سوری در آن ساکن شده‌اند.
تنش‌ها در این منطقه از ماه گذشته میلادی و بعد از حمله ارتش لبنان به پیکارجویان در مرز عرسال بالا گرفت.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*