خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » پخش زنده لیگ برتر فوتبال به دستور شورای امنیت ملی و اعتراض مخفی باشگاهها! فریدون شیبانی

پخش زنده لیگ برتر فوتبال به دستور شورای امنیت ملی و اعتراض مخفی باشگاهها! فریدون شیبانی

dfgdfg

در حالی که مساله پخش زنده رقابتهای فوتبال لیگ برتر از طریق سیمای جمهوری اسلامی با تهدید فدراسیون فوتبال مبنی بر جلوگیری از ورود دوربین های تلویزیونی به ورزشگاهها به مرحله تعیین کننده ای رسیده بود، با دستور بی سابقه شورای امنیت ملی جمهوری اسلامی تهدید مزبور نقش بر آب شد.

باشگاههای فوتبال، به ویژه دو تیم پرهوادار پرسپولیس و استقلال با بدهی های چند ده میلیاردی، در موقعیت ورشکستگی و بدهی های آشکار رو به رو هستند و چاره درد مقطعی، پرداخت حق پخش تلویزیونی به تیمها است.

اما سیمای جمهوری اسلامی در پایان دوره ده ساله مدیرعاملی عزت الله ضرغامی با وجود داشتن اگهی های پرشمار در پخش مسابقه ها همچنان با تکیه به حمایت از سوی علی خامنه ای در برابر حق و حقوق باشگاهها محکم پایداری می کند.

در پی تهدید سازمان لیگ، شورای امنیت ملی وابسته به وزارت کشور و نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی با آگاهی از تبعات محرومیت جوانان از این تفریح کم خرج، در آغاز هفته پنجم وارد عمل شد و دستور به پخش تلویزیونی این مسابقه ها را صادر کرد.

این تصمیم به هفته ششم نیز کشیده شد. اما به گزارش خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی در فاصله یک روز تا دیدار استقلال (پیشتاز لیگ) با گسترش تبریز، ابراهیم ثنایی (مدیرعامل باشگاه پیکان) در پایان نشست محمود گودرزی (وزیر ورزش) با مدیران عامل باشگاه های فوتبال در گفته ای احتیاط آمیز، اعتراض باشگاهها را به این شکل بازتاب داد که: ” امیدواریم صدای باشگاه ها در خصوص حق پخش تلویزیونی به شورای امنیت ملی برسد، زیرا احساس می کنیم در این باره اطلاعات اشتباهی به آنها ارایه شده است.”

او در اشاره ای به ناتوانی وزیر و فدراسیون فوتبال همچنین گفت: “البته همه باید در این راستا کمک کنیم و اینگونه نیست فقط وزیر، رییس فدراسیون یا باشگاه ها کمک کنند. صدا و سیما سالانه از محل تبلیغات تلویزیونی بازی های فوتبال ۴۰ تا ۵۰ میلیارد درآمد دارد که حداقل یک سوم این درآمد باید به باشگاه ها پرداخت شود.”

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*